دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰


امروزه تقریبا همه‌ی وسایلی که به طور روزمره با آن‌ها سر و کار داریم، با استفاده از برق کار می‌کنند. نیروی الکتریسیته، با تمام مزایایی که دارد، اما فرایند تولید پیچیده‌ای را نیز دارای می‌باشد. با توجه به شرایط تولید آن که می‌تواند حتی آلودگی زیادی هم ایجاد کند، معمولا محل تولید و استفاده‌ی نیروی الکتریسیته با یکدیگر فاصله دارد. برای همین نیاز است تا این نیرو، با استفاده از تجهیزات مختلف مانند سیم‌ها و کابل‌ها، بست عایق دار ، تابلو برق پلاستیکی و خیلی موارد دیگر، به محل استفاده انتقال پیدا کند. این انتقال سبب می‌شود تا جریان برق، همیشه ثابت نبوده و حتی گاهی اوقات قطع شود.

قطع و وصل پیوسته یا نوسان نیروی الکتریسیته می‌تواند سبب خرابی وسایل برقی شود. برای همین، ابزارهایی تولید شده است که هنگام نوسانات، می‌تواند برق ساختمان را به طور کامل قطع کند. این کار، از وسایل برقی، محافظت می‌کند. یکی از پر استفاده‌ترین این ابزار، فیوز برق است. در این مقاله،‌ درباره‌ی نوع عملکرد و انواع آن صحبت می‌کنیم.

فیوز چیست؟
فیوز برق خانه قطعه‌ای پرکاربرد در عرصه برق و الکترونیک است که برای حفاظت از لوازم برقی، مانند تلویزیون، یخچال و کامپیوتر در برابر نوسانات برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلفی از این قطعه در بازار وجود دارد که هر کدام، برای کار در شرایط خاصی تولید شده‌اند. در بسیاری از شرایط، گارانتی‌های موجود، خرابی محصول به علت نوسانات برق را پوشش نمی‌دهند. برای همین استفاده از فیوز می‌تواند از بروز چنین مشکلی برای وسایل برقی شما جلوگیری کند.

کار فیوز چیست ؟ 
فیوزها، بر پایه‌ی گرمایش ناشی از جریان کار می‌کنند. فیوز، در ساختمان‌ها، معمولا روی تابلو برق پلاستیکی نصب می‌شود. اتصال آن‌ها، با مدار الکتریکی به صورت سری است.  اگر می‌خواهید بدانید وظیفه فیوز‌ چیست ؟ باید بگوییم که جریان برق، پیش از ورود به پریزها و منبع‌های برق ساختمان، ابتدا از نوار نازک، یا رشته‌ای از سیم فلزی عبور می‌کند. جنس این رشته‌ها، غیر قابل احتراق است. این رشته یا نوار، بین انتهای ترمینال‌ها قرار دارد. در صورتی که جریان عبوری از مدار، بیش از مقداری مشخص باشد، گرمای ایجادشده در مدار، سبب می‌شود تا رشته سیم فیوز برق، ذوب شود. این مورد باعث می‌شود تا جریان الکتریسیته در کل سیستم قطع شود.
فیوز مخابراتی چیست؟
یکی از قطعات مهم در ترمینال کروز همین فیوز ترمینال کروز می باشد . برای این که امنیت و سلامت شبکه تأمین شود، ابزار زیادی وجود دارد که باید در شبکه قرار گیرند. یکی از این ابزار فیوز ترمینال کروز است که بر روی این قطعه یعنی بر روی ترمینال کروز قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد این ابزار به شما دهیم. با ما همراه باشید.
کاربرد فیوز کروز در شبکه
فیوز یک قطعه است که امنیت شبکه را در برابر جریان های اضافه تأمین می کند. بر روی کروز زوج سیم هایی وجود دارند که دیتا و اطلاعات را انتقال می دهند. برای این که زوج سیم ورودی و خروجی به خوبی ساماندهی شوند، از کروز استفاده می شود. از طرفی محل اتصال دو کابل در کروز احتمال جریان اضافه را فراهم می کند؛ از این رو فیوز بر روی این ناحیه قرار می گیرد تا بتوان از ایجاد جریان هایی با بار زیاد و آسیب به شبکه جلوگیری کرد. به کمک فیوز می توان در صورت نیاز اتصال دو شبکه را هم قطع کرد.
می بینید که فیوز در اصل یک بخش کاربردی است که استفاده از آن در شبکه سانترال از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه فیوز یکی از قطعات مهم درترمینال کروز است که برای راه اندازی سانترال کاربردی می باشد .
لینک های مرتبط:
فیوز کروز
فیوز ترمینال کروز

  • ۰۲/۱۰/۱۸
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی