دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کنتاکتور پارس فانال مانند هر کنتاکتور دیگری نوعی کلید قطع و وصل الکترومغناطیسی مدار برق است که دارای اجزای متعددی است و بر اساس خاصیت الکترومغناطیسی سیم پیچ کار می‌کند. شرکت پارس فانال یک شرکت ایرانی تحت لیسانس شرکت فانال آلمان است که کنتاکتورهای پارس فانال را مطابق با فناوری و کیفیت محصولات فانال آلمان و تحت استاندارد IEC ۶۰۹۴۷ تولید و روانه بازار کرده است. این شرکت یکی از شرکت‌های داخلی در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و برق صنعتی است که به دلیل عرضه محصولاتی با کیفیت و ایمن در بازارهای داخلی و خارجی توانسته است برای خود اعتبارات قابل توجهی کسب نماید. کنتاکتورهای تولیدی این شرکت دارای قابلیت رقابتی با انواع خارجی خود هستند؛ ضمنا در مقایسه با آن‌ها از قیمت بسیار مناسب‌تری برخوردار بوده و کیفیت و عملکرد قابل قبولی دارند. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل بالا بودن سطح قابلیت تحمل جریان در کنتاکتورهای تولیدی پارس فانال؛ این تجهیزات در حفظ ایمنی و ممانعت از اتصالی یا حریق بسیار قابل اطمینان هستند.

عملکرد کنتاکتور

کنتاکتور پارس فانال از جمله تجهیزاتی است که از طریق سیم پیچ یا بوبین خود؛ اقدام به قطع و وصل نمودن مدار می‌کند به گونه‌ای که با تحریک این سیم پیچ مغناطیسی از طریق اتصال ولتاژ به بوبین؛ کنتاکتور وصل شده و مدار سه فاز یا تک‌فاز را به راه می‌اندازد و با قطع شدن ولتاژ؛ کنتاکتور هم قطع می‌گردد. این عملکرد کنتاکتور در واقع این شرایط را فراهم می‌کند که امکان راه اندازی یا قطع و وصل کردن مدار از راه دور هم فراهم گردد. عملکردکنتاکتورها در مدار شبیه عملکرد رله است؛ با این تفاوت که موارد استفاده کنتاکتور در آمپرهای بالا است. لازم به ذکر است که بر روی کنتاکتورها؛ کنتاکت‌های باز و بسته فرمان قرار داده شده است که اجرا کننده نقش کنتاکتور در مدار هستند. از این‌رو کنتاکتورهای تا ۲۵ آمپر؛ دارای یک کنتاکت یا تیغه کمکی هستند که یا به صورت باز است و یا به صورت بسته قرار گرفته است و کنتاکتورهای از ۳۲ آمپر به بالا دارای کنتاکت‌های کمکی دو باز دو بسته هستند.

در زمانی که بوبین کنتاکتور بدون برق است کنتاکت باز به صورت کلید باز و تیغه بسته به صورت کلید بسته عمل می‌کند. به محض برق‌دار شدن بوبین در کنتاکتور؛ تیغه باز بسته شده و تیغه بسته باز می‌گردد.

کنتاکت‌های کمکی در کنتاکتور ایفا کننده وظایف ذیل هستند:

۱- در قسمت‌های مختلف مدار فرمان کاربرد دارند.

۲- ایجاد مدار خودنگهدار کنتاکتور (کنتاکتور از طریق تیغه باز؛ با یک بار تحریک بوبین به صورت خودنگهدار درمی‌آید و در صورت وجود یک تیغه شرطی در مسیر مدار بوبین؛ کنتاکتور بدون برق می‌گردد).

لینک های مرتبط:

قیمت کنتاکتور پارس فانال

لیست قیمت کنتاکتور پارس فانال

  • ۰۲/۰۹/۲۲
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی