دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

برد الکترونیکی حکم مغز را در یخچال دارد. همانطور که مغز در بدن انسان تمام دستورات را به دیگر اعضا صادر می‌کند، برد نیز همین کار را انجام می‌دهد. اگر مغز از کار بیفتد، تمام بدن از کار می‌افتد. اگر هم برد یخچال خراب شود، یخچال خاموش می‌شود. وظیفه اصلی این بخش، کنترل چرخه کمپرسور و یخ‌زدایی است. زمانی که یخچال به سرما احتیاج دارد، برد ولتاژ برق را به طرف فن‌ها و کمپرسور ارسال می‌کند.

هر قطعه‌ای از یخچال خراب شود به این معناست که در برد اختلالی صورت گرفته است. برای مثال، اگر قسمت مربوط به روشن شدن موتور یا کمپرسور خراب شود، یخچال روشن نمی‌شود. اگر هم چیپ مربوط به یخ‌زدایی خراب شود، یخچال گرم می‌شود. اگر سیم یا سنسوری در یخچال قطع شود، سیگنالی به برد ارسال نمی‌شود و یخچال ارور می‌دهد. بنابراین اگر یخچال شما خاموش است و خنک نمی‌کند، باید برای تعمیر برد یخچال با تعمیرکار تماس بگیرید.

 

در تمام یخچال‌های دارای برد، سنسورهایی وجود دارند که دمای یخچال را اندازه گیری کرده و به برد اصلی گزارش میدهند. در این حالت برد یخچال گزارشات را پردازش کرده و در صورت بالا بودن دمای گزارش شده از دمای تنظیم شده، با ارسال ولتاژ برق به سوی کمپرسور و فن‌ها، آن‌ها را روشن کرده و تا زمانی که دمای یخچال به دمایی که تنظیم کرده‌اید نرسیده باشد آن‌ها را خاموش نمی‌کند. البته در یخچال‌های جدید علاوه بر کنترل موتور و فن‌های آن قطعاتی همچون المنت، درب یخچال، سنسورها، یخساز و… نیز تحت کنترل برد یخچال قراردارند. بنابراین می‌توان گفت که وجود هرگونه مشکلی در یخچال اعم از اختلال کمپرسور و رله استارت، از کار افتادن فن یا چراغ یخچال و… می‌تواند نشانی از خرابی برد داشته و نیاز به تعمیر برد یخچال باشد.

 

چگونه می‌توان مانع خرابی برد یخچال شد؟

یخچال یکی از پرکاربردترین لوازم منزل است و در صورت خرابی ممکن است هزینه زیادی را بر دوش شما بگذارد. اما راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که با انجام آن‌ها دیگر به تعمیر برد یخچال نیاز پیدا نخواهید کرد. در ادامه به بررسی این راهکارها خواهیم پرداخت.

 

1. استفاده از محافظ اتصال برق

 

یکی از راهکارهایی که مانع خرابی برد یخچال می‌شود، استفاده از محافظ برای جریان برق است. زمانی که مصرف برق بالا می‌رود، ممکن است جریان برق افت کند و قطع و وصل شود. این نوسانات به یخچال آسیب می‌زنند و شما را مجبور می‌کنند تا برای تعمیر برد یخچال با تعمیرکار تماس بگیرید. به همین جهت توصیه می‌شود تا همیشه از محافظ برای اتصال دوشاخه به برق استفاده کنید.

 

2. بستن سریع درب یخچال

 

دمای داخل یخچال از بیرون خنک‌تر است. درصورتی که درب آن برای مدت طولانی باز باشد، سرمای آن خارج می‌شود و برد الکترونیکی باید تلاش بیشتری برای خنک کردن یخچال کند. این اتفاق باعث می‌شود تا فشار زیادی به برد یخچال وارد شود و زودتر خراب شود. به همین جهت، بهتر است برای اینکه به تعمیر برد یخچال نیاز پیدا نکنید، درب یخچال را سریع و محکم ببندید تا گرما از منافذ درب یخچال هم وارد نشود.

 

3. باز نگه داشتن جلوی دریچه یخچال

 

بسیاری از افراد در هنگام چیدمان مواد غذایی به دریچه یخچال توجهی نمی‌کنند. در واقع قرار دادن حجم زیادی از مواد غذایی جلوی دریچه مانع ورود جریان هوای سرد به یخچال می‌شود. وارد نشدن سرما باعث خرابی مواد غذایی و گرم شدن محیط آن می‌شود. در این شرایط، برد الکترونیکی باید بیشتر کار کند تا یخچال را سرد کند. بنابراین اگر می‌خواهید به تعمیر برد یخچال نیاز پیدا نکنید، جلوی ورود سرما را با مواد غذایی نگیرید.

 

4. قراردادن یخچال در جای خنک

 

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش طول عمر یخچال می‌شود، قرار دادن یخچال در جای مناسب است. اگر یخچال را در نزدیکی گاز و یا وسایل گرمازا قرار دهید، باعث می‌شود تا با هر بار باز شدن درب، گرمای زیادی به داخل یخچال نفوذ کند. همچنین، در خین قرار دادن یخچال در کنار دیوار، سعی کنید فاصله‌ای میان دستگاه و دیوار ایجاد کنید تا گرمای حاصل از برد و موتور به راحتی از پشت دستگاه خارج شود.

 

5. تمیز کردن یخچال

 

سعی کنید روزانه قفسه‌های یخچال را با یک پارچه نمدار پاک کنید تا ذرات غذا روی آن‌ها نماند. این کار باعث افزایش طول عمر یخچال و حفظ زیبایی ظاهر آن می‌شود. تمیز کردن کندانسور پشت یخچال نیز در افزایش طول عمر برد یخچال بسیار موثر است. چراکه این بخش در زمان کوتاهی گرد و غبار زیادی را جذب می‌کند و مانع عملکرد مطلوب یخچال و برد آن می‌شود. فشار زیادی که به موتور وارد می‌شود، باعث می‌شود تا در مدت زمان کوتاهی به تعمیر برد یخچال نیاز پیدا کنید.

لینک های مرتبط:

نمایندگی یخچال جنرال الکتریک

نمایندگی یخچال پروفایل

نمایندگی یخچال وایت هاوس

نمایندگی یخچال مابه

ارور hrs

 

  • ۰۲/۰۶/۰۵
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی