دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها

۲۵ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هنگامی که اختلالی در سیم کشی ساختمان شما بوجود می آید اولین چیزی که برای شروع تعمیر و ترمیم به آن نیاز دارید، ابزار سیم کشی ساختمان است که اغلب بصورت مجموعه ای وسایل، تحت عنوان جعبه ابزار جمع آوری می شوند و لازم است نام و کاربرد هر یک را بدانید تا در سیم کشی ساختمان به نتیجه دلخواه برسید بنابراین برای آگاهی بیشتر در خصوص لیست وسایل مورد نیاز سیم کشی ساختمان این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

انواع وسایل مورد نیاز سیم کشی ساختمان

همانطور که گفته شد ابزارآلات و وسایل مورد نیاز سیم کشی ساختمان باید همراه هر برقکار یا مهندسی باشند تا با تکیه بر آن ها و استفاده از مهارت های شخصی، راه حل های ایمن برای انواع اختلالات در سیم کشی ساختمان بیابند. حال می خواهیم به معرفی وسایلی که کاربردهای بیشتری در وضعیت پرخطر دارند و هنگام سیم کشی نیاز پیدا کردن به آن ها اجتناب ناپذیر است، بپردازیم

سیم کش

این ابزار، شبیه انبردست است و برای کندن یا برداشتن پوشش بیرونی عایق استفاده می شود تا بتوان هسته مرکزی را از طریق لحیم کاری، به پایانه ها یا کانکتورها متصل کرد. بر اساس وظیفه اصلی سیم کش ها که برداشتن عایق سیم و کابل است، اغلب از آن ها برای قطع کردن عایق سیم هایی با اندازه متوسط 10 تا 16 گیج استفاده می شود. همچنین برخی از انواع سیم کش ها توانایی کندن عایق سیم با گیج 26 را نیز دارند. برای اطلاعات بیشتر پیرامون انواع عایق سیم و از جمله کابل کسری به وب سایت سیم و کابل ستایش مراجعه کنید.

سیم کشی و ابزارآلات مورد نیاز آن

انواع سیم کش ها عبارتند از:

سیم کش های قابل تنظیم

این نوع از سیم کش هم قابلیت سیم کشی و هم چیم کردن را دارند.

سیم کش های برش دهنده سه گانه

برای کابل کشی و سیم کشی کابل های ضخیم تر و یا سیمی که عایق سختی دارد استفاده می شوند و با استفاده از یک حرکت مارپیچی خاص این کار را انجام می دهند.

انبردست های سیم کش

یکی از وسایل مورد نیاز سیم کشی، انبردست های سیم کش می باشند که دارای فک های جدا کننده ای هستند و برای کابل های ضخیم و چند هسته ای استفاده می شوند.

سیم کش غلاف بردار

نوعی از سیم کش ها که برای ایجاد یک برش حلقه منظم با استفاده از یک حرکت چرخشی استفاده می شوند.

سیم کش های خودکار

اگر قصد قطع سریع سیمی را دارید می توانید از این نوع سیم کش استفاده کنید چرا که با داشتن تیغه های خود تنظیم شونده، با یک بار اعمال فشار عایق و سیم را قطع می کنند.

سیم کش های دستی

رایج ترین نوع سیم کش و همچنین مدل استاندارد سیم کش هستند که معمولا یک دسته فنری و قفل ایمنی دارند. شاید سیم کش را با نام های کابل کش و سیم کش کابل نیز بشنوید.

پیچ گوشتی عایق

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز سیم کشی، استفاده از پیچ گوشتی به عنوان یکی از قدیمی ترین وسایل است و در جعبه ابزار هر مردی می توانید نوعی از آن ها را مشاهده کنید و با این وجود هنوز هم برای کسانی که دائما با برق و وسایل برقی سر و کار دارند یک ابزار ضروری محسوب می شود که در بازار اندازه ها و اشکال مختلفی از آن یافت می شود و هر کدام با نوع خاصی از پیچ ها سازگارند.

طریقه ساز و کار پیچ گوشتی ها ساده است، آن ها از اعمال گشتاور یا همان نیروی چرخشی برای باز کردن پیچ ها استفاده می کنند. دسته ها در پیچ گوشتی های برقی به طور کاملا ایمن عایق بندی می شوند تا محافظت را به حداکثر برسانند.

پیچ گوشتی و ابزارآلات

انبردست

انبردست یکی دیگر از وسایل مورد نیاز سیم کشی ساختمان است که کارهای زیادی می توان با آن انجام داد و برای انجام بسیاری از کارهایی که نیاز به نیروی چرخشی دارند از آن استفاده می شود چرا که تطبیق پذیری بالایی دارد و قدرت دست شما را چندین برابر می کند.

جنس انبردست ها عموما از فولاد است تا فک یا دندانه های آن استحکام بیشتری برای اعمال فشار داشته باشند و به راحتی تخریب نشوند. از انبر برای برش، پیچاندن، خم کردن، نگه داشتن و گرفتن سیم و کابل استفاده می شود. در ضمن دسته های انبرها عایق هستند تا نقش ضربه گیر و همچنین محافظ را ایفا کنند.

انبردست ها نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

انبردست بینی بلند

این نوع انبردست ها دندانه های مخروطی بلندی دارند و از آن ها برای گرفتن اجسام کوچک و سیم های ریز استفاده می شود، همچنین بیشترین کاربرد آن ها در فضاهای تنگ است.

انبر ترکیبی

این نوع انبرها چند کاره هستند و از آن ها برای برش سیم، جدا کردن عایق و گرفتن اجسام استفاده می شود.

انبر پمپ آب

این نوع انبردست که می تواند در لیست وسایل مورد نیاز سیم کشی قرار گیرد، با نام های مفصل لغزنده، انبر زبانه و انبردست قابل تنظیم، شناخته می شود و دارای یک فک پایین متحرک است که از طریق آن دهانه دستگیره تنظیم می شود همچنین از این انبر برای پیچ ها، مهره ها و بست ها استفاده می شود.

انبر جانبی

برای برش سیم های برق و میخ های کوچک استفاده می شود.

انبر قفل

برای زمانی که قصد کار کردن با فلزات را دارید ایده آل هستند.

انواع انبردست

نوار برق

یکی دیگر از انواع وسایل مورد نیاز سیم کشی، نوار برق است. در هنگام کار با سیم ها و کابل ها احتمال زیادی دارد که با سیم های بدون پوشش یا اصطلاحا” سیم لخت” مواجه شوید یا بعد از اتمام کار خود بخواهید سیم ها را با پوششی، عایق بندی کنید. نوار برق برای عایقبندی سیم هایی حاوی جریان استفاده می شوند که به آن نوار عایق یا نوار الکتریکی نیز می گویند.

 

این نوار میزانی از چسبندگی دارد و برای مقاومت در برابر سایش، گرما، مایعات و حفاظت از رساناهای خطرناک در سیم کشی استفاده می شود. نوار برق از جنس ترکیب مواد مختلفی شامل PVC (پلاستیک)، وینیل، فویل مس و پارچه شیشه ای است و در رنگ، عرض، ضخامت، مقاومت در برابر دما، قدرت چسبندگی و میزان عایقبندی با یکدیگر متفاوت هستند.

رنگبندی نوارهای عایق به برقکاران این امکان را می دهد که متناسب با کاری که انجام می دهند مناسب ترین چسب را انتخاب کنند. رایج ترین رنگی که در میان نوارهای برق در زندگی روزمره مشاهده می شود نوار سیاه است که برای عایق بندی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و نقطه خنثی با ولتاژ پایین را در یک مدار نشان می دهد.

آچار

گاهی می شنویم کسی که همه کار از دستش بر می آید را آچار فرانسه صدا می زنند! آچارها که از جمله ابزارهای مهم به حساب می آیند در لیست وسایل مورد نیاز سیم کشی قرار می گیرند. برای کسی که به طور دائم نیاز به شکل دادن یا وصل کردن پیچ و مهره و اتصالات مشابه آن دارد بسیار کارآمد هستند و قطعا بدون آچار، جعبه ابزار شما نقص بزرگی خواهد داشت.

از آنجایی که انواع مختلفی پیچ و مهره ها ساخته شده است، حضور انواع مخلتف آچار، چندان عجیب نیست و برای شل و سفت کردن هر مهره یا پیچ از آچار متناسب با آن استفاده می کنند. اهمیت این تناسب زمانی مشخص می شود که از آچارها در انجام یک کار حیاتی استفاده شود.

مدل های رایج آچار عبارتند از:

آچار قابل تنظیم

آچار قابل تنظیم از طریق فک متحرکی که دارد می تواند به اندازه پیچ یا مهره مورد نظر در بیاید و به همان اندازه تنظیم شود.

آچارهای با انتهای باز

این آچارها دو گیره C شکل در دو طرف دهانه دارند و به ندرت از آن ها استفاده می شود.

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

وقتی نوبت به پیدا کردن کوله پشتی مناسب برای پسران می رسد، باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. کوله پشتی پسرانه نه تنها به عنوان یک راه حل کاربردی برای حمل وسایل مدرسه، وسایل ورزشی یا وسایل ضروری سفر عمل می کند، بلکه نشان دهنده سبک و شخصیت فرد جوان است. این مقاله شما را در فرآیند انتخاب کوله پشتی پسرانه با بحث در مورد عوامل مهمی که باید در نظر بگیرید، بررسی ویژگی ها و طرح های برتر، برجسته کردن مزایای استفاده از کوله پشتی پسرانه، ارائه نکاتی برای سازماندهی مناسب، ارائه مشاوره نگهداری و مراقبت، و مقایسه برندهای محبوب راهنمایی می کند. در بازار. فرقی نمی‌کند والدین، قیم یا کسی هستید که به دنبال خرید یک کوله پشتی پسرانه به عنوان هدیه هستید، این راهنمای جامع به شما کمک می‌کند تصمیمی آگاهانه بگیرید و اطمینان حاصل کنید که ماجراجوی جوان شما به یک کوله پشتی قابل اعتماد و شیک مجهز است.
1.1 کوله پشتی پسرانه بزرگسال چیست؟
کوله پشتی پسرانه چیزی بیش از یک کیف برای حمل کتاب و وسایل مدرسه است. این یک دستیار قابل اعتماد است که به آنها کمک می کند تا در ماجراهای مدرسه، ورزش و هر چیزی که بین آنها وجود دارد حرکت کنند. این محفظه ذخیره سازی قابل حمل آنها، بازتابی از سبک آنها و نمادی از استقلال آنها است.
1.2 اهمیت انتخاب کوله پشتی پسرانه مناسب
انتخاب کوله پشتی مناسب برای پسران بسیار مهم است زیرا می تواند کارهای روزمره آنها را قابل کنترل تر و لذت بخش تر کند. یک کوله پشتی با طراحی خوب نه تنها وسایل آنها را مرتب و محافظت می کند، بلکه راحتی و پشتیبانی را برای بدن در حال رشد آنها فراهم می کند. به علاوه، بیایید صادق باشیم، کوله پشتی مناسب حتی می تواند سبک بازی آنها را ارتقا دهد و باعث حسادت دوستانشان شود.
2. عواملی که باید در انتخاب کوله پشتی پسرانه در نظر بگیرید
2.1 دوام و کیفیت
پسرها ممکن است نسبت به وسایل خود خشن رفتار کنند، بنابراین دوام مهم است. به دنبال کوله‌پشتی‌هایی باشید که از مواد باکیفیت ساخته شده‌اند تا بتوانند ماجراجویی‌های خود را بدون از هم پاشیدن پس از یک هفته تحمل کنند. دوخت‌های تقویت‌شده، زیپ‌های محکم و پارچه‌های محکم، همگی نشانه‌های کوله‌پشتی هستند که می‌تواند سبک زندگی خشن و خشن آنها را مدیریت کند.
2.2 اندازه و ظرفیت
اندازه و ظرفیت کوله پشتی باید با نیازهای آنها مطابقت داشته باشد. باید به اندازه کافی جادار باشد تا وسایل ضروری آنها مانند کتاب های درسی، دفترچه یادداشت و جعبه نهار را حمل کند، بدون اینکه قاب کوچک آنها را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، مراقب باشید که کوله‌پشتی خیلی حجیم و سنگین انتخاب نکنید، زیرا ممکن است به کمر و شانه‌های آن‌ها فشار وارد کند.
2.3 راحتی و ارگونومی
راحتی مهم است، به خصوص زمانی که آن ها ساعت ها کوله پشتی را در دست داشته باشند. به دنبال تسمه های قابل تنظیم و یک پنل پشتی با لایه پشتی باشید که پشتیبانی مناسب را فراهم می کند و وزن را به طور مساوی توزیع می کند. طرح‌های ارگونومیک که به شکل بدن آن‌ها منطبق است می‌تواند به جلوگیری از ناراحتی و فشار کمک کند، بنابراین می‌توانند بدون درد شانه آزاردهنده بر غلبه بر روز تمرکز کنند.

2.4 سبک و طراحی


در حالی که عملکرد ضروری است، سبک را نمی توان نادیده گرفت. پسرها کوله‌پشتی می‌خواهند که شخصیت آنها را نشان دهد و به آنها احساس اعتماد به نفس بدهد. چه رنگ‌های جسورانه، الگوهای سرگرم‌کننده یا ابرقهرمان مورد علاقه‌شان را ترجیح دهند، طرحی را انتخاب کنید که به آن‌ها اجازه می‌دهد خود را ابراز کنند و به ظاهر روزمره‌شان طعمی ببخشد.

2.5 قیمت و بودجه


بیایید با آن روبرو شویم، بودجه وجود دارد، حتی در مورد خرید کوله پشتی. یافتن تعادل بین کیفیت و قیمت ضروری است. به دنبال کوله‌پشتی‌هایی باشید که ارزش زیادی برای ویژگی‌هایشان دارند. به یاد داشته باشید، یک سرمایه گذاری کمی بالاتر می تواند شما را از خرید یک جایگزین در نیمه های سال تحصیلی نجات دهد.

3. ویژگی ها و طرح های برتر برای کوله پشتی پسرانه


3.1 تسمه های قابل تنظیم و پشت پد


کوله پشتی با بند قابل تنظیم، تناسب مناسب برای پسران در حال رشد را تضمین می کند و از ناراحتی و فشار جلوگیری می کند. یک پنل پشتی دارای بالشتک اضافی برای راحتی، به خصوص در طول روزهای طولانی که وزن دنیا را بر روی شانه های خود حمل می کنند، اضافه می کند.

3.2 محفظه ها و جیب های متعدد


پسران چیزهای زیادی برای حمل دارند، بنابراین محفظه ها و جیب های متعدد ضروری است. به دنبال کوله‌پشتی‌هایی با فضاهای مشخص برای لپ‌تاپ، بطری‌های آب و سایر وسایل ضروری باشید. این کمک می‌کند تا همه چیز را مرتب نگه دارند، و آن‌ها را آسان‌تر می‌کند تا بدون جست‌وجو در جنگلی از کتاب‌ها و تنقلات، آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

3.3 مواد مقاوم در برابر آب یا ضد آب


پسرها از کمی باران یا ریختن تصادفی نمی ترسند. کوله پشتی های ساخته شده از مواد مقاوم در برابر آب یا ضد آب را انتخاب کنید تا از وسایل خود در برابر رطوبت غیرمنتظره محافظت کنید. باران یا درخشش، تکالیف مهم و کارت های تجاری ارزشمند آنها ایمن و خشک خواهند ماند.

3.4 عناصر بازتابنده برای ایمنی


ایمنی هرگز نباید به خطر بیفتد، به خصوص زمانی که آنها در حال پیاده روی یا دوچرخه سواری به مدرسه هستند. به دنبال کوله پشتی هایی با عناصر بازتابنده باشید که دید را در شرایط کم نور افزایش می دهد. به این ترتیب آنها می توانند کوله پشتی خنک خود را تکان دهند و در عین حال سالم و سلامت بمانند.
لینک های مرتبط:
کوله پشتی پسرانه شیک
کوله پشتی پسرانه نوجوان
کوله پشتی پسرانه کودک
قیمت کوله پشتی پسرانه

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

از گذشته تا به همین امروز تلوزیون بهترین وسیله سرگرم کننده اعضای خانواده بوده است، به حدی که برخی آن را به عنوان عضو جدانشدنی از محافل خود می دانند.

به همین دلیل بسیار مهم است تصویری که از تلوزیون دریافت می کنیم، باب دل بوده و با مشکلاتی همچون پریدن تصویر و برفکی شدن آن ذوقمان در تماشای فیلم مورد علاقه مان کور نشود.

یکی از مشکلات رایج در انواع تلوزیون های CTR، OLED و LED وجود نویز در تصویر دریافتی است. البته ایرادات دیگری هم وجود دارند که باعث افت کیفیت تصویر دریافتی در تلوزیون می شوند.

با ما همراه باشید تا دلایل نویز و دیگر ایرادات تصویر تلوزیون که به سیم کشی و نصب آنتن آن مربوط می شود را با هم بررسی کرده و روش رفع هر یک را توضیح دهیم.

مشکلات رایج در تصویر تلوزیون به دلیل نقص در سیم کشی دستگاه به همراه نحوه رفع آن

ایرادات متنوعی ممکن است در تلوزیون ایجاد شوند، در این قسمت به بررسی رایج ترین آن ها پرداخته و روش رفع آن ها را نیز توضیح خواهیم داد.

صدا و تصویر تلوزیون نویزدار است.

نویز دار بودن صدا و تصویر در تلوزیون به این معنی است که تصویر و صدایی که دریافت می کنیم همراه با اختلالات مختلف همراه است.

به نحوی که نمی توانیم یک تصویر ثابت در تلوزیون داشته باشیم و حتی صدایی که از تلوزیون می شنویم گاهاً بسیار آزاردهنده است.

دلایل متعددی می توانند باعث ایجاد نویز در تلوزیون شوند که آشنایی با آن ها کمک بزرگی به ریشه یابی این مشکل خواهد کرد.

پیش از اینکه تک به تک علت های نویز در تلوزیون را بررسی کنیم، تذکر می دهیم که گاهی برای حل مشکل نویز در تلوزیون لازم است تمامی دلایل آن بررسی شوند و گاهی با بررسی یکی دو مورد از دلایل احتمالی، معضل حل می شود.

پس اگر می خواهید با کمک راه حل هایی که در ادامه خواهیم گفت، مشکل نویز در تلوزیون خود را رفع کنید، باید صبوری به خرج داده و تا حل کامل این مشکل تمامی دلایل زیر را در دستگاه خود بازبینی کنید:

استفاده از کابل HDMI بی کیفیت

رایج ترین دلیل ایجاد نویز در تلوزیون این است که در زمان نصب آنتن تلوزیون از کابل HDMI بی کیفیت استفاده شده است که در این زمینه میتوانید، سیم وکابل کسری را به عنوان بهترین کابل برای آنتن تلوزیون و ماهواره انتخاب کنید.

ویژگی های کابل اچ دی ام آی باکیفیت از این قرار است:

شیلدار باشد.

به نویزگیر مجهز باشد.

کلگی دو طرف کابل آلومینومی و فویل دار باشد.

راه حل رفع نویز در تلوزیون به دلیل استفاده از کابل HDMI بی کیفیت

پس اگر کابل شما حتی یکی از ویژگی های فوق را ندارد، بهتر است در اولین اقدام برای حل نویز در تلوزیون به تعویض کابل HDMI دستگاه اقدام کنید. در اکثر موارد با همین کار ساده مشکل تلوزیون رفع می شود.

رفع نویز و ایراد تصویر در سیم کشی تلوزیون 1

استفاده از کابل بلند

گاهی مواقع فاصله بین تلوزیون و آنتن زیاد است، به همین دلیل مجبوریم طول کابل خود را کمی بالاتر از حد معمول آن ببریم.

 

اما توجه داشته باشید که احتمال ایجاد نویز در کابل های آنتن بلند و طویل بسیار بیشتر از مدل های کم طول است.

راه حل رفع نویز در تلوزیون به دلیل استفاده از کابل بلند

برای اینکه از ایجاد نویز در کابل بلند پیشگیری کنیم، باید بیشتر هزینه کرده و از کابل های کواکسیال RG6 در سیم کشی و نصب آنتن تلوزیون استفاده کنیم.

عدم استفاده از محافظ در اتصال دو شاخه تلوزیون

سیستم محافظ به صورتی است که از ایجاد نویز در تلوزیون جلوگیری می کند. بنابراین اگر دوشاخه تلوزیون را به محافظ وصل کنید، نویز در تصویر کاملاً رفع می شود.

غیر استاندارد بودن محافظ تلوزیون

در صورتی که با وجود محافظ درگیر نویز در تلوزیون هستید، به احتمال زیاد محافظ شما استاندارد نیست و کیفیت مورد نیاز را ندارد.

راه حل رفع نویز در تلوزیون به دلیل عدم استفاده از محافظ استاندارد

برای تست اینکه مشکل از محافظ تلوزیون است یا خیر، کافیست تلوزیون را به صورت مستقیم به برق وصل کنید.

در صورتی که هیچ نویزی در تصویر ایجاد نشد، این معنی را می دهد که ایراد کار از محافظ دستگاه است و باید تعویض گردد.

وجود مشکل در برق رسانی پریز تلوزیون

در بعضی از شرایط ها ممکن است مشکل نویزدار بودن تصویر به دلیل نقص در پریز برق تلوزیون باشد. در این حالت بهتر است با کمی جایجایی دستگاه را به پریز برق دیگری در ساختمان اتصال دهیم.

ضعیف بودن جریان در سیم فاز

گاهی مواقع علت نویزدار بودن تصویر در تلوزیون به ضعیف بودن جریان فاز ورودی به دستگاه مربوط می شود.

راه حل رفع نویز در تلوزیون به دلیل ضعیف بودن جریان فاز

برای تست و رفع این مشکل می توانید سیم فاز و نول جداگانه ای را از محل کنتور یا جعبه فیوز به سمت محل نصب دستگاه صوت و تصویر هدایت کنید. البته برای انجام این کار به طور حتم به مجری برقکار نیاز دارید.

حضور سیم های برق روشنایی در داخل پریز تلوزیون

به طور معمول سیم کشی برق ساختمان برای سیستم روشنایی و کلید و پریز را به صورت جداگانه در ساختمان اجرا می کنند.

اما از آنجا که همیشه استثناعاتی وجود دارند و همچنین ممکن است سیم کشی ساختمان قدیمی باشد، این احتمال نیز وجود دارد که سیم های روشنایی در درون پریز تلوزیون قرار گرفته باشند.

در این حالت هم مطمئن باشید علت نویز داشتن تصویر در تلوزیون شما وجود سیم های روشنایی در داخل پریز دستگاه است.

راه حل رفع نویز در تلوزیون به دلیل حضور سیم های برق روشنایی در پریز

برای رفع این مشکل تنها باید از مجری برقکار کمک گرفته و سیم های روشنایی را از داخل پریز حذف کنیم.

عبور سیم برق از کنار کابل آنتن

یکی از اصول مهم در سیم کشی برق ساختمان این است که هرگز نباید سیم برق را از کنار کابل آنتن و یا سیم کشی آیفون عبور داد.

 

فرقی نمی کند که سیم های برق و کابل آنتن تلوزیون را از داخل داکت عبور داده اند و یا لوله برق، در هر صورت مجاورت این دو سیم باعث ایجاد نویز در تصویر تلوزیون می شود.

راه حل رفع نویز در تلوزیون به دلیل همجواری سیم برق با کابل آنتن

تنها کاری که می توان برای رفع این مشکل انجام داد این است که با اصلاح در سیم کشی برق ساختمان، مسیر حرکت کابل آنتن را از سیم های برق جدا کنیم.

ضعف در سیم کشی ساختمان

در اغلب موارد مشاهده شده که نویزدار بودن تصویر در تلوزیون نه بخاطر کابل HDMI بوده و نه حضور سیم های برق مزاحمتی برای تصویر ایجاد کرده اند.

بلکه دلیل اصلی در سیم کشی ضعیف ساختمان به علت استفاده از سیم های بی کیفیت است. حتی موارد متعددی وجود داشته اند که سیم های برق در ظاهر با نمره 1.5 و یا 2 خریداری شده اند.

اما در عمل وقتی سیم را باز کرده ایم، تازه متوجه کم بودن قطر سیم شده ایم. بکارگیری سیم ضعیف در سیم کشی باعث جریان کشی در سیستم خواهد شد، چون نمی تواند جریان فاز و نول مورد نیاز دستگاه را تامین کند.

راه حل رفع نویز در تلوزیون به دلیل ضعف در سیم کشی ساختمان

تعویض سیم کشی ساختمان و این بار با استفاده از سیم های باکیفیت تنها راه حلی است که می توان برای رفع ضعف در سیم کشی ساختمان پیشنهاد داد.

عدم وجود سیم ارت یا سیستم ارتینگ در ساختمان

چنانچه پریز برق تلوزیون و یا پریز برق گیرنده دستگاه به سیستم ارتینک مجهز نباشد، ایجاد نویز در تصویر دریافتی در تلوزیون امری طبیعی است.

توجه داشته باشید که راه های رفع نویز در تلوزیون تنها به مواردی که ما گفتیم محدود نمی شوند، بلکه روش های دیگری هم وجود دارند که از طریق تنظیمات دستگاه قابل انجام هستند.

از آن جمله می توان به فعال کردن گزینه نویزگیر یا Noise Reduction در تنظیمات تلوزیون های پیشرفته و یا استفاده از قابلیت تقویت کننده تصویر یا Edge Enhancement اشاره کرد.

برای اطلاع کامل از این سری روش های تنظیمی می توانید به دفترچه راهنمای تلوزیون خود مراجعه کنید، ما بیشتر در این قسمت دلایل و راه حل های مرتبط با سیم کشی و نصب آنتن تلوزیون را توضیح دادیم.

رفع نویز و ایراد تصویر در سیم کشی تلوزیون 2

تصویر تلوزیون قطع می شود.

قطع شدن تصویر در تلوزیون دلایل بسیار زیادی می تواند داشته باشد، اما برخی از آن ها به طریقه اتصال کابل آنتن و حتی جنس کابل مربوط می شوند:

کیفیت پایین کابل آنتن

هر چه از اهمیت توجه به کیفیت کابل آنتن بگوییم باز هم کم است. چون شما هر ایرادی که در تصویر و صدای تلوزیون مشاهده کنید، غالباً یک سر نخ آن به کابل آنتن برمی گردد.

برای اینکه اشکالاتی همچون نویز و قطعی تصویر در تلوزیون را به حداقل برسانید، فقط باید از کابل کواکسیال باکیفیت استفاده کنید.

 

کابل کواکسیال عالی مشخصات زیر را دارد:

هادی مرکزی کابل از جنس مس

شیلد کابل از جنس مس

روکش کابل از مواد مرغوب

با این توضیحات مشخص می شود که بهترین کابل آنتن از جنس صد در صد مس است تا احتمال قطعی تصویر و نویز را به حداقل برساند.

راه حل رفع قطعی تصویر در تلوزیون به دلیل کیفیت پایین کابل آنتن

در صورتی که کابل آنتن شما از نوع کواکسیال نبوده و یا مشخصات فوق را ندارد، بهتر است برای خلاصی از مشکل قطعی تصویر به تعویض کابل اقدام کنید.

اشکال در تقویت کننده

یکی از تجهیزات مهمی که در زمان نصب آنتن مرکزی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، تقویت کننده است.

این وسیله سیگنال های دریافتی دستگاه را تا حد زیادی افزایش داده و در نتیجه تصویری که ما مشاهده می کنیم، بسیار باکیفیت خواهد بود.

بنابراین اگر در مسیر سیم کشی آنتن و نصب این وسیله از تقویت کننده استفاده نشود، نه تنها کیفیت تصویر افت پیدا می کند، بلکه احتمال قطع و وصل شدن تصویر و حتی قطع کامل تصویر نیز وجود دارد.

راه حل رفع قطعی تصویر در تلوزیون به دلیل خراب بودن تقویت کننده

در چنین شرایطی بهتر است ابتدا از وجود تقویت کننده در مسیر سیم کشی آنتن تلوزیون مطمئن شده و سپس این وسیله را از لحاظ سلامت چک کنیم.

اگر ایراد در نبود تقویت کننده باشد، با نصب آن مشکل قطعی تصویر تلوزیون قابل حل است، اما اگر تقویت کننده خراب شده باشد، باید برای تعویض آن اقدام کنیم.

قطعی اتصال فیش آنتن به کابل

ساده ترین دلیلی که می توان برای قطع شدن تصویر در تلوزیون نام برد، قطع شدن اتصال فیش آنتن به کابل به دلایلی از جمله کشیدگی کابل و یا بروز باد و طوفان است.

پس بهتر است قبل از اینکه به سراغ تعویض کابل و یا چک کردن تقویت کننده تصویر باشید، فیش آنتن را کمی با دست بررسی کنید، اگر اتصال آن سست شده باشد، احتمال قطعی تصویر وجود دارد.

رفع نویز و ایراد تصویر در سیم کشی تلوزیون 3

تصویر تلوزیون برفکی شده است.

برفک بر روی تصویر تلوزیون مشکل رایجی است که به دلیل عوامل داخلی تلوزیون و عوامل خارجی دستگاه از سیم برق دستگاه گیرنده گرفته تا تاثیر منفی لوازم الکترونیکی مجاور با تلوزیون ایجاد می شود.

شل بودن اتصال دو شاخه گیرنده تلوزیون در پریز برق

اگر دوشاخه گیرنده به طور کامل در داخل پریز برق یا چند راهه و یا محافظ قرار نگرفته باشد، سیگنالی توسط تلوزیون دریافت نشده و در نتیجه تصویر برفکی خواهد شد.

 

قطع شدن کابل اکواکسیال تلوزیون

کابل کواکسیال به پشت گیرنده آنتن و یا گیرنده ماهواره نصب می شود. ورودی این کابل به نام ANTI IN در پست دستگاه مشخص است.

اگر اتصال آن به درستی صورت نگیرد، تلوزیون هیچ سیگنالی دریافت نکرده و شما فقط صحنه برفکی را مشاهده خواهید کرد.

تداخل الکترونیکی در اثر لوازم جانبی پرمصرف

برخی از لوازم جانبی مصرفی همچون کامپیوتر و بلندگوها به دلیل مصرف زیاد برق که دارند، باعث ایجاد اختلال در تصویر تلوزیون می شوند.

برای رفع این مشکل باید ببینید آیا از این جمله لوازم الکترونیکی پر مصرف در کنار تلوزیون وصل هستند یا خیر؟ احتمالاً با قطع آن ها از برق مشکل رفع می شود.

رفع نویز و ایراد تصویر در سیم کشی تلوزیون

تصویر تلوزیون پرش دارد.

برای این مشکل در تلوزیون دلایل متعددی وجود دارند که بیشتر به تجهیزات داخلی دستگاه یا گیرنده آن مربوط می شوند.

اما یک دلیل در مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلوزیون وجود دارد که به سیم کشی برق ساختمان ارتباط دارد.

به این شکل که اگر سیم کشی بعضی از وسایل ساختمان مانند فن به درستی انجام نشده باشد، احتمال قطع و وصل شدن یا پرش تصویر تلوزیون وجود دارد.

راه حل رفع پرش داشتن تصویر در تلوزیون به دلیل وجود مشکل در سیم کشی ساختمان

برای اینکه محل اصلی ایراد سیم کشی را پیدا کنید، باید به سراغ جعبه فیوز ساختمان رفته و فیوزها را مرحله به مرحله قطع کنید تا بفهمید کدام یک باعث ایجاد پرش یا قطع و وصل شدن تصویر در تلوزیون می شوند.

 

 

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

چه دانشجو باشید، چه حرفه ای یا یک مسافر مشتاق، یک کوله پشتی قابل اعتماد یک همراه ضروری است که راحتی، عملکرد و سبک را ارائه می دهد. کوله پشتی های بزرگسالان در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند و نیازها و ترجیحات منحصر به فرد بزرگسالان را برآورده می کنند. این کیف های همه کاره به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر راحتی، فضای ذخیره سازی کافی و دوام را برای استفاده روزمره یا ماجراجویی در فضای باز فراهم کنند. اگر به دنبال یک کوله پشتی جدید هستید، این مقاله شما را در مورد ویژگی های کلیدی، برندها و مدل های برتر، نکات بسته بندی، توصیه های نگهداری و حتی آخرین روندهای مد راهنمایی می کند. برای کاوش در دنیای کوله پشتی های بزرگسالان آماده شوید و کوله پشتی مناسب را متناسب با نیازها و سبک زندگی خود بیابید.
4. برندها و مدل های برتر کوله پشتی بزرگسال


4.1 نام تجاری A: ویژگی ها و مدل های محبوب

برند A به دلیل طراحی های خلاقانه و ساخت و ساز بادوام خود شناخته شده است. کوله پشتی‌های آن‌ها اغلب دارای ویژگی‌هایی مانند جیب‌های مخفی، طرح‌های ضد سرقت و پورت‌های شارژ USB هستند. مدل های محبوب برند A شامل کوله پشتی XYZ است که فضای ذخیره سازی کافی و راحتی استثنایی را ارائه می دهد.

4.2 نام تجاری B: ویژگی ها و مدل های محبوب

برند B بر ایجاد کوله پشتی هایی تمرکز دارد که هم کاربردی و هم شیک هستند. آنها به جزئیات توجه زیادی دارند و طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها را ارائه می دهند. مدل محبوب آنها، کوله پشتی ABC، به دلیل طراحی شیک و تطبیق پذیری آن شناخته شده است.

4.3 نام تجاری C: ویژگی ها و مدل های محبوب

برند C همه چیز در مورد پایداری و مواد سازگار با محیط زیست است. کوله پشتی آنها از مواد بازیافتی ساخته شده است، بدون اینکه سبک یا عملکرد آنها به خطر بیفتد. کوله پشتی DEF از برند C در میان افراد دوستدار محیط زیست مورد علاقه است و دارای فضای داخلی جادار و ساخت مقاوم در برابر آب است.

به یاد داشته باشید، انتخاب کوله پشتی مناسب برای بزرگسالان در مورد یافتن تعادل بین عملکرد، راحتی و سبک شخصی است. با گزینه های بسیار زیادی که از برندهای مختلف در دسترس است، مطمئناً کوله پشتی متناسب با نیازهای شما وجود دارد و حمل روزمره شما را ارتقا می دهد. شکار کوله پشتی مبارک!
5. نکاتی برای بسته بندی و سازماندهی صحیح کوله پشتی بزرگسالان


5.1 استفاده موثر از محفظه ها و جیب ها

وقتی نوبت به بسته بندی کوله پشتی بزرگسالان می رسد، سازماندهی کوچکی راه زیادی را برای شما پیش می آورد. از محفظه ها و جیب های موجود در کوله پشتی خود استفاده کنید تا وسایل را مرتب نگه دارید و به راحتی در دسترس قرار دهید. از جیب‌های کوچک‌تر برای وسایلی مانند تلفن، کیف پول یا کلید خود استفاده کنید، در حالی که محفظه‌های بزرگ‌تر می‌توانند لپ‌تاپ، کتاب یا لباس‌های شما را در خود جای دهند. با اختصاص فضاهای تعیین شده برای آیتم های مختلف، در زمان صرفه جویی می کنید و از ترسناک "کجا گذاشتم؟" لحظات.

5.2 استراتژی های بسته بندی برای بهینه سازی فضا و وزن

بسته بندی نور کلید یک تجربه لذت بخش تر از کوله پشتی است. هنگام تصمیم گیری برای بسته بندی، مقصد و مدت سفر خود را در نظر بگیرید. در حذف موارد غیر ضروری بی رحم باشید و روی قطعات همه کاره ای تمرکز کنید که می توان آنها را با هم ترکیب کرد. چرخاندن لباس ها به جای تا کردن آنها می تواند باعث صرفه جویی در فضا و جلوگیری از چین و چروک شود. و به یاد داشته باشید، فقط چیزهایی را که می توانید به راحتی حمل کنید، بسته بندی کنید زیرا کوله پشتی سنگین برای جابجایی آن لذتی ندارد.

5.3 توزیع وزن به طور مساوی برای حمل راحت

با توزیع یکنواخت وزن کوله پشتی از درد شانه و کمر درد جلوگیری کنید. برای حفظ تعادل، وسایل سنگین‌تر را نزدیک‌تر به پشت خود و در مرکز کیف قرار دهید. تسمه های شانه و کمربند باسن را برای اطمینان از تناسب راحت و ایمن تنظیم کنید. و فراموش نکنید که به بدن خود گوش دهید - استراحت کنید و تسمه ها را در صورت نیاز دوباره تنظیم کنید. به ما اعتماد کنید، پشت شما بعدا از شما تشکر خواهد کرد.
لینک های مرتبط:
کوله پشتی پسرانه بزرگسال
کوله بزرگسال

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

در فصل تابستان با افزایش دما استفاده از یک ادکلن با رایحه خنک بسیار دلچسب خواهد بود. ادکلن‌های زیادی وجود دارند که با رایحه خنکشان می‌توانند شما احساس خنکی و تازگی را در شما ایجاد کنند. افراد زیادی هستند که دوست دارند در فصل‌های تابستانی از ادکلنی استفاده کنند که رایحه خنک و در عین حال ملایم با پخش بوی و ماندگاری بالایی داشته باشند. استفاده از عطرهای گرم و تند در فصل تابستان بسیار شدید حس می‌شوند اما رایحه با طراوت و خنک‌تر برای این فصل گزینه بسیار مناسبی است چرا که جذابیت و شادابی شما را دوچندان می‌کند. در فصل تابستان رایحه‌های مختلفی همچون وانیل، دارچین، مشک، چوب صندل و موارد مشابه آن اصلا پیشنهاد نمی‌شود. 

چرا که این رایحه‌ها باعث می‌شوند گرمای بیشتری احساس شود و نارضایتی فرد را به دنبال خواهد داشت. استفاده از رایحه‌های ملایمی همچون لیمو، مرکبات، گل‌ها، پرتقال، گریپ فروت و… در تابستان توصیه می‌شود و اکثرا مردم هم از آن‌ها بهره می‌برند. در حالت کلی استفاده از ادکلن‌ها در فصول مختلف راحتی و لذت و یا حواس پرتی مربوط به مشکلات آب و هوایی را از بین می‌برد و در عین حال بر گرما و یا سرما غلبه می‌کنند و حتی‌الامکان استرس را کاهش می‌دهند. تنوع ادکلن‌ها بسیار زیاد است اما شاید انتخاب کردن یکی از آن‌ها مشکل باشد؛ بنابراین ما کلسیونی از بهترین ادکلن‌ زنانه خنک و ادکلن‌ مردانه با رایحه خنک را برای شما در این مقاله جمع آوری کرده‌ایم. می‌توانید ویژگی‌های مربوط به آن‌ها را بادقت بخوانید و انتخاب کنید.      
معرفی 21 ادکلن با رایحه خنک
تنوع ادکلن با رایحه خنک برای زنان و مردان بسیار زیاد است بنابراین در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

1- عطر ادکلن فره جی اف فره لی هر | Gianfranco Ferre GF Ferre Lei-Her
ادکلن فره جی اف فره لی هر یک ادکلنی است که رایحه شیرین و خنکی دارد که در سال 2004 برای اولین بار تولید و روانه بازار شد. توجه کنید که این عطر مخصوص زنان بسیار شیک و خاص است که جلوه‌گر شخصیت آن‌ها خواهد بود. در واقع بانوان جوان که قلبی سرزنده و شاد دارند از این ادکلن استفاده می‌کنند و حس آزادی بی‌حد و مرزی در آن‌ها ایجاد می‌کند. در رایحه شیرین و ملایم آن از انگور سیاه، سیب سبز، لیچی استفاده شده است که تماما در کنار هم بو و رایحه‌ای فوق العاده را ایجاد می‌کنند. این ادکلن برای روزهای گرم و تابستانی گزینه بسیار مناسبی است که حس فوق العاده‌ای را در شما ایجاد می‌کند. نت‌های اولیه این ادکلن برگ مو، میز، ترنج، سیب سبز، ترنج استفاده شده و برای نت میانی آن بنفشه، مگنولیا، سوسن و گل رز و در نت میانی آن از مشک، سدر، عنبر و وانیل استفاده می‌شود.
2- عطر ادکلن فره آبی-این د مود فور لاو تندر | Gianfranco Ferre In The Mood For Love Tender
ادکلن فره جی اف فره لی هر یک ادکلنی است که رایحه شیرین و خنکی دارد که در سال 2004 برای اولین بار تولید و روانه بازار شد. توجه کنید که این عطر مخصوص زنان بسیار شیک و خاص است که جلوه‌گر شخصیت آن‌ها خواهد بود. در واقع بانوان جوان که قلبی سرزنده و شاد دارند از این ادکلن استفاده می‌کنند و حس آزادی بی‌حد و مرزی در آن‌ها ایجاد می‌کند. در رایحه شیرین و ملایم آن از انگور سیاه، سیب سبز، لیچی استفاده شده است که تماما در کنار هم بو و رایحه‌ای فوق العاده را ایجاد می‌کنند. این ادکلن برای روزهای گرم و تابستانی گزینه بسیار مناسبی است که حس فوق العاده‌ای را در شما ایجاد می‌کند. نت‌های اولیه این ادکلن برگ مو، میز، ترنج، سیب سبز، ترنج استفاده شده و برای نت میانی آن بنفشه، مگنولیا، سوسن و گل رز و در نت میانی آن از مشک، سدر، عنبر و وانیل استفاده می‌شود.
3- عطر ادکلن فره آبی-آکوا آزورا | Gianfranco Ferre Acqua Azzurra
در سال 2008 عطری خنک و تند به نام ادکلن فره آبی-آکوا آزورا روانه بازار شد. این ادکلن مخصوص مردان است و گزینه بسیار جذاب و منحصر به فرد برای فصل تابستان خواهد بود. این ادکلن مردانه خنک و تند با نت‌های سبز و گیاهی و نیمه شیرین آغاز می‌شود و سپس با رایحه اسطوخدوس و مرکبات ترکیب می‌شود که بسیار ساده اما در عین حال بی‌آزار و خوشبو است. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی رایحه زنجبیل هم به ادکلن اضافه می‌شود که فوق العاده است. در واقع حضور زنجبیل حس گرم ملایم و فلفلی را به ساختار گیاهی و مرکباتی عطر اضافه می‌کند. در این صورت است که رایحه عطر جذابیت و مرادانگی را به صورت همزمان برای شخص فراهم می‌کند. کمی جزئی‌تر راجع به نت‌های این ادکلن صحبت می‌کنیم در نت‌های اولیه از شکوفه پرتقال، ترنج. اسطوخودوس استفاده شده است. در نت‌ میانی این ادکلن برگ بنفشه، رز و زنجبیل ترکیب شده که در نهایت رایحه پایه این ادکلن نعناع هندی و پوب گایاک است.

4.ادکلن دیور ساوج -Dior Sauvage در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ با رایحه ای خنک و تند و با طرحی از فرانسوا دماکی به بازار عطر و ادکلن عرضه شد.عطر دیور ساواژ عطری مردانه وسلطنتی است.فرمولاسیون و طراحی این عطر ۱۰۰ میلی‌لیتری با غلظت ادوتویلت از برند دیور توسط عطرساز مشهور «فرانسوا دماکی» (Francois Demachy) انجام شد. طرح تبلیغاتی عطر ادکلن مردانه کریستین دیور ساواج با حضور بازیگر مشهور جانی دپ تهیه و منتشر شد . «ساوج» مخلوقی خاص است که از فضاهای باز و گسترده الهام می‌گیرد؛ مانند آسمان آبی و باشکوهی که بر فراز چشم‌اندازی چشم‌نواز از صخره‌های سفید و آفتاب‌خورده حکم‌فرمایی می‌کند. «ساوج» آمیزه‌ای ناب، جسورانه و نوآورانه را در اختیار مردان اصیل می‌گذارد.فرانسوا دماشی (خالق «ساوج» و عطرساز دیور) می‌گوید: «من برای خلق ساوج تصمیم گرفتم که از مفهوم مرد به‌عنوان آغازگاه استفاده کنم. پس به روح نیرومند و تردیدناپذیر مردانگی روی آوردم. همچون تصویر مردی که از محدودیت‌های زمانه و مُدهای زمانه فراتر می‌رود».این محصول نامی برگرفته از چند سری از محصولات قبلی دیور را بر خود داشته با این تفاوت که پسوند یا پیشوندی ندارد. ساوج رایحه‌ای معتدل و چهارفصل دارد و می‌توان آن را در طول سال استفاده کرد. اگر به شیشه‌ی این عطر فرانسوی دقت کنید، نام Sauvage را روی آن خواهید دید. در پایین شیشه‌ی سیاه ساواژ، نشان تجاری Dior به چشم می‌خورد. در بطری به رنگ سیاه بوده و با خود شیشه هارمونی رنگی بسیار جالبی را ایجاد کرده است این در آهن‌ربایی بسیار کاربردی است و مانع رها شدن شیشه در هنگام بلند کردن می‌شود. سه خط موازی که روی در بطری کارشده، این عطر را از سایر عطرها جدا می‌کند. ادکلن دیور ساواج نشات گرفته از نسخه ی اصلی دیور ساواج سال ۱۹۹۶ بوده و بعد از تجدید دو سری دیگر از این خانواده سرانجام با ظاهری متفاوت و با رایحه ای گرم و تند تقدیم طرفداران این برند شد . در نت بویایی عطر دیور ساواج ادو پرفیوم از ریشه ی تازه ،، خام و مواد تشکیل دهنده ی طبیعی استفاده شده است. به عنوان خرید کور کورانه به شدت پیشنهاد می شود.حدس می زنیم که بعد از استفاده از آن، پای ثابت عطر ادکلن های شما خواهد بود.حضور شخصیت جهانی بازیگری و مد و فشن (جانی دپ) در اسپانسرینگ این عطر، موجب بیشتر جهانی شدن این عطر خواهد بود.ساواج دیور با حضور جانی دپ تعیین می کند که بازار هدفش افراد با اعتماد به نفس بالا و خوش پوش است.طراحی شیشه این عطر در عین کلاسیک بودن، سنگینی و وقار خاصی را به همراه می آورد.رده سنی استفاده از این عطر برای افراد ۲۵ تا ۳۰ سال عالیست! به‌محض اولین اسپری از ساواژ روی پوست و در محل نبض یا لباستان، بوی فلفل سیچوان، نارنج و عنبر را احساس خواهید کرد. فلفل سیچوان با تندی و گرمای خوبش، انرژی زیادی را به شما و کسانی که در اطرافتان حضور دارند، منتقل می‌کند. نارنج که از خانواده‌ی مرکبات است، بوی شیرینی دارد و شادی و نشاط را با خودش به ارمغان می‌آورد. عنبر هم با عطر گرمش باعث گرم و تند شدن این ترکیب عجیب‌وغریب سه‌گانه می‌شود. ادو تویلت مردانه‌ی دیور ساواژ با بوی گرم، تند و شیرینش برای مصرف روزانه‌ی آقایانی که در شهرهای بزرگ و پرترافیک زندگی و کار می‌کنند بسیار مناسب به نظر می‌رسد. با توجه به برند، قدرت پخش بو و ماندگاری بالایی که Sauvage دارد، برای هدیه دادن به پدر، همسر یا دوستتان گزینه‌ای اصلی و مهم حساب می‌شود.
لینک های مرتبط:
ادکلن ساواج ادو پرفیوم
عطر دیور ساواج ادو تویلت
ساواج ادو پرفیوم
دیور ساواج ادو پرفیوم

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

کابل‌های هادی هوایی از دو جنس متفاوت مس و آلومینیوم ساخته شده است که بیشترین کاربرد آن در محیط‌های خارج از خانه و فضاهای باز می‌باشد. به لحاظ ساختار به دو دسته کابل روکش‌دار و بدون روکش تقسیم می‌شود. این کابل یکی از مهم‌ترین اجزای خطوط سربار است و جهت انتقال سیگنال‌های مخابراتی استفاده می‌شود. این محصول که به کابل برق هادی نیز معروف است که در انواع مختلفی توسط کارخانه تولید کابل هادی هوایی تولید می‌شود.

سیم و کابل الوم کابل کاوه تولید کننده انواع هادی های هوایی با بهترین کیفیت در ایران است که برای خرید میتوانید به نمایندگی های معتبر آن در بازار لاله زار تهران مراجعه کنید.

انواع کابل برق هوایی

کابل برق هوایی در انواع مختلفی تولید می‌شود که به لحاظ ساختمان کابل و روکش تقسیم بندی می‌گردند. در اکثر مدل‌ها آلیاژ به کار رفته از جنس آلمینیوم می‌باشد که نوع مسی آن نیز در بازار وجود دارد که کابل برق هوایی مورد تأیید توانیر است. اگر به دنبال خرید کابل هادی هوایی آلمینیومی هستید، به سیگما مراجعه کنید. در ادامه انواع مختلف این محصول توضیح داده شده است.

کابل هوایی با هادی لخت

این نوع کابل نیز مانند سایر کابل‌ها انواع مختلفی دارد و به لحاظ جنس هادی، به دو دسته آلمینیوم و مسی تقسیم می‌شود. هادی آلمینیومی در مدل‌های AAC، ACSR و AAAC تولید می‌شود که در خطوط توزیع انرژی ولتاژ متوسط و ضعیف کاربرد دارد. در صورتی که مایل هستید تا در رابطه با انواع کابل هادی با هادی لخت اطلاعات بیشتری کسب کنید، با کارشناسان متخصص ما در این زمینه مشورت نمایید.

هادی هوایی AAC

هادی هوایی AAC  ساخته شده از رشته‌های آلومینیوم EC 1350 و با خلوص درجه بالاتر از 99.5 ساخته می‌شود. این کابل به دلیل ساختار مناسبی که دارد، در برابر خوردگی مقاومت می‌کند. میزان کشسانی این کابل نسبت به سایر کابل‌ها کمتر است و به همین دلیل باعث کاهش اسپن دکل و هزینه‌های اجرا  بهره‌برداری می‌شود. جا به جایی و نصب آسان آن سبب شده تا این محصول به عنوان یک انتخاب مقرون به صرفه محسوب شود.

هادی هوایی ACSR

این کابل ترکیبی از آلمینیوم 1350-H19 می‌باشد که در قسمت مرکزی آن فولاد به کار رفته است. علت استفاده از فولاد در مرکز این محصول سبب افزایش مقاومت مکانیکی آن شده است. با توجه به مقاومتی که هادی هوایی ACSR دارد، به عنوان سیم گارد نیز استفاده می‌شود و در کلاس‌های مختلفی موجود است.

هادی هوایی AAAC

این کابل نسبت به مدل قبلی، از 6 رشته سیم اضافه برخوردار است. هادی هوایی AAAC دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها است؛ به این دلیل که مدل AAAC دارای طول عمر بیشتر، استحکام، یراق آلات ساده‌تر، مقاومت نسبت به سایش، تداخل امواج کمتر، وزن کمتر و … است. شما قادر هستید تا از این کابل در محیط‌هایی که افزایش دما زیاد است نیز استفاده کنید.

مزایای کابل هوایی با هادی لخت

احداث خطوط هوایی با کمک کابل هوایی با هادی لخت، مزایای زیاد از جمله موارد زیر را دارد:

نصب آسان جهت احداث شبکه

سهولت در زمینه انشعاب ‌گیری با هزینه و زمان کمتر

عیب یابی و رفع عیب سریع و آسان

رفع اختلالات با هزینه‌های معقولانه

کم هزینه در مقایسه با شبکه‌های زیر زمینی

نقاط ضعف سیم لخت در خطوط هوایی

نداشتن پایداری در مقابل باد و طوفان

امکان قطع شدن کابل‌ها هنگام برخورد شاخه‌های درختان

وجود احتمال آتش‌سوزی هنگام برخورد کابل با درختان

احتمال پارگی سیم در اثر انشعابات غیر مجاز

امکان به وجود آمدن خطرات ناشی از جریان نشتی در تجهیزات شبکه

به وجود آمدن اختلال در صورت برخورد پرندگان یا اشیاء به کابل‌ها

خطر جانی برای افراد در صورت برخورد

تخریب محیط زیست بر اثر بردن شاخه‌ها و نصب کابل

احتمال انشعابات ‌گیری غیر مجاز برق

از بین رفتن مبلمان شهری و زیبایی محیط

آسیب دیدن شبکه در برابر شرایط نامطلوب جوی

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

عمده کاربردهای مس عبارتند از تولید سیم برق (۶۰٪) ، سقف سازی و لوله کشی (۲۰٪) و ماشین آلات صنعتی (۱۵٪). مس بیشتر به عنوان یک فلز خالص مورد استفاده قرار می گیرد  اما هنگامی که سختی بیشتری لازم است  آن را در آلیاژهایی مانند برنج و برنز قرار می دهد.

برای بیش از دو قرن است که از این فلز در بدنه قایق  و کشتی استفاده شده است تا رشد گیاهان و صدف را کنترل کند. بخش کوچکی از منابع مس برای مکمل های غذایی و قارچ کش ها در کشاورزی استفاده می شود و قیمت لحظه ای مس برای بسیاری از صنایع حائز اهمیت است .

کاربرد در صنعت برق

از گسترده ترین کاربردهای این فلز در وسایل انتقال برق از قبیل سیم و کابل ، ترانسفورماتور ، سوئیچ ها ، قطعات و اتصالات دو شاخه و غیره است. بعلاوه این ماده در ساخت موتور ، به عنوان مثال به عنوان استاتور ، روتور ، و همچنین سیم توخالی ، کابل های ارتباطی و مدارهای الکتریکی مسکونی کاربرد دارد.

کاربرد در صنعت الکترونیک

وسایل الکترونیکی وکیوم مانند لوله های فرکانس بالا و فوق فرکانس بالا ، کاتترهای متقاطع ، مگنترون و غیره از این فلز استفاده می کنند. مدارهای چاپی مسی نیاز به مقدار زیادی فویل مسی دارند و در مدارهای مجتمع  این فلز جایگزین آلومینیوم در تراشه های سیلیکونی برای اتصالات شده است.

کاربرد در صنایع انرژی و پتروشیمی

لوله ها و صفحات کندانسور اصلی در نیروگاه های زغال سنگ در صنعت انرژی از برنج ، برنز و مس – نیکل  ساخته می شوند. بخاری های خورشیدی نیز اغلب از لوله مسی ساخته می شوند. انواع مختلفی از ظروف برای نگهداری واسطه های خورنده ، سیستم های لوله ای ، فیلترها ، پمپ ها و شیرآلات ، انواع تبخیر کننده ها و کندانسورها و مبدل های حرارتی در صنعت پتروشیمی از آلیاژ این فلز ساخته می شوند.

این ماده به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و به صورت یونهای مس محلول در آب ، دارای خاصیت ضد عفونی کننده  است و می تواند موجودات دریایی را از آلودگی محافظت کند. این عنصر  و آلیاژهای آن به طور گسترده ای در سیستم های آب شیرین کن و حفاری دریایی و سایر تاسیسات زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد در صنعت حمل و نقل

آلیاژهای از جمله برنز آلومینیوم ، برنز منگنز ، آلومینیوم ، برنج ، ، قلع ، روی و آلیاژ مس نیکل (مونول) همگی جز مواد استاندارد در ساخت کشتی هستند. چرخ دنده ها ، یاتاقان ها ، لنت های ترمز ، سیستم های برق و قدرت ، واشر و انواع اتصالات و لوازم جانبی و غیره در قطارها ، موتورها ، یکسو کننده ها و کنترل ها ، ترمزها ، برق و سیستم های سیگنال به مس و آلیاژهای آن تکیه دارند. علاوه بر این ، برق رسانی راه آهن منبع بزرگی از تقاضا برای مس و آلیاژهای آن است. سیم کشی ، پنوماتیک هیدرولیک و سیستمهای خنک کننده هواپیماها همگی به این فلز نیاز دارند.

کاربرد در صنایع مکانیزه و ​​متالورژی

انواع قطعات متحرک و ثابت مانند آسترهای استوانه ای ، چرخ دنده ها و اتصالات برای انعطاف پذیری و روغن کاری نیاز به استفاده از مس یا آلیاژ آن دارند.

همچنین بخش مهمی از تجهیزات متالورژی در فناوری ریخته گری مداوم – تبلورساز از مس کروم و مس نقره یا سایر آلیاژهای این فلز  ساخته شده است که از استحکام و رسانایی بالایی برخوردار هستند.

همچنین با افزودن مقدار کمی از این فلز به فولاد سازه ای می توان سختی فولاد و مقاومت در برابر خوردگی آن در هوا و آب را بهبود بخشید. افزودن این ماده به چدن و ​​استیل ضد زنگ به معنی مقاومت بیشتر در برابر خوردگی آنها می باشد.

کاربرد در سیستم بهداشتی

این فلز بیواستاتیک یعنی باکتری کش است و بسیاری از اشکال دیگر زنده روی آن رشد نخواهد کرد. به همین دلیل مدتهاست که از آن برای قسمت هایی از کشتی ها جهت محافظت در برابر جلبک ها و صدف استفاده می شود.

آلیاژهای این فلز به عنوان یک ماده مهم در تولید  توری در صنعت آبزی پروری استفاده می شوند زیرا آنها ضد میکروب بوده و حتی در شرایط سخت از نظر ساختاری در برابر خوردگی مقاوم هستند.

استفاده به عنوان مکمل

مس یک عنصر ضروری برای گیاهان و حیوانات است و بدن انسان حاوی حدود ۱.۴ تا ۲.۱ میلی گرم از این فلز به ازاء هر کیلوگرم از وزن بدن است. کمبود این عنصر به دلیل نقش آن در تسهیل جذب آهن  می تواند علائم شبه کم خونی ، نوتروپنی ، ناهنجاری استخوانی ، کاهش فشارخون ، اختلال در رشد ، افزایش بروز عفونت ها ، پوکی استخوان ، پرکاری تیروئید و ناهنجاری در متابولیسم گلوکز و کلسترول ایجاد کند. در مقابل ، بیماری ویلسون با تجمع زیاد مس در بافت های بدن ایجاد می شود.

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در دسته سیستم‌های اعلام حریق اتوماتیک قرار دارد. این سیستم‌ها رفتار هوشمندانه‌ای در کشف حریق دارند. منظور از رفتار هوشمندانه این است که سیستم‌های مذکور پس از تشخیص آتش سوزی و اطلاع رسانی به افراد، آژیرهای خطر را به صدا درمی‌آورند، با نزدیک‌ترین مرکز آتش‌نشانی تماس برقرار می‌کنند، تابلوهای خروج اضطراری را روشن می‌نمایند، قفل درهایی را که لازم است در حین حریق گشوده باشند باز می‌کنند یا درهایی را که بایستی بسته باشند قفل می‌نمایند و سیستم اطفای حریق را فعال می‌کنند.

همان‌طور که از نام سیستم‌ اعلام حریق آدرس پذیر برمی‌آید، این سیستم‌ها قابلیت آدرس‌دهی به اجزای تشکیل دهنده خود دارند. اصلی‌ترین جزء هر سیستم که به منزله فرمانده سیستم می‌باشد، تابلوی کنترل آن است و هر دستگاهی که به تابلوی کنترل سیستم متصل است، یک کد منحصر به فرد دارد که نشان‌دهنده آدرس و محل آن دستگاه است. در هنگام بروز حادثه آتش سوزی، تابلوی کنترل با استفاده از آدرس‌ دستگاه‌هایش به آتش‌نشان‌ها کمک می‌کند تا محل حریق را شناسایی کنند و حتی نشان‌ می‌دهد که کدام دستگاه سیستم دچار حریق شده‌است. این ویژگی سیستم اعلام حریق آدرس پذیر منجر به کاهش زمان جست‌وجو برای مکانیابی آتش سوزی، نجات جان افراد محبوس در فضای حادثه و کاهش تلفات مالی گردیده‌است.

خطای سیستم اعلام حریق آدرس پذیر: هرکدام از آلارم‌های کاذب سیستم اعلام حریق یا خطاهای سیستم اعلام حریق بیان کننده مواردی است که ما در زیر به تحقیق آن و طریقه‌ی رفع خطا در سیستم‌های اعلام حریق میپردازیم. می‌توان گفت که تجهیزات اعلام حریق یکی از حساس‌ترین مجموعه‌های عملیاتی و اندازه گیری میباشد. سیستم‌های اعلام حریق تکلیف بسیار سخت و حساسی دارندکه با توجه به آن باید در محافظت وتعمیر سیستم اعلام حریق بسیار جدی و آگاه باشیم و با خطاهایی که احتمال دارد در سیستم اعلام حریق رخ دهد آشنایی داشته باشیم.

تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق
موضوعاتی که امروز میخواهیم به آن بپردازیم از دو استاندارد مهم جهانی NFPA72 و BS ۵۸۳۹ Part1 است. همانگونه که در بالاگفته شد سیستم‌های اعلام حریق حساسیت بسیار زیادی دارند به همین علت همه‌ی خطاهای موجود و آلارم‌های ناخواسته باید نسبت به نوع آلارم باشد. و زمان دقیق آن مشخص شود تادر موقع سرویس تجهیزات مشکل سیستم را بررسی کنند. همانطور که می‌دانید اکثر پنل‌ها حافظه دارند ولی به دلایلی که شامل:

۱. قطع برق منبع تغذیه
۲. قطع باطری پشتیبان
۳. دستکاری افراد ناوارد
پاک شدن حافظه سیستم امکان‌پذیر نیست. که ما در اینجا می‌فهمیم بهترین موضوع برای درج خطاهای سیستم اعلام حریق این است که موارد را ثبت کنیم.

خطای سیستم اعلام حریق
می‌توان گفت کلا همه‌ی اعلام‌های حریق که آتش سوزی در آن اتفاق نمی‌افتد و فقط باعث به صدا درآمدن آژیر می‌شود به آن آلارم یا خطا می‌گویند. مسلماً می‌توان گفت در این وضع به طور اشتباه به آن آلارم کاذب یا (FAULT ALARM) می‌گویند. به طور کلی آلارم‌های سیستم اعلام حریق به دو نوع تقسیم می‌شوند:

آلارم‌های ناخواسته: در این نوع آلارم عواملی به جز آتش سوزی سیستم را فعال می‌کند.

عاملهایی مانند: (دود ماشین، دود سیگار، حرارت بخاری و…) باعث بروز آلارم می‌شوند. دراین مورد آلارم یک عامل برای فعال شدن آژیر وجود داشته است ولی این عامل حریق نمی‌باشد.

آلارم بر اثر اشتباه پنل، دتکتور و شستی: این نوع آلارم به دلیل اشتباه در یکی از تجهیزات اعلام حریق مانند پنل، دتکتور و یا شستی اتفاق می‌افتد که آن را آلارم کاذب می‌نامند.

عواملی مانند: (جریان گذرا در مدار کشف حریق، سوختن دتکتور، جریان باد و…) باعث می‌شود آلارم کاذب به وجود آید.

لینک های مرتبط:
سیستم اعلام حریق آدرس پذیر    
اعلام حریق آدرس پذیر    
اعلام حریق هوشمند    
پنل اعلام حریق آدرس پذیر    
سیستم اعلام حریق هوشمند

 

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

در 1881–82 Nikolai Benardos (روسیه) و  Stanisław Olszewski (لهستانی) اولین روش جوشکاری قوس الکتریکی برق شناخته شده به عنوان ایجاد کربن در جوش قوس الکتریکی با استفاده از الکترودهای کربن را اختراع کردند. پیشرفت در جوشکاری قوس الکتریکی با اختراع الکترودهای فلزی در اواخر دهه 1800 توسط یک روس، نیکلای اسلاویانوف (1888) و یک آمریکایی  (1890) ادامه یافت.

تاریخچه جوشکاری در حدود سال 1900 ، AP Strohmenger یک الکترود فلزی پوشش داده شده در انگلیس آزاد کرد، که قوس پایدارتری را به وجود آورد. در سال 1905 ، دانشمند روسی ولادیمیر میتکویچ پیشنهاد کرد که از یک قوس الکتریکی سه فاز برای جوشکاری استفاده شود. جریان متناوب جوشکاری توسط CJ Holslag در سال 1919 اختراع شد، اما برای یک دهه دیگر مورد استفاده قرار نگرفت و محبوب نشد.

دستگاه جوش اینورتر یکی از بهترین مدل های دستگاه جوش در بازار است که برای خرید مدل های مختلف آن میتوانید به فروشگاه آریسمان جوش مراجعه کنید.

اکتشاف و اختراع در تاریخچه جوشکاری

جوشکاری مقاومتی نیز در تاریخچه جوشکاری در دهه های پایانی قرن نوزدهم توسعه یافته است و اولین حق ثبت اختراعات به الیو تامسون در سال 1885 تعلق گرفت که طی 15 سال آینده پیشرفت های بیشتری را به دست آورد.

جوشکاری ترمیت در سال 1893 اختراع شد و در همان زمان فرآیند دیگری به نام جوشکاری اکسی استیلن سوخت کاملاً ثابت شد. استیلن در سال 1836 توسط ادموند دیوی کشف شد، اما استفاده از آن در جوشکاری عملی نبود تا حدود سال 1900 که یک مشعل مناسب تولید شد. در ابتدا، جوشکاری اکسی سوخت به دلیل قابلیت حمل و هزینه نسبتاً کم، یکی از محبوب ترین روش های جوشکاری بود؛ اما با پیشرفت قرن بیستم این مورد برای کاربردهای صنعتی فراتر رفت. با پیشرفت در پوشش های جوشکاری قوس فلزی (معروف به شار ) جوشکاری قوس الکتریکی جایگزین شد. شار پوششی الکترود در درجه اول مواد پایه را در برابر ناخالصی ها محافظت می کند، اما همچنین قوس را تثبیت می کند و می تواند اجزای آلیاژی را به فلز جوش اضافه کند.

تاریخچه جوشکاری، جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول با استفاده از قدرت های مختلف نظامی در تلاش برای تعیین اینکه کدام یک از چندین فرآیند جوشکاری جدید بهترین است، در استفاده از جوشکاری یک جهش اساسی ایجاد کرد. انگلیسی ها در درجه اول از جوشکاری قوس حتی ساخت یک کشتی ، با یک بدنه کاملا جوش داده شده استفاده می کردند. جوشکاری قوس برای اولین بار در طول جنگ نیز به هواپیماها اعمال شد. زیرا برخی بدنه های هواپیماهای آلمان با استفاده از این فرایند ساخته شدند. همچنین قابل ذکراست، پل Maurzyce پل جاده اول جوش داده شده در جهان است که توسط طراحی استفان Bryła از دانشگاه در Lwów فناوری در سال 1927، و در سراسر رودخانه ساخته شده است.

جوشکاری برنز2

تاریخچه جوشکاری، پیشرفت های فن آوری

در طول دهه 1920، پیشرفتهای عمده ای در فن آوری جوشکاری حاصل شد؛ از جمله معرفی جوشکاری اتوماتیک در سال 1920 که در آن از سیم الکترود به طور مداوم تغذیه می شد. از آنجا که دانشمندان سعی در محافظت از جوشها در برابر اثرات اکسیژن و نیتروژن در جو داشتند، گاز محافظ مورد توجه بسیاری قرار گرفت. شکنندگی از مشکلات اصلی بودند و راه حل های توسعه یافته شامل استفاده از هیدروژن ، آرگون و هلیوم به عنوان جو(اتمسفر) جوشکاری بودند. در طول دهه بعد، پیشرفت های بیشتر برای جوشکاری قوس فلزی واکنشی مانند آلومینیوم و منیزیم امکان پذیر شد. این امر همراه با تحولات در جوشکاری خودکار، جریان متناوب و شارها باعث گسترش عمده جوشکاری قوس در طول دهه 1930 و سپس در طول جنگ جهانی دوم شد. در سال 1930 ، اولین کشتی تجاری تمام جوش داده شده راه اندازی شد.

تاریخچه جوشکاری، اختراع روش های جدید

در اواسط قرن ، بسیاری از روشهای جوشکاری جدید اختراع شد. در سال 1930 ، کایل تیلور مسئول آزاد سازی جوش گل میخ بود که به زودی در ساخت کشتی و ساخت و ساز محبوب شد. جوشکاری قوس غوطه ور در همان سال اختراع شد و امروزه همچنان محبوب است. در سال 1932 یک کنستانتین خرنوف یک روس سرانجام اولین جوشکاری قوس الکتریکی زیر آب را اجرا کرد. گاز تنگستن در جوش قوس الکتریکی، پس از چند دهه از توسعه، در نهایت در سال 1941 فلز گاز کامل شد و قوس تشریح شده در سال 1948، برای جوش سریع استفاده می شد، اما نیاز به گازهای محافظ گران قیمت دارند.

جوشکاری قوس فلزی

جوشکاری قوس فلزی محافظ در طول دهه 1950 با استفاده از الکترود مصرفی با روکش شار توسعه داده شد و به سرعت به محبوب ترین فرایند جوشکاری قوس فلزی تبدیل شد. در سال 1957 ، فرآیند جوشکاری قوس شار هسته ای آغاز به کار کرد که در آن می توان از الکترود سیم محافظ خودکار با تجهیزات اتوماتیک استفاده کرد؛ در نتیجه سرعت جوشکاری بسیار افزایش می یابد و در همان سال، جوشکاری قوس پلاسما توسط رابرت گیج اختراع شد. جوشکاری الکترو اسلاگ در سال 1958 آغاز شد و پس از آن پسر عموی آن ، جوشکاری الکتروگاز در سال 1961 دنبال شد. در سال 1953  دانشمند شوروی روش اتصال باند منتشر را پیشنهاد داد.

آخرین تحولات در تاریخچه جوشکاری

از دیگر تحولات اخیر در زمینه جوشکاری می توان به دستیابی موفقیت آمیز در جوشکاری پرتو الکترون در سال 1958 که با ایجاد جوشکاری عمیق و باریک از طریق منبع حرارت غلیظ است، اشاره کرد. به دنبال اختراع لیزر در سال 1960، جوشکاری لیزر چندین دهه بعد آغاز به کار کرد و ثابت شده است که به ویژه در جوشکاری خودکار با سرعت بالا بسیار مفید است. پالس مغناطیسی جوشکاری (MPW) از سال 1967به طور صنعتی استفاده می شود. جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی در سال 1991 توسط وین توماس در اختراع شد جوشکاری موسسه (TWI، UK) و برنامه های کاربردی با کیفیت بالا در سراسر جهان یافت می شود.

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

با پیشرفت علم و گوناگونی روش‌های مختلف استفاده از اینترنت، اغلب افراد از روش‌های بی‌سیم برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند اما همچنان، استفاده از کابل روش بسیار مطمئن‌تر و در برخی از موارد، پرسرعت‌تری محسوب می‌‎شود. یکی از مطمئن‌ترین روش‎های برای اتصال اینترنت به سیستم‌های مختلف، استفاده از کابل شبکه است. کابل‌های شبکه کاربردهای بسیار مختلف و متفاوتی دارند و استفاده از آن‌ها صرفا در زمینه اتصال به اینترنت خلاصه نخواهد شد. کابل شبکه که به آن کابل لن نیز گفته می‌شود، وظیفه اتصال دستگاه‌ها و کامپیوترهای مختلف به یکدیگر را داشته و همچنین می‌تواند سبب انتقال اطلاعات با سرعت بالا باشد. عموم استفاده از این کابل در زمینه اتصال کامپیوترها و دستگاه‌های مختلف به اینترنت بوده اما در عین حال می‌توان به کمک کابل شبکه اطلاعات مختلف را با سرعت بسیار بالا منتقل کرد و یا چند دستگاه را به یکدیگر متصل نمود. کابل‌های شبکه کابل‌هایی بسیار پرکاربرد هستند که در کنار مفید بودن، از قیمت بسیار پایینی نیز بهره‌مند خواهند بود. چنین نکاتی سبب شده تا استفاده از کابل شبکه امری بسیار معمول در نظر گرفته شود و افراد تا حد ممکن، با استفاده از این کابل به انجام امورات خود می‌پردازند.
بهترین کابل شبکه
معیارهای مختلفی برای استفاده از کابل شبکه وجود دارند و خریداران در هنگام انتخاب کابل مناسب، باید به نکات بسیار مهمی دقت کنند. انتخاب بهترین کابل شبکه منوط به فاکتورهای مختلفی خواهد بود. برخی از این فاکتورها به واسطه شرایط و خواسته‌های افراد شکل خواهد گرفت و برخی دیگر از آن‌ها، در تمامی کابل‌ها یکسان خواهد بود. اندازه کابل، امر بسیار مهمی در زمینه کیفیت آن خواهد بود. استفاده از کابل‌های بلند احتمال بروز حوادث محیطی را افزایش می‌دهد و کابل شما را تا حد زیادی در معرض بروز مشکلات قرار خواهد داد.

از سوی دیگر ممکن است سرعت و کیفیت ارتباط شما با استفاده از کابل‌ شبکه cat6 ، به واسطه اندازه آن تحت تاثیر قرار بگیرد. نکته مهم دیگری که در هنگام خرید کابل شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، نوع کابل خواهد بود. انواع مختلفی از کابل‌های لن در بازار وجود دارند که شا باید بسته به نیاز خود و موارد استفاده، از بهترین نوع کابل برای خود استفاده نمایید.
انواع کابل شبکه
کابل‌های شبکه را می‌توان بر اساس فاکتورها و مقیاس‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. این کابل‌ها بر اساس نوع استفاده به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول کابل‌های indoor هستند که استفاده از آن‌ها باید در محیط‌های داخلی مانند خانه و ادارات باشد و روکش آن‌ها، توانایی مقاومت کمی در برابر عوامل محیطی مختلف مانند نور آفتاب و گرد و خاک خواهند داشت. دسته دوم نیز کابل‌های outdoor هستند و شما می‌توانید از این کابل‌ها در محیط‌های بیرونی نیز به خوبی استفاده کنید. کابل‌های شبکه را از نظر برند نیز می‌توان به گونه‌های مختلفی تقسیم نمود که استفاده از آن‌ها، باید با دقت و وسواس مناسبی صورت گیرد. شما می‌توانید با بررسی کابل مد نظر خود و انتخاب بهترین نوع ممکن، به راحتی بالاترین بهره ممکن را از بهترین کابل شبکه برخوردار شوید.

بهترین برندهای کابل شبکه
در ادامه قصد داریم تا با بررسی و مطالعه دقیق انواع برندهای کابل شبکه و بررسی کابل‌های مختلف، به خاصیت‌ها و ویژگی‌های مثبت هر کدام پی برده و بتوانیم برترین برند ممکن را بر اساس نیازهای خود، انتخاب نماییم. توجه داشته باشید که علاوه بر برندهای گفته شده در این بخش، مدل‌های مختلف و گوناگون دیگری از کابل‌های لن نیز در بازار وجود دارد که شما می‌توانید به خواست خود آن‌ها را امتحان کرده و ویژگی‌های مثبت و منفی آن را بررسی کنید.
لینک های مرتبط:
خرید کابل شبکه cat6
خرید کابل cat6
قیمت روز کابل شبکه cat6
کابل cat6

 

  • ساناز برکت