دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

چطور می‌توانیم یک آژانس هواپیمایی تاسیس کنیم؟ آیا تنها گذراندن دوره مدیر فنی بند الف برای تاسیس یک آژانس هواپیمایی کافی است؟ این‌ها تنها بخشی از سوالات افرادی است که علاقمند به تاسیس شرکت‌های مسافرتی و هواپیمایی هستند.
آژانس‌ هواپیمایی همانطور که از نامش پیداست، از جمله شرکت‌های گردشگری است که در زمینه صدور بلیط‌های داخلی و خارجی و فروش پرواز‌های چارتری فعالیت می‌کند. فراگیران دوره مدیریت فنی بند الف در موسسه «آوای طبیعت گلستان» می‌توانند پس از گذراندن این دوره، وارد بازار کار شوند. علاوه بر این، دارندگان مدرک مدیر فنی بند الف با حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط به همراه بیمه می‌توانند به‌جای استخدام در دیگر آژانس‌‌ها، آژانس هواپیمایی خود را تاسیس کنند. اما مدیر فنی بند الف کیست؟ چرا باید دوره مدیر فنی بند الف را بگذرانیم؟ و مزایای این دوره چیست؟
دوره هواپیمایی بند الف
دوره مدیر فنی بند الف، از دوره‌های مصوب و کوتاه‌مدت گردشگری زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری است که در شرکت هواپیمایی ایران ایر و موسسات دارای مجوز تدریس می‌شود. این دوره با هدف آموزش اصول و مبانی صدور بلیط‌‌های هواپیمایی برگزار می‌‌شود و گذراندن آن، برای متقاضیان دریافت مدرک مدیر فنی بند الف و مجوز آژانس‌های هواپیمایی ضروری است. فراگیران دوره مدیر فنی بند الف باید زیرمجموعه‌‌های این دوره شامل دوره مقدماتی فروش بلیط (Basic)، دوره پیشرفته فروش بلیط (Advanced) و دوره نرخ‌گیری و صدور بلیط الکترونیکی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

همانطور که اشاره شد، مدیر فنی بند الف با ۳ سال سابقه کار مرتبط به همراه بیمه می‌تواند اقدام به تاسیس آژانس هواپیمایی کند. این آژانس‌ها به‌طور عمده در دو زمینه زیر فعالیت می‌کنند:

۱- صدور بلیت پروازهای داخلی

۲- صدور بلیت پروازهای خارجی 

موسسه آموزشی و گردشگری آوای طبیعت گلستان یکی از موسساتی است که با برگزاری دوره مدیر فنی بند الف با بهترین اساتید و به صورت آنلاین، به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا بدون محدودیت مکانی، از هر کجای ایران که هستند، در این دوره شرکت کنند. کلاس‌های آنلاین مدیر فنی بند الف در نرم‌افزار مایکروسافت «Teams» و آزمون نهایی آن نیز به‌صورت آنلاین خواهد بود.

مدیر فنی بند الف کیست؟
هر آژانس هواپیمایی به استخدام یک مدیر فنی بند الف متخصص در زمینه قوانین و مقررات صدور بلیط‌های داخلی و خارجی نیاز دارد. مدیر فنی بند الف فردی است که با گذراندن دوره مدیریت فنی بند الف، صلاحیت لازم برای فعالیت در آژانس‌های هواپیمایی، تعیین و صدور پرواز‌های چارتری و مدیریت امور مالی و درآمد کارنتر‌های فروش بلیط را کسب می‌کند.

مدیر فنی بند الف باید به صورت تمام‌وقت در دفتر هواپیمایی حضور داشته باشد و هنگام بروز مشکل در آژانس مسافرتی، برای توضیح مسائل در کمیته فنی حاضر شود. باید بدانید که در صورت حل‌نشدن مشکل یا مشاهده تخلف، پروانه کار فرد به‌مدت ۳ ماه به حالت تعلیق در خواهد آمد و در صورت تکرار‌ مجدد، پروانه کار او به طور کامل باطل خواهد شد.

آژانس مسافرتی بند الف چیست؟
آژانس مسافرتی بند الف، در واقع آژانس‌ هواپیمایی دارای مجوز بند الف است که در زمینه صدور بلیط‌های داخلی و خارجی فعالیت می‌کند. آژانس هواپیمایی بند الف تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری است و مجوز بند الف این آژانس از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر می‌شود. آژانس‌ بند الف، حق برگزاری تور و فروش تورهای سایر دفاتر را ندارد و نمی‌تواند با مسافر قرارداد تور امضا کند.

متقاضیان ثبت آژانس هواپیمایی به صورت حقیقی باید شرایط زیر را داشته باشند و درخواست خود را در سامانه هواپیمایی ثبت کنند:

۱. شرکت در دوره مدیر فنی بند الف و دریافت مدارک معتبر

۲. داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط به همراه بیمه

۳. تهیه دفتر به مساحت حدود ۴۰ تا ۷۰ مترمربع
 

  • ۰۲/۰۴/۲۶
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی