دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

نرم افزار شیرپوینت (SharePoint) چیست؟
شیرپوینت یکی از محصولات تحت وب شرکت مایکروسافت است که نخستین بار در سال ۲۰۰۱ به بازار عرضه گردید. این محصول با مجموعه آفیس مایکروسافت یکپارچه می باشد و به عنوان یک درگاه اطلاعاتی سازمان که قابلیت های مدیریت و سفارشی سازی داده‌ها، مدیریت اسناد، قابلیت تعریف و مدیریت سایت‌های نامحدود را دارد، ایجاد شده است.
به عبارتی دیگر، نرم افزار شیرپوینت یک پایگاه تعاملی مبتنی بر وب است با قابلیت های پورتال سازمانی، مدیریت اسناد و فایل ها، مدیریت فرایند کسب و کار(BPMS)، تعاملات تیمی، شبکه های اجتماعی، اکسترانت، وب سایت ها، جستجوی سازمانی و هوش تجاری، مدیریت ارتباطات سازمانی، تولید و نمایش داشبوردهای مدیریتی که دارای محیطی با قابلیت توسعه و سفارشی نمودن است.
       با رشد روز افزون استفاده از تکنولوژی و فن آوری در سازمانها و شرکت ها، سازمانها در فکر ابزاری برای ارتباط اطلاعات داخلی سازمان با بیرون سازمان بر روی یک بستری ساده و قابل انعطاف و همچنین ابزاری برای مدیریت تعاملات داخل سازمانی و مدیریت منابع و مستندات داخل سازمانی بودند که مایکروسافت نسخه ای از نرم افزار شیرپوینت امروزی را برای حل بسیاری از آن مشکلات با رویکرد مدیریت ارتباطات سازمانی و مدیریت منابع و مستندات سازمانی ارائه نمود که این محصول علاوه بر سادگی و انعطاف با مجموعه Microsoft Office یکپارچه نیز بود و می توانست به بسیاری از نیاز های سازمان ها پاسخ دهد.
به صورت خلاصه می توان گفت شیرپوینت یک پلتفرم تحت وب است با قابلیت های مدیریت محتوا و مستندات، مدیریت ارتباطات سازمانی، ایجاد سایت و تولید و نمایش داشبوردهای مدیریتی که دارای محیطی با قابلیت توسعه و سفارشی نمودن است.
نرم افزار مایکروسافت شیرپوینت چه کمکی به سازمان می کند؟
در سال های گذشته شیرپوینت به عنوان یک بستر تحت وب باعث افزایش کارایی بسیاری از شرکت ها شده است. بسیاری از ویژگی های این پلتفرم باعث شده تا افرادی که در پروژه های موقت با یکدیگر کار می کنند، فرآیندهای استانداردی در راستای به اشتراک گذاری اطلاعات، منتشر کردن اسناد و ذخیره داده ها ایجاد کنند.
قابلیت های نرم افزار شیرپوینت SharePoint 
ساخت انواع وب سایت ‌ها و پورتال‌های سازمانی
طراحی فرم‌های آنلاین
اتصال به بانک‌های اطلاعاتی و فراخوانی اطلاعات آن‌ها
پروژه‌های خود را زمان بندی کرده، آن‌ها را در محیط شیرپوینت SharePoint تعریف و کنترل کنید
گفتگو و تعامل درون سازمانی
کاهش مراحل انجام وظایف
امنیت پیشرفته اطلاعات
ذخیره اطلاعات سازمان به شکل‌های مختلف مانند جدول، نمودار و… از طریق سایت شیرپوینت
استفاده از شیرپوینت SharePoint به عنوان سامانه مدیریت اسناد با به اشتراک گذاشتن اسناد و فایل‌های مختلف
فراهم ساختن یک پلتفرم یکپارچه واحد

  • ۰۲/۰۳/۲۵
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی