دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها

۵۰ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع داکت و ترانکینگ دانوب از محصولات این شرکت می باشند که با بالاترین کیفیت و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید می شوند ، محصولات دانوب با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته مطابق با استانداردهای اروپایی در ایران تولید می شوند و به دلیل کیفیت بالا توانسته اند با محصولات اروپایی رقابت کرده و در بازار جهانی نیز از جایگاه مناسبی برخودار گردند. از تولیدات شرکت دانوب می توان به انواع داکت و ترانکینگ دانوب در مدل های مختلف اشاره کرد. این شرکت اولین تولید کننده داکت های پشت چسب دار در ایران می باشد که محصولات مختلفی مانند انواع داکتهای دیواری ، نیم گرد زمینی و انواع ترانکینگ شبکه را تولید و به بازار عرضه کرده است.
کاربرد انواع داکت و ترانکینگ دانوب در واقع تقسیم بندی و مدیریت سیم وکابل های ساختمانی است در واقع می توان با استفاده از انواع این محصولات علاوه بر نظم بخشیدن به سیستم سیم کشی و پنهان کردن یا خارج کردن آنها از دید عموم ، در عین حال از تجهیزات برقی ساختمانی نیز محافظت نمود تا در اثر برخورد اشیا و افراد با آنها آسیب نبینند.

شرکت دانوب تولید کننده انواع داکت و ترانکینگ دانوب در ابعاد و اندازه های مختلف با رنگ های سفید و طرح چوب می باشد که در ساخت آنها تلاش شده است از بهترین متریال و مواد اولیه و پیشرفته ترین دستگاه ها و ماشین آلات روز اروپا استفاده گردد تا محصولی که در اختیار مشتریان قرار می گیرد کیفیت بالایی داشته و مورد استقبال افراد قرار گیرد. همچنین ویژگی دیگر انواع این محصولات مطابقت آنها با استانداردهای روز اروپا می باشد.

از تولیدات شرکت دانوب می توان به انواع داکت و ترانکینگ دانوب ، تجهیزات شبکه دانوب و انواع تابلو برق دانوب اشاره کرد که این محصولات با توجه به کیفیت بالا ، قیمت رقابتی ، پشتیبانی و خدمات پس از فروش متمایز توانسته اند جایگاه مناسبی را بین رقبای خود کسب نمایند ، در واقع هدف شرکت دانوب بی نیاز کردن افراد از خرید محصولات خارجی مشابه است.
ویژگی انواع داکت و ترانکینگ این شرکت

داکتها و ترانکینگ های دانوب با قابلیت نصب پارتیشن جهت جداسازی مسیر عبوری کابلها
دارای مکانیزم قفل شوندگی درب در داکتها و ترانکینگها
غیر قابل اشتعال و مقاوم در برابر دمای منفی 15 تا مثبت 60
انعطاف پذیری مطلوب در بدنه
دارای سطح صاف و صیقلی با قابلیت رنگ پذیری
انواع داکت
به طور کلی داکت های دانوب دارای انواع مختلفی با کاربری های متفاوت می باشند ، این محصولات در سایزهای متفاوتی تولید می شوند که مشتریان می توانند متناسب با حجم کابلها و سیمهای مورد نیاز خود یکی از این داکت ها را انتخاب نمایند همچنین ویژگی دیگر این محصولات این است که نوعی از داکتهای این شرکت به صورت پشت چسب دار تولید می شوند که امکان نصب راحت را برای مشتریان فراهم می آورد. در ادامه به معرف مختصری از انواع داکت دانوب می پردازیم :

داکت دیواری
این نوع داکت در دو نوع ساده و چسب دار تولید می شود که همانند یک کانال وظیفه حفاظت از سیستم های الکترونیکی همانند انواع سیمهای ساختمانی را دارد و با داشتن ویژگی هایی هم چون غیر قابل اشتعال بودن و مقاومت بالا در دسته محصولات پر فروش این شرکت قرار می گیرد. این محصولات سطحی صاف با لبه های صیقلی دارند که آسیبی به تجهیزات و کابل های عبوری وارد نمی کنند.
 

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

تابلو برق شامل محفظه‌ای است که در سیستم الکتریکی؛ قطعات مختلف مدار را برای کنترل برق در خود جای داده است و مانع از تاثیر مخرب عوامل محیطی بر روی این قطعات و بروز خطرات احتمالی در محیط برای افراد می‌گردد. به بیانی دیگر تابلو برق در صنایع؛ کاربردی گسترده داشته و به منظور حفاظت و کنترل مدار در یک سیستم قدرت استفاده می‌شود. تابلو برق‌ صنعتی به منظور برق رسانی در ساختمان‌ها و انواع تجهیزات صنعتی از جمله پمپ‌ها، موتورها و طیف گسترده‌ایی از تجهیزات الکتریکی دیگر به کار گرفته می‌شود.
 تابلو برق‌ صنعتی بر اساس فاکتورهای خاصی طراحی و تولید می‌شود و جنس آن‌ عموما هم از فلز و هم ترکیبات غیر فلزی است. تابلو برق صنعتی در انواع تک فاز و سه فاز تولید شده است که اکثر مصرف کنندگان تابلو برق صنعتی از نوع سه فاز آن استفاده می‌کنند؛ زیرا این مدل از تابلو برق صنعتی دارای توان بالاتری نسبت به انواع تک فاز است.تابلو برق عموماً منجر به کمتر شدن هزینه‌های سیستم می‌شود و تعمیرات تابلو برق در کل امری مشکل‌ساز است. از کاربرد کلی تابلو برق می‌توان به حداکثر ایمنی فرد در برابر انواع مختلف آسیب‌ها و حوادث مانند برق‌گرفتگی و یا انفجار اشاره نمود.
از تابلو برق اکثراً در بیشتر مکان‌ها یا پروژه‌های مختلف همانند کارخانه‌های صنعتی و تولیدی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌های نفت و گاز، پروژه‌های عمرانی، قطار و مترو، مکان‌های ساختمانی و … استفاده می‌شود. تابلو برق‌ معمولاً شامل جریان‌های برقی بسیار مناسب بوده و این مورد در اصل سبب به وجود آمدن اتصالی ایمن خواهد شد.
دلایل مهمی که نباید تابلو برق بی کیفیت را خریداری کنیم؟
کیفیت تابلوهای برق  اهمیت زیادی دارد؛ زیرا یکی از بخش‌های اصلی ساختمان محسوب می‌شود. خرید محصول بی کیفیت، خسارت‌هایی به دنبال دارد که از مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر هستند:

در خریدی که به علت ارزان بودن یا هر چیز دیگر باشد، امکان بی کیفیت بودن اجزای اصلی وجود دارد. با این وجود خطاهایی که در برق ایجاد شده، شاید به درستی شناسایی نشود. پس این موضوع ممکن است باعث آسیب دیدن قسمت‌هایی از تابلو برق و اتصالی و خرابی در ساختمان را در پی دارد.
استفاده از کالای بدون کیفیت، موجب آسیب به بخش‌های مختلف آن می‌شود و در صورتی که قطعه سیم کوچکی صدمه ببیند، احتمال آسیب به اجزاء دیگر نیز وجود دارد و برق کل یا بخشی از ساختمان را نیز ممکن است قطع کند.
زمانی که یک محصول بی کیفیت کارکرد خوبی ندارد، ممکن است موجب بروز اتصالی و آسیب رسیدن به لوازم برقی شود که با وجود هزینه‌های سنگین لوازم برقی و بدون داشتن محافظ برق با یک اتصال کوچک خرابی و خسارت‌های زیادی را به بار می‌آورد.
بدترین حالتی که استفاده از یک تابلو برق با قطعات نامناسب در پی دارد، آتش سوزی است. این اتفاق زمانی بروز می‌کند که فشار برق وارد بر قطعات آن بیش از اندازه تعیین شده است که عملکرد اجزاء را دچار اختلال می‌کند و یک جرقه یا اتصال موجب آتش گرفتن وسیله یا ساختمان می‌شود و خسارت‌های سنگینی را به همراه دارد.

معیارهای اصلی خرید تابلو برق دانوب
در زمان خرید تابلو برق باید معیار‌های اصلی را برای انتخاب درست در نظر گرفت، که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

ظرفیت و مدل: اولین نکته در زمان خرید، انتخاب مدل مناسب و مورد نیاز برای کسب و کار و یا ساختمان مسکونی و تجاری است. چون انواع تابلو برق در مدل‌های روکار، توکار، داخلی، بیرونی، ایستاده و دیواری موجود هستند، که سطح ولتاژ متنوعی دارند. همچنین با توجه به کاربرد در نوع تک‌فاز با استفاده خانگی و سه فاز در مصارف دیگر تولید می‌شوند. بنابراین با توجه به شرایط و محل استفاده، برای داشتن یک انتخاب خوب، راهنمایی‌های لازم در این زمینه را از متخصصین دریافت کنید.

متریال ساخت: جنس بدنه و اسکلت تابلوهای برق متشکل از مواد مختلفی مثل پلاستیک و فلز است که بیشتر از فلز و آلومینیوم ساخته شده است. پس قبل از خرید مواد استفاده شده در بدنه، قطعات نگه‌دارنده داخلی، مقاومت و شرایط نصب محصول را بررسی کنید.

اندازه و ابعاد: اندازه معیار مهم دیگر در تهیه تابلو برق است که به ساختار تجهیزات الکتریکی ارتباط دارد. محیط نصبی کوچکی که محدودیت فیزیکی دارد، مدل‌های کوچکتری نیاز دارد. ولی در صورتی که در آینده قصد دارید تجهیزات الکتریکی ساختمان خود را توسعه دهید، پس با در نظر گرفتن فضای آن، مدل‌ بزرگتری خریداری کنید که قابلیت‌های لازم را داشته باشد.
 

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

یکی از سیستم‌های گرمایشی مطمئن و کوچک که نیروی برق را به انرژی گرمایشی تبدیل می‌کند بخاری برقی است. بخاری برقی یا هیتر برقی اغلب دارای یک لوله سفالی شکل است که به واسطه یک سیم نازک احاطه شده است. نیروی برق به کمک المنت انرژی گرمایشی تولید کرده و سفال را گرم می‌کند و پس از مدتی باعث گرم شدن محیط خواهد شد.

انواع بخاری برقی

بخاری‌های برقی دارای انواع مختلفی هستند که در این بخش قصد داریم شما را با انواع ‌آنها آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بخاری برقی فن دار

بخاری برقی فن دار دارای یک المنت است که محیط اطراف خود را گرم می‌کند و فن موجود در دستگاه، این هوای گرم را به محیط بیرون منتقل می‌کند. بخاری برقی فن دار دارای سنسور ترموستات است یعنی زمانیکه بیشتر از حد مجاز گرم شود به صورت خودکار خاموش خواهد شد. به صورت کلی می‌توان گفت امروزه این نوع بخاری برقی طرفداران زیادی دارند.

بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی به نوعی از بخاری برقی‌ها می‌گویم که دارای چندین المنت هستند که پشت آن‌ها اغلب یک سطح بازتابنده قرار دارد. میزان گرمادهی بخاری برقی وابسته به تعداد المنت‌های است که روشن می‌کنید. بخاری برقی برای گرمادهی مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مکان‌هایی که هوای آن در جریان است مناسب است. این نوع بخاری بدون صدا است و هیچگونه سر و صدایی ایجاد نمی‌کند.

بخاری برقی کانوکتور

بخاری برقی دارای انواع مختلفی است که با توجه به نیاز و هزینه خود می‌توانید انواع آن را تهیه کنید.

بخاری برقی کانوکتور

این نوع بخاری برقی دارای المنت و فن است یعنی در صورتی که فن آن خاموش هم باشد قادر به گرم کردن محیط است و می‌تواند به صورت بی‌صدا محیط را گرم کند اما به کمک فن عملکرد بهتری خواهد داشت. پس می‌توان گفت بخاری برقی کانوکتور مانند بخاری فن دار و تابشی است یعنی قادر به انجام کار هر دوی آن‌ها است. البته باید بدانید بهترین برند این نوع بخاری‌های برقی فلر، پارس خزر و برفاب است که شما می‌توانید هر کدام از موارد گفته شده را در بازار ایران تهیه کنید.

تعمیر بخاری برقی در محل

خدمت تعمیر بخاری برقی در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع بخاری برقی است و در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.

بخاری برقی چگونه کار میکند؟

درباره چگونگی کار کردن بخاری برقی باید بگویم که اینکار توسط یک المنت برقی انجام می‌شود. المنت برقی تشکیل شده از یک مقاومت و یک سیم نازک نیمه هادی که از مقاومت گرفته شده است. در این فرآیند برق وارد مقاومت شده و سپس به سیم منتقل می‌شود و پس از آن انرژی برق را به انرژی گرمایشی تبدیل می‌کند و باعث گرم شدن آجر و یا سفال خواهد شد که در این حالت گرما به محیط منتقل شده و محیط را گرم می‌کند.

بخاری برقی تابشی

بخاری برقی انرژی الکتریکی را گرفته و به انرژی گرمایشی تبدیل می‌کند.

نحوه اتصال المنت به برق

در این بخش شما را با چگونگی اتصال المنت به برق آشنا خواهیم کرد. به صورت کلی نمی‌توان برق را به صورت مستقیم به هیچ قطعه‌ای وصل کرد چرا که با کم و زیاد شدن مقدار ولتاژ برق ورودی دستگاه دچار اختلال جدی شده و ممکن است دیگر نتواند کار کند. پس جهت اتصال برق به المنت یک مقاومت بین آن‌ها قرار می‌گیرد و برق مستقیم پس از عبور از مقاومت و تنظیم ولتاژ به المنت منتقل خواهد شد.

المنت بخاری برقی

اصلی ترین قطعه بخاری برقی المنت آن است.

معایب بخاری برقی

علت اینکه استفاده از بخاری برقی توصیه نمی‌شود، به دلیل وجود معایب زیر است:

 توانایی گرم کردن محیط‌های با متراژ بالا را ندارد.

مصرف بالای انرژی برق که در مقایسه با بخاری گازی هزینه بالاتری دارد. ( برای مثال در صورتی که مدام روشن باشد ماهانه 200 هزارتومان برق مصرف می‌کند.

آتش سوزی در صورت داغ شدن بیش از حد المنت.

المنت ها انواع مختلفی دارند که یکی از انواع آن برای بخاری و هیتر برقی مورد استفاده قرار میگیرد و از دیگر انواع آن میتوان به المنت تسمه ای اشاره کرد.

سوختن بخاری برقی

از قرار دادن هر شئ روی بخاری برقی جدا خودداری کنید تا از سوختن بخاری برقی جلوگیری شود.

هیتر برقی چیست؟

هیتر برقی به نوعی از سیستم‌های گرمایشی‌ گفته شده می‌شود که اغلب توانایی گرم کردن محیط را به صورت کامل ندارند و پیشنهاد می‌شود در محیط‌هایی از آن‌ها استفاده شود که همیشه نیاز به روشن بودن سیستم گرمایشی در آن‌ها نیست. هیتر برقی جریان الکتریکی را به انرژی گرمایشی تبدیل می‌کند. درباره ساختار این نوع سیستم گرمایشی باید بگویم که به وسیله دوشاخه، برق از پریز به المنت منتقل می‌شود و انرژی الکتریکی پس از ورود به المنت به انرژی گرمایشی تبدیل خواهد شد. هیتر برقی دارای انواع مختلفی است که مطابق با سلیقه خود می‌توانید آن را خریداری کنید.

هیتر برقی

هیتر برقی اغلب در مکان‌هایی مانند اتاق‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بوی بد بخاری برقی

دلایل مختلفی باعث بروز بوی بد بخاری برقی می‌شوند. که می‌تواند ناشی از مشکلات داخلی که از سوختن یا خرابی قطعات بروز می‌کند باشد و یا اینکه افتادن یک شئ خارجی روی آن که با سوختش بوی بدی را در محیط ساطع کرده است.

هیتر برقی چگونه کار می کند؟

طرز کار هیتر برقی شبیه به اتو برقی است که به کمک یک المنت و یک لوله یا آجر سفالی گرمایش یک محیط کوچک را تامین می‌کند. ابتدا برق دستگاه به کمک یک سیم به مقاومت المنت منتقل می‌شود و پس از آن انرژی الکتریکی وارد شده درون المنت به انرژی گرمایشی تبدیل و سپس لوله سفالی یا آجر را گرم می‌کند.

هیتر برقی انرژی

اغلب از هیتر برقی‌های بزرگ در کارخانه‌ها، تالارها و … استفاده خواهد شد.

هیتر برقی چه معایبی دارد؟

معایب هیتر برقی شبیه به معایب بخاری برقی است. به صورت کلی از مجموع معایب هیتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گرم نکردن محیط‌های بزرگ

آتش سوزی در زمانی که ترموستات آن از کار می‌افتد

مصرف بالای انرژی الکتریکی که هزینه بالایی دارد

هیتر برقی جریان الکتریکی را به انرژی گرمایشی تبدیل می‌کند

المنت چگونه کار می کند؟

المنت اصلی ترین قطعه از بخاری برقی و هیتر برقی است و وظیفه اصلی آن تبدیل جریان الکتریکی به انرژی گرمایشی است. المنت تشکیل شده از یک مقاومت و یک رشته سیم نیمه هادی که از جنس نیکل-کروم یا نیکروم است که مقاومت بالایی در برابر جریان الکتریکی بالا و داغ شوندگی دارد. اما بحث اصلی المنت چگونه کار می‌کند؟ باید بگویم برق مستقیم به وسیله سیم از پریز به مقاومت منتقل شده و پس از تنظیم مقدار ولتاژ برق وارد المنت می‌شود و انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایشی تبدیل می‌کند.

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

یک المنت از رشته سیم نیمه هادی تشکیل شده و قادر است انرژی الکتریکی را از طریق فرایند گرمایش ژول، به گرما تبدیل کند. جریان الکتریسیته از طریق المنت با مقاومت الکتریکی مواجه شده و در نتیجه باعث گرم شدن می شود. بر خلاف اثر ترموالکتریک، این فرایند مستقل از جریان است. یک المنت اگر با متریال مرغوب و مطابق با تکنولوژی های روز دنیا ساخته شود، طول عمر بسیار زیادی خواهد داشت. همانطور که می دانید طول عمر هیتر های صنعتی اهمیت زیادی دارد. element ها بسیار ساده به نظر می رسند، اما عوامل گوناگونی وجود دارند که مهندسان بایستی در طراحی این قطعات به آن توجه کنند. حدوداً 20 تا 30 عامل وجود دارد که بر کارایی و عملکرد المنت ها تأثیر گذارند. اما برخی از عوامل مهم عبارتند از:

ولتاژ

جریان

طول و قطر element

نوع مواد سازنده

میزان دمای عملیاتی

و … .

البته بسیاری از فاکتورهای دیگر هستند که بر روی برخی از المنت ها استفاده می شوند. به عنوان مثال المنت کویل هیتر یکی از آن ها است. این نوع از المنت ها می توانند در محیط هایی که نیاز به دمای بالاست، به راحتی و بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار بگیرند. بسیاری از صنایع نظیر صنایع پلاستیک از این تجهیزات در محیط خود استفاده می کنند.

بررسی و خرید انواع المنت

توان خروجی المنت ها برای تولید حرارت پیش بینی شده در زمان معین نیز حائز اهمیت است. بطور خلاصه سیستم های حرارتی عبارتند:

تولید

ذخیره

انتقال گرما

گرمای ذخیره شده در یک ماده شیمیایی و فیزیکی به عنوان درجه حرارت بالاتر آشکار می شود. به عنوان مثال، یک بلوک گرم از فلز دارای گرمای بیشتری در آن است تا یک بلوک خنک. یک المنت سیلیکون کارباید 45 سانتی متری را در نظر بگیرید. در دو طرف این هیتر مناطق سرد و در وسط آن منطقه گرم وجود دارد.

حرارت در بین اجسام توسط یکی از سه مکانیسم زیر جریان می یابد:

هدایت

انتقال همرفت (یا انتقال جرم)

تشعشعات

انتقال حرارت رسانا هنگامی اتفاق می افتد که اختلاف دما در یک جسم وجود داشته باشد. به عنوان نمونه،جریان گرما که در صورت افزایش دمای داخل (یا پایین تر) از دمای بیرون در داخل دیوار ساختمان، رخ می دهد. انتقال حرارت همرفتی شامل جریان گرما در مایع یا گاز است. به عنوان مثال زمانی را در نظر بگیرید که یک فن، هوای خنک را درون یک جسم داغ می بلعد. در نتیجه هوا بخشی از گرمای جسم را از بین می برد. انتقال حرارت تابشی، مانند انتقال رسانا، ناشی از اختلاف دما بین اشیاء است. بدین منظور برای جریان یافتن گرما نیازی به محیط فیزیکی ندارد (یعنی گرمای تابشی می تواند از طریق خلاء جریان یابد). بارز ترین مثال برای این مکانیسم انتقال گرما از خورشید به زمین می باشد. اما بسیار غیر خطی است (این روش به مکانیسم چهارم اختلاف دما بستگی دارد) و در اینجا مورد بحث قرار نمی گیرد. بحث ما همچنین در اینجا به چند روش دیگر محدود خواهد شد، و به اختصار در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

واحدهای استاندارد المنت چیست؟

در ادامه واحدهای اندازه گیری متداول برای خواندن سیستم های مکانیکی در واحدهای SI آورده شده است. اگر با طراحی یا خرید المنت های حرارتی سر و کار دارید بهتر است حداقل نام این واحد ها را شنیده باشید.اگر هم از قبل این واحد ها را بلد هستید و تسلط دارید، خالی از لطف نیست که برای شما یادآوری شود.

تعداد واحد های مرتبط با سیستم های حرارتی از قبیل المنت ها در استاندارد های بین المللی زیاد است.به همین دلیل در ادامه متن به مقادیر اساسی و کاربردی اشاره خواهیم کرد:

زمان – ثانیه دوم

انرژی – ژول (J)

توان (یا جریان گرما) – q وات (J / s)

دما – θ K

از جمله کاربردی ترین المنتها میتوان به المنت تسمه ای اشاره کرد .

توجه داشته باشید که ما به طور کلی در سیستم های حرارتی به اختلاف دما علاقه مند هستیم. لازم بذکر است که اختلاف دما در کلوین و سلسیوس برابر است. به همین دلیل ما بطور معمول از درجه حرارت سانتیگراد (C) به جای کلوین (K) استفاده خواهیم کرد.

مقاومت حرارتی – R K / W

رسانایی حرارتی – KT W / K

ظرفیت حرارتی – C J / K

سرعت جرم – G کیلوگرم در ثانیه (کیلوگرم در ثانیه)

گرمای خاص – CP / J / (kg-K)

انرژی گاهی اوقات در کالری ها بیشتر از ژول اندازه گیری می شود. تبدیل 1 J = 0.239 کالری است.

کاربردهای المنت در صنایع

صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

استفاده در لوازم خانگی برقی

صنایع پلاستیک

صنایع شیمیایی

صنایع فولاد

صنایع خودروسازی

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

برق صنعتی چیست؟

برق صنعتی به کنترل و توزیع الکتریسیته در یک فرآیند صنعتی مرتبط است. برق صنعتی تنها به صنایع محدود نشده و در بخش های ساختمانی، تجاری، اداری یا بیمارستانی نیز کاربرد دارد. برق صنعتی شامل تکنیک های طراحی مدارالکتریکی، نقشه، نظارت، مفاهیم بنیادی مثل نمادهای برقی، قوانین و روابط ریاضیاتی و بررسی ماشین های الکتریکی، ترانسفرماتورها، منابع تغذیه و ژنراتورها می شود.

چرخه صنعت برق شامل تولید، انتقال، توزیع و مصرف می باشد که در مرحله توزیع و مصرف، برق صنعتی یکی از اصلی ترین و اساسی ترین شاخه های تقسیم بندی می باشد.

پارما الکتریک یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصولات و تجهیزات برق صنعتی و ساختمان شامل اینورتر، کنتاکتور، دژنکتور، کلید کمپکت، کلید اتوماتیک کلید مینیاتوری و غیره برای صنایع بزرگ و کوچک می باشد و با داشتن کارشناسان فنی با تجربه و کار آزموده، فعالیت های گسترده ای در زمینه طراحی، مشاوره و اجرای پروژه های صنعتی دارد.

انواع تجهیزات برق صنعتی

با رشد صنایع، ایجاد شهرک های صنعتی جدید و افزایش فعالیت های تولیدی، موضوع تامین فوری و کامل لوازم و تجهیزات مختلف این صنایع بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که توقف خطوط تولید به دلیل خرابی یک قطعه زیان های بسیاری را می تواند به صاحبان سرمایه و شرکت های صنعتی وارد نماید. پس لزوم داشتن قطعات یدکی برای استفاده در زمان های حساس برای جلوگیری از توقف خطوط تولید کاملا قابل درک است. در صنایع مختلف مجموعه ای از قطعات یدکی در زمینه های هیدرولیک و پنوماتیک، برق، مکانیک، الکتروموتور و گیربکس و غیره وجود دارد که تهیه یک جای همه نیاز ها از یک تامین کننده، می تواند راحتی و اطمینان را برای مدیران و صاحبان صنایع فراهم آورد.

انواع تجهیزات برق صنعتی

کنتاکتور کلید الکترومغناطیسی است که مهم ترین جز مدار فرمان الکتریکی را تشکیل می دهد و در صنعت برق به هیچ وجه نمی توان از آن چشم پوشی کرد اولین مزیت استفاده از کنتاکتور فرمان از راه دور است و همچنین اقتصادی و ایمن بودن مدار می باشد، عمر مکانیکی آن بیشتر از دیگر کلیدها نیز است و از کار افتادن تجهیزات بعد از قطع و وصل برق جلوگیری می کند که در دو نوع تک فاز و سه فاز مورد استفاده می باشند.

کلید مینیاتوری (MCB) اغلب در سیستم هایی با ولتاژ پایین مانند سیستم روشنایی خانگی و پنل های خورشیدی صنعتی برای محافظت از تاسیسات در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه استفاده می شود. این کلید می تواند مدار الکتریکی را در شرایط عادی و غیرعادی متصل یا قطع کند. به طور کلی از فیوز مینیاتوری پارس فانال برای محافظت از تجهیزات الکتریکی در ساختمان ها، راه آهن، UPS، پنل های خورشیدی، ماشین آلات OEM و پنل های صنعتی استفاده می شود.

بیمتال برای حفاظت از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار از رله های حرارتی بیمتال استفاده می شود که در مدار بعد از کنتاکتور قرار گرفته و به زیر آن متصل می شود.

اینورتر ها وسیله ی الکتریکی هستند که وظیفه ی آن ها به طور کلی کنترل دور سرعت الکتروموتورهای سه فاز می باشد که برق ورودی AC را ابتدا به DC و سپس به وسیله ی سوئیچینگ ها و متد PWM (مدولاسیون پهنای باند) به برق AC با فرکانس و ولتاژ مورد نظر تبدیل می کنند و با نام های کنترل دور موتور، فرکانس متغیر و VFD شناخته می شود.

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

صندلی تاشو از انواع صندلی‌هایی است که به دلیل خاصیت تاشوندگی خود؛ جز لوازم کم جا و قابل حمل و نقل محسوب می‌شود. البته این صندلی‌ها در ابعاد مختلفی و معمولا از جنس چوبی یا فلزی با کفی و پشتی پلی استر یا برزنت تولید می‌شوند. صندلی‌های تاشو در مسافرت، به هنگام رفتن در پارک یا طبیعت، کوه و دشت، لذت بردن از مناظر زیبای کنار رودخانه بسیار می‌توانند همراه و همسفر خوبی باشند. از همین رو می‌توان گفت که صندلی تاشو مسافرتی یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین ملزومات سفر برای گردشگران و عاشقان سفر محسوب می‌شود.
امروزه برای این صندلی‌های تاشو؛ میزهای تاشوی کم جا؛ مناسب برای سفر و برای استفاده همزمان با صندلی هم تولید شده است که استفاده از میز و صندلی تاشو با هم در سفر؛ راحتی بسیاری برای مسافران و گردشگران به ارمغان آورده است. به همراه داشتن این میز صندلی مسافرتی به شما این امکان را می‌دهد که در هر جایی از سفر که دلتان خواست اطراق کنید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید.
کاربرد صندلی تاشو
یکی از مهم‌ترین کاربردهای صندلی تاشو در هنگام سفر و طبیعت گردی است؛ به این دلیل که وزن این صندلی سبک است و حمل آن نیز بسیار با سهولت انجام می‌گیرد. بر همین اساس این صندلی‌ها به نام صندلی تاشو مسافرتی یا صندلی پیک نیک هم شناخته می‌شوند. همان‌طور که اشاره شد عموما میز و صندلی تاشو در سفر استفاده می‌شوند و همچنین در هر جایی که امکان توقف به صورت موقت باشد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از این صندلی‌ها می‌توان در هر جایی که نیاز به انتظار باشد استفاده کرد؛ چون قابل حمل هستند و می‌توان با خود آن‌ها را به مکان مورد نظر برد و یا می‌توان در بالکن‌های کم جای آپارتمان‌ها و تراس خانه‌ها برای تماشای مناظر خیابان و بیرون از آن‌ها بهره برد و بعد از استفاده آن‌ها را جمع کرد که در معرض دست و پا و در مسیر رفت و آمد نباشند.
در هنگام خرید صندلی تاشو به چه نکاتی باید توجه کرد؟
صندلی‌ تاشو در ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند که بستگی به نوع و منظور استفاده از آن دارد. در هنگام خرید بایستی دقت کرد که بعضی از انواع این صندلی‌ها دارای تکیه‌گاه هستند و بعضی بدون تکیه‌گاه طراحی و ساخته شده‌اند. رویه پارچه‌ای این صندلی‌ها از نوع طبی، پارچه برزنتی و گاهی از نوع چرم مصنوعی است. استفاده از صندلی‌های تاشوی طبی بسیار راحت‌تر از انواع دیگر آن است و این به دلیل خاصیت نرم و طبی بودن رویه آن است. رویه این صندلی به قدری منعطف است که فرم بدن را به هنگام نشستن به خود می‌گیرد و راحتی زیادی به فرد در هنگام نشستن می‌دهد.

دقت داشته باشید که مدل‌های طبی اغلب دارای تکیه‌گاه هستند تا در هنگام نشستن به قسمت گودی کمر حالت راحتی بدهند. از دیگر مدل‌های صندلی مسافرتی می‌توان به مدل دسته‌دار اشاره کرد؛ این مدل‌ها به دلیل داشتن تکیه‌گاه برای دست‌ها؛ مانع از آویزان شدن دست‌ها می‌شوند و راحتی بیشتری برای مصرف کننده دارند. بعضی از انواع مدل‌های صندلی تاشو کمپ؛ دارای سایبان هستند که مانع از تابش مستقیم نور خورشید به سر و صورت فرد در هنگام استفاده و به خصوص در سفر می‌شوند؛ لازم به ذکر است که این سایبان قابلیت جدا شدن دارد و برای مواقعی که نور آفتاب اذیت کننده نباشد می‌توان آن‌را جدا کرد.
 

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

نرم افزار Timesheet به یک ابزار ضروری برای مشاغل در هر اندازه و صنعتی تبدیل شده است. در محیط کاری پرسرعت و رقابتی امروزی، ردیابی و مدیریت دقیق زمان کارکنان برای مدیریت کارآمد پروژه، پردازش حقوق و دستمزد و بهره‌وری کلی بسیار مهم است. نرم افزار Timesheet یک راه حل راحت و خودکار برای جایگزینی برگه های زمانی سنتی مبتنی بر کاغذ ارائه می دهد که ردیابی ساعات کار، نظارت بر پیشرفت پروژه و تولید گزارش های دقیق را آسان تر می کند. این مقاله مزایای استفاده از نرم‌افزار جدول زمانی، ویژگی‌های مهمی که باید در نظر گرفته شود، راه‌حل‌های نرم‌افزاری محبوب در بازار، نکاتی برای انتخاب نرم‌افزار مناسب برای کسب‌وکارتان، اجرای موفقیت‌آمیز آن در محل کار، بهترین شیوه‌ها برای مدیریت مؤثر جدول زمانی و روندهای آتی در توسعه نرم‌افزار برگه زمانی را بررسی می‌کند.

1. مقدمه ای بر نرم افزار جدول زمانی


1.1 نرم افزار جدول زمانی چیست؟

ماژول تایم شیت مانند دستیار زمان‌سنجی شخصی شماست، بدون اینکه وقتی دیر به سر کار می‌آیید، اظهارات گیج‌کننده‌ای نداشته باشید. این یک ابزار دیجیتالی است که به شما کمک می کند زمان خود را پیگیری و مدیریت کنید و سازماندهی، کارآمدی و مسئولیت پذیری را آسان تر می کند. روزهایی که ساعت‌ها روی یک تکه کاغذ خط خطی می‌کردیم یا تلاش برای رمزگشایی دست خط‌های نامرتب، گذشته است. نرم افزار Timesheet سردرد را از ردیابی زمان دور می کند و نظم را به هرج و مرج می بخشد.

1.2 اهمیت نرم افزار جدول زمانی

بیایید با آن روبرو شویم - مدیریت زمان می تواند یک مبارزه واقعی باشد. خواه یک فریلنسر، صاحب کسب و کار کوچک یا عضوی از یک تیم بزرگتر باشید، پیگیری ساعات قابل پرداخت، پیشرفت پروژه و برنامه کارمندان می تواند یک کار دلهره آور باشد. اینجاست که نرم‌افزار timesheet برای صرفه‌جویی در روز (یا حداقل کاهش استرس آن) به کار می‌رود. با خودکار کردن ردیابی زمان و ارائه بینش‌های ارزشمند، نرم‌افزار جدول زمانی به شما کمک می‌کند کنترل زمان خود را به دست آورید، بهره‌وری را بهبود ببخشید، و در نهایت، سود خود را افزایش دهید. برای هر کسی که می خواهد هوشمندانه تر کار کند، بازی را تغییر می دهد.

2. مزایای استفاده از نرم افزار جدول زمانی


2.1 ردیابی زمان ساده

با نرم‌افزار timesheet، می‌توانید با روش‌های زمان‌سنجی دستی خداحافظی کنید و به ردیابی ساده زمان سلام کنید. دیگر نیازی به جستجوی تکه های کاغذ گمشده یا تلاش برای به یاد آوردن کارهایی که سه روز پیش انجام داده اید نیستید. نرم‌افزار Timesheet تمام ورودی‌های زمان شما را در یک مکان قابل دسترس قرار می‌دهد و ردیابی ساعت‌های صرف شده برای وظایف، پروژه‌ها یا مشتریان مختلف را آسان می‌کند. در وقت شما صرفه جویی می کند، خطر خطای انسانی را از بین می برد و به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که ساعت های قابل پرداخت خود را به دقت ثبت می کنید. چا-چینگ!

2.2 بهبود دقت و کارایی

به یاد دارید زمانی را که ساعت ها صرف پروژه ای کردید، متوجه شدید که فراموش کرده اید نیمی از آن را ثبت کنید؟ بله، همه ما آنجا بوده ایم. نرم افزار Timesheet حدس و گمان را حذف می کند و تضمین می کند که هر دقیقه با ارزش کار خود را ثبت می کنید. این به طور خودکار ورودی های زمان شما را ثبت می کند، مجموع ها را به طور دقیق محاسبه می کند، و حتی گزارش های بسیار خوبی ارائه می دهد تا به شما نشان دهد زمان شما کجا می رود. بعلاوه، استفاده از آن به قدری آسان است که زمان و انرژی بیشتری برای تمرکز روی چیزهایی که واقعاً مهم هستند - انجام کارها - خواهید داشت!

2.3 مدیریت پروژه پیشرفته

اجرای چندین پروژه به طور همزمان می تواند مانند دستکاری اره برقی باشد. یک حرکت غلط، و همه چیز خراب می شود. نرم افزار Timesheet به عنوان دستیار مدیریت پروژه شما عمل می کند و به شما کمک می کند تا در سررسید، اولویت ها و تخصیص منابع قرار بگیرید. با پیوند دادن ورودی‌های زمانی به پروژه‌ها یا وظایف خاص، می‌توانید بدون زحمت پیشرفت را زیر نظر داشته باشید، تنگناها را شناسایی کنید و منابع را به طور مؤثرتری تخصیص دهید. مثل این است که ابرقهرمان پروژه شخصی خود را داشته باشید. منهای شنل، متاسفانه.

3. ویژگی هایی که باید در نرم افزار Timesheet جستجو کنید


3.1 ردیابی زمان

البته، ویژگی اصلی هر نرم افزار جدول زمانی، قابلیت ردیابی زمان است. به دنبال نرم افزاری باشید که به شما امکان می دهد زمان صرف شده برای فعالیت های مختلف را به راحتی ثبت و دسته بندی کنید. اگر تایمرهای خودکار، یادآوری‌ها و توانایی ردیابی زمان را در چندین دستگاه ارائه دهد، امتیازهای جایزه را ارائه می‌دهد. از آنجا که بیایید صادق باشیم، همه ما برای پیگیری زمان به کمک کمی نیاز داریم... به خصوص در آن جلسات بی پایان.

3.2 مدیریت پروژه و وظایف

برای اینکه بازی ردیابی زمان خود را به سطح بعدی ببرید، نرم افزار جدول زمانی را انتخاب کنید که شامل ویژگی های قوی پروژه و مدیریت وظایف نیز می شود. به این ترتیب، می‌توانید ورودی‌های زمانی را با پروژه‌ها و وظایف خاص مرتبط کنید، ضرب‌الاجل تعیین کنید و پیشرفت را نظارت کنید. مثل این است که مدیر پروژه شخصی خود را داشته باشید، منهای تماس های تلفنی نیمه شب و تقاضاهای غیرمنطقی برای قهوه بیشتر.

3.3 گزارش و تجزیه و تحلیل

اعداد، نمودارها و نمودارها ممکن است هیجان انگیزترین چیزهای جهان نباشند، اما وقتی نوبت به نرم افزار جدول زمانی می رسد، بلیط شما برای کشف بینش های ارزشمند است. به دنبال نرم افزاری باشید که ویژگی های گزارش دهی و تجزیه و تحلیل قدرتمندی را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد گزارش های قابل تنظیمی تولید کنید، روندها را تجزیه و تحلیل کنید و درک عمیق تری از زمان مصرف خود به دست آورید. مثل این است که دانشمند داده مجازی جذاب خود را داشته باشید، منهای آن
 

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

مقدمه ای بر نرم افزار مدیریت جلسات
مدیریت جلسات یک جنبه حیاتی از گردش کار هر سازمان است و با پیچیده‌تر شدن و پراکندگی کسب‌وکارها از نظر جغرافیایی، نیاز به مدیریت جلسات کارآمد و مؤثر افزایش یافته است. اینجاست که نرم افزار مدیریت جلسات وارد عمل می شود. نرم‌افزار مدیریت جلسه راه‌حلی است که برای ساده‌سازی کل فرآیند جلسه، از زمان‌بندی و ایجاد دستور کار گرفته تا اشتراک‌گذاری اسناد و همکاری طراحی شده است. طیف وسیعی از ویژگی ها و عملکردها را ارائه می دهد که وظایف اداری مرتبط با سازماندهی و برگزاری جلسات را ساده می کند و در نهایت بهره وری، ارتباطات و تصمیم گیری را بهبود می بخشد. در این مقاله، ویژگی‌های کلیدی، مزایا و عواملی را که باید هنگام انتخاب نرم‌افزار مدیریت جلسه در نظر بگیرید، همراه با بهترین شیوه‌ها و مطالعات موردی واقعی پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، ما به روندها و نوآوری های آینده در نرم افزار مدیریت جلسات می پردازیم و بینش هایی را در مورد چشم انداز در حال تکامل این ابزار ضروری برای مشاغل مدرن ارائه می دهیم.
3. مزایای پیاده سازی نرم افزار مدیریت جلسات

3.1 افزایش بهره وری

خداحافظی با پیچ و خم های بی هدف و سلام به جلسات متمرکز بر لیزر. نرم افزار مدیریت جلسات به ساده سازی کل فرآیند جلسه، صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری کمک می کند. دیگر ساعت‌های تلف نمی‌شود که بدانیم چرا یک جلسه اینقدر طولانی شد.

3.2 بهبود ارتباطات و همکاری

خداحافظ سوء ارتباط، سلام همکاری موثر. نرم افزار مدیریت جلسات، ارتباط یکپارچه بین اعضای تیم را تسهیل می کند، خواه آنها در یک دفتر باشند یا در مناطق زمانی مختلف پراکنده باشند. مثل داشتن یک آبسردکن مجازی است که همه در یک صفحه باشند.

3.3 سازماندهی و مستندسازی پیشرفته

دیگر نیازی به شکار یادداشت های جلسه یا جستجو در میان انبوه کاغذ نیست. نرم افزار مدیریت جلسه نظم را به هرج و مرج می بخشد و اطمینان می دهد که تمام اطلاعات مربوط به جلسه سازماندهی شده و به راحتی قابل دسترسی است. مثل داشتن یک میز کار مرتب بدون نیاز به یک یادداشت چسبنده است.

3.4 صرفه جویی در زمان و هزینه

زمان پول است و نرم افزار مدیریت جلسات می تواند هر دوی شما را نجات دهد. با ساده‌سازی فرآیند جلسه و کاهش زمان تلف شده برای کارهای اداری، زمان بیشتری برای تمرکز روی کار معنادار خواهید داشت. به علاوه، جلسات کمتر به معنای ساعات کمتری است که در اتاق کنفرانس سپری می‌کنید و این فرصت را به شما می‌دهد تا به خوابی که بسیار مورد نیاز است برسید.

4. عواملی که هنگام انتخاب نرم افزار مدیریت جلسات باید در نظر گرفته شوند

4.1 مقیاس پذیری و سفارشی سازی

مطمئن شوید که نرم افزار مدیریت جلسه می تواند با تیم شما رشد کند. باید بتواند تعداد روزافزونی از جلسات و کاربران را مدیریت کند و با نیازهای در حال تغییر شما سازگار شود. قابلیت سفارشی‌سازی نیز کلیدی است و به شما امکان می‌دهد نرم‌افزار را متناسب با جریان کاری خاص خود تنظیم کنید.

4.2 ادغام با ابزارها و گردش کار موجود

نرم افزار مدیریت جلسه شما باید با دیگران خوب بازی کند. به دنبال راه حلی باشید که به طور یکپارچه با ابزارها و گردش کار موجود شما ادغام شود، خواه نرم افزار مدیریت پروژه مورد علاقه شما باشد یا مشتری ایمیل قابل اعتماد شما. آخرین چیزی که نیاز دارید یک جزیره نرم افزاری ایزوله دیگر است.

4.3 کاربرپسند بودن و سهولت پذیرش

هیچ کس نمی خواهد ساعت ها را صرف رمزگشایی یک رابط نرم افزاری پیچیده کند. نرم‌افزار مدیریت جلسه را انتخاب کنید که کاربر پسند باشد و استفاده از آن آسان باشد و از انتقال نرم برای تیم شما اطمینان حاصل کند. از درخواست نسخه نمایشی یا استفاده از دوره های آزمایشی برای آزمایش آب نترسید.

4.4 امنیت و حریم خصوصی داده ها

داده‌های جلسه شما ارزشمند هستند، بنابراین ارائه‌دهنده نرم‌افزاری را انتخاب کنید که امنیت و حریم خصوصی داده‌ها را جدی می‌گیرد. به دنبال ویژگی هایی مانند رمزگذاری، کنترل های دسترسی و اقدامات جامع حفاظت از داده باشید. جلسات شما باید محرمانه باشد، نه طرحی برای فیلم پرفروش بعدی هالیوود.
5. بهترین روش ها برای استفاده موثر از نرم افزار مدیریت جلسات


5.1 ایجاد فرآیندهای جلسه استاندارد


هنگامی که صحبت از استفاده مؤثر از نرم افزار مدیریت جلسات می شود، یکی از اولین گام ها ایجاد فرآیندهای جلسه استاندارد است. این به معنای تعیین اهداف روشن برای هر جلسه، تعیین دستور کار، و اختصاص زمان برای موضوعات یا بحث های مختلف است. با داشتن یک ساختار منسجم، همه کسانی که درگیر هستند می‌دانند چه چیزی باید انتظار داشته باشند و جلسات را کارآمدتر و سازنده‌تر می‌کنند.

5.2 آموزش و نصب برای کاربران


حتی کاربرپسندترین نرم افزار مدیریت جلسات نیز می تواند برای برخی افراد طاقت فرسا باشد. برای اطمینان از استفاده مؤثر، ارائه آموزش و نصب مناسب به همه کاربران بسیار مهم است. این ممکن است شامل برگزاری کارگاه‌ها یا آموزش‌هایی باشد که اصول اولیه نرم‌افزار را پوشش می‌دهند، مانند برنامه‌ریزی جلسات، اشتراک‌گذاری اسناد و استفاده از ویژگی‌های مشترک. با توانمندسازی کاربران با دانش لازم، پتانسیل نرم افزار را به حداکثر می رسانید.

5.3 تشویق به مشارکت و مشارکت فعال


بیایید با آن روبرو شویم، همه ما در آن جلساتی بوده ایم که به نظر می رسد همه در حال انجام چند کار یا خیال پردازی هستند. برای استفاده حداکثری از نرم افزار مدیریت جلسه، تشویق مشارکت فعال و مشارکت همه شرکت کنندگان بسیار مهم است. این را می توان با تعیین انتظارات واضح برای شرکت کنندگان، ترویج ارتباطات باز و استفاده از ویژگی های تعاملی نرم افزار، مانند عملکردهای نظرسنجی زنده یا چت، انجام داد. به یاد داشته باشید، هرچه افراد درگیر بیشتر باشند، ارزش بیشتری از جلسات خود کسب خواهید کرد.

5.4 ارزیابی و به روز رسانی منظم استفاده از نرم افزار


نرم افزار مدیریت جلسات یک راه حل «تنظیم و فراموش کن» نیست. برای اطمینان از موفقیت مداوم، ارزیابی منظم و به روز رسانی نحوه استفاده از نرم افزار ضروری است. این شامل جمع آوری بازخورد از کاربران، شناسایی مناطق برای بهبود، و اجرای تغییرات یا به روز رسانی های لازم است. با اصلاح مداوم استفاده از نرم افزار خود، جلوتر از منحنی خواهید ماند و از ابزارهای موجود نهایت استفاده را خواهید برد.

6. مطالعات موردی: اجرای موفقیت آمیز نرم افزار مدیریت جلسات


6.1 شرکت A: ساده کردن جلسات تیم


شرکت A در حال مبارزه با شوخ طبعی بود
 

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

پرورش مرغ را می‌توان یکی از کسب و کار های پر طرفدار و البته سودآور دانست. افراد علاقه مند می‌توانند با کسب اطلاعات در مورد این پرنده و یادگیری روش های گوناگون جوجه کشی آن به درآمد های خوبی دست پیدا کنند. اما تمام ماجرا این نیست و پرورش دهنده حتما باید توانایی راه اندازی یک سالن مرغداری مطمئن، مجهز و مناسب را داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا به نکات و موارد مهمی در زمینه تولید و ساخت و مدیریت سوله مرغداری اشاره کرده و آنها را توضیح دهیم.

ساخت سالن مرغداری

اگر قصد ساخت و راه اندازی سالن مرغداری را دارید می‌توانید آن را با مصالحی همچون بلوک های سیمانی، ایرانیت، ورق های فلزی، آلومینیوم، آجر و یا چوب هم بسازید. اما قبل از اینکه اقدام به ساخت سالن کنید، باید به مواردی مانند شرایط آب و هوایی منطقه، روش پرورش، روش کسب درآمد از حیوان، نوع مصالح به کار رفته، مدل و طراحی سازه به همراه بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، توجه کنید.

فراموش نکنید که هر هزینه ای برای ساخت کنار گذاشته باشید، باید سعی کنید بهترین مکان و سالن را بسازید. زیرا داشتن یک محل پرورشی با کیفیت تاثیر مستقیمی در سوددهی شما دارد. همچنین این کار بازدهی شغلی شما را نیز افزایش می‌دهد.

ابعاد سالن مرغداری

از نکات مهمی که باید در طراحی محل پرورشی مرغ ها به آن دقت کنید، ابعاد و اندازه آن است. با محاسبه دقیق و درست می‌توانید به خوبی سبب تهویه هوای سالن شوید. این موضوع می‌تواند در رعایت بهداشت و سلامت پرنده نیز اثر گذار باشد.

همانطور که گفته شد طول و عرض سالن پرورش مرغ بسیار اهمیت دارد. ابعاد استاندارد یک سوله پرورشی می‌تواند به صورت ۱۲ متر عرض و ۱۰۰ متر طول باشد. اما اگر به دنبال اندازه بهتر و ایجاد فضای راحت تری هستید می‌توانید ۱۵۰ متر طول و ۱۸ متر عرض برای سالن خود در نظر بگیرید.

اما بعد از محاسبه و انتخاب طول و عرض سالن، باید ارتفاع آن را نیز مشخص کنید. معمول ترین ارتفاعی که برای این سازه ها در نظر می‌گیرند، ۲.۵ تا ۳ متر می‌باشد.

سوله مرغداری

کف سوله مرغداری

در هنگام ساخت اینگونه محل ها باید به تمامی نکات توجه کنید. یکی از این نکات نظافت و پاکیزگی سالن است. کف این مکان باید طوری ساخته و طراحی شود که به راحتی امکان ضدعفونی و تمیز کردن آن وجود داشته باشد تا آلودگی و بیماری ها در محیط وجود نداشته باشند.

برای ساخت کف سوله معمولا از دو روش کف توری و کف معمولی استفاده می‌کنند. کف توری به این صورت است که حدود یک متر بالاتر از زمین را به وسیله تور های سیمی یا پرده های چوبی می‌پوشانند. این کار سبب می‌شود تا مرغ ها روی فضولاتشان قرار نگرفته و آلودگی در محیط انتشار نیابد. این روش بسیار بهداشتی و استاندارد می‌باشد. ناگفته نماند که این روش هزینه زیادی داشته و با بودجه کم بهتر است، به سراغش نروید.

اما کف های معمولی با موادی مانند چوب، آجر و سیمان ساخته می‌شوند. این روش نسبت به کف توری کم هزینه تر است. در این روش با استفاده از شن ریزی و کوبیدن آن، ایجاد لایه بتنی و قیرگونی روی آن و در انتها لایه ریزی سیمان، می‌توان زمین را به خوبی عایق بندی کرد. این عایق بندی به این جهت صورت می‌گیرد که کف سالن خشک و مانع از شیوع آلودگی ها و میکروب ها شود.

ساخت دیوار سوله

همانطور که به کف و ابعاد سالن دقت کردید باید دیوارها را هم طوری بسازید که به درستی عایق بندی شده و مانع از ورود رطوبت و باران به داخل شود. معمولا این دیوار ها را با بلوک های سیمانی توخالی، ورق های آلومینیومی، نئوپان و تورهای سیمی می‌سازند.

برای سیم کشی در مرغداری ها میتوانید از سیم و کابل خراسان افشار نژاد استفاده کنید که از مرغوبیت بالا و کیفیت فوق العاده ای برخرردار است.

 

سوله مرغداری گوشتی

جوجه مرغ های گوشتی بسیار حساس بوده و باید در شرایط بسیار مناسبی پرورش یابند. وزن جوجه ها معمولا در ۴۰ روز اول، به ۵۰ برابر وزن اولیه شان می‌رسد. همچنین کل مدت نگهداری آن ها ۱۰۰۰ ساعت می‌باشد که باید با دقت و حساسیت خاصی طی شود.

ساخت دانخوری سالن مرغداری

همانطور که گفته شد برای به دنیا آمدن و پرورش این جوجه ها حتما باید شرایط مناسبی در نظر گرفته شود، که با استفاده از تاکتیک ها  روش های خاص مراقبتی می‌توان خطرات احتمالی را کاهش داد تا جوجه را به خوبی رشد کنند.

برای اینکه بتوانید مدیریت سالن مرغداری گوشتی را به درستی انجام دهید باید سیستم های کنترل هوا، نورپردازی، کنترل رطوبت و دیگر تجهیزات مورد نیاز را به صورت استاندارد تهیه کرده و یا آنها را در بهترین وضعیت ممکن قرار دهید تا جوجه ها در شرایط مناسبی نگهداری شوند.

ویژگی های سالن مرغداری

در ادامه مواردی را نام می‌بریم که برای سلامت و رشد جوجه ها بسیار مهم بوده و باید از ویژگی اساسی سالن ها باشند.

برای رشد جوجه ها باید سعی کنید دانخوری و آبخوری ها را به درستی در تعداد و جاهای مناسبی تعبیه کنید.

برای اینکه از مرغ ها در سالن به درستی نگهداری کنید، باید از تجهیزاتی که می‌توانند موجب تهویه و گردش هوا در سالن شوند مانند بخاری، کولر، هواکش و ورودی و خروجی های هوا استفاده کنید.

علاوه بر این که عایق بودن دیوار های بسیار اهمیت دارد. توجه داشته باشید که دیوار و سقف باید محکم و بدون هیچگونه شکافی ساخته شوند.

دیوار و کف سوله مرغداری گوشتی باید طوری ساخته شوند که به راحتی امکان نظافت و ضدعفونی آنها وجود داشته باشد.

نورپردازی سازه را به خوبی انجام داده و از لامپ ها و تجهیزات مورد نیاز بهره ببرید. همچنین سعی کنید تا سیم کشی ها طوری انجام شود که از لحاظ ایمنی مشکلی نداشته باشند.

در هر ۱۸ متر مربع از سالن، یک لامپ ۱۰۰ تمیز و در ارتفاع ۲.۴ متری وجود داشته باشد. اگر لامپ ها تمیز نباشند و یا ارتفاع بیشتر باشد، باید تعداد لامپ ها را زیاد کنید.

اگر سالن دارای شرایط ایده آلی بوده و نکات بهداشتی در آن رعایت شده باشند، می‌توان در هر متر مربع از سالن، حدود ۱۵ جوجه پرورش داد.

تا ۴ هفتگی جوجه ها، برای ۱۰۰ جوجه باید فضای لازم دانخوری ۳.۶ متری، و پس از آن، دانخوری های ۶ متری در نظر گرفت(لازم به ذکر است که اگر دانخوری از نوع ناودانی بود، به دلیل دو طرفه بودن دانخوری می‌توان تعداد را به نیمه رساند).

تا سن ۴ هفتگی جوجه ها، آبخوری ۱۰۰ سانتی متر و پس از آن ۱۲۵ سانتی متر باید در نظر گرفته شود (به ازای هر ۱۰۰ جوجه). برای محاسبه‌ی تعداد آبخوری ها می‌توانید عدد مربوطه را به محیط آبخوری تقسیم کنید.

سالن باید سیستم لوله کشی آب داشته باشد. این لوله ها باید متناسب با شرایط هوا ساخته شوند تا در تابستان گرم نشوند و در زمستان یخ نزنند.

  • ساناز برکت
  • ۰
  • ۰

یکی از مهم‌ترین مراحل خدمات شبکه که باعث نصب و حفظ سیستم‌های امنیتی و اتوماسیون اداری می‌شود، داکت کشی شبکه است. داکت نوعی کانال از جنس پلاستیک یا PVC است که دارای درب است و برای کابل‌های روکار کاربرد دارد. داکت‌ها بر روی سقف، کف و دیوارها نصب می‌شوند و هدف استفاده آن‌ها، آرایش کابل‌های عبوری است. داکت باعث می‌شود که مسیر کابل کشی منظم گردد و کابل‌ها دچار آسیب نشوند؛ علاوه بر این باعث زیبایی محل عبور کابل نیز می‌گردد. از این وسیله می‌توان برای عبور انواع مختلف سیم و کابل مانند کابل تلفن، برق، شبکه، فیبر نوری و غیره در کارخانه‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده کرد.
امروزه داکت‌ها در انواع مختلف و با جنس‌ها و کیفیت‌های متنوعی در بازار موجود هستند. نحوه داکت کشی شبکه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. داکت را باید بر اساس اصول و بسیار محکم به محل مورد نظر پیچ کنید و از وسایل غیر استاندارد مانند میخ یا چسب استفاده نکنید؛ چرا که می‌توانند کیفیت نهایی را کاهش دهند. نحوه داکت کشی شبکه در گوشه‌ها و زاویه‌ها مسئله بسیار مهمی است و باید مراقب باشید که سیم‌ها در این قسمت از داکت بیرون نزنند. در زمان نصب، ایمنی را رعایت کنید و تا حد ممکن از یک نصاب ماهر کمک بگیرید.
مزایای داکت برق
داکت برق امروزه به میزان زیادی استفاده می‌شود و این مسئله به دلیل مزایای بی‌شمار آن است. در ادامه به مزیت‌های این ابزار کاربردی اشاره می‌کنیم:
محافظت در برابر آسیب دقت در نحوه داکت کشی شبکه باعث می‌شود که به خوبی بتوان از کابل‌ها و سیم‌ها در صنایع و کارگاه‌های مختلف استفاده کرد. داکت همانند یک پوشش اضافه عمل می‌کند و از رسیدن هر گونه آسیب فیزیکی به سیم‌ها و کابل‌ها جلوگیری می‌نماید.

افزایش طول عمر کابل و سیم
داکت‌ها کابل و سیم را از آتش‌سوزی، رطوبت و زنگ‌زدگی محافظت می‌کنند؛ به همین دلیل طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهند و از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری خواهند کرد. علاوه بر این استفاده از داکت از جویده شدن بخش بیرونی کابل توسط جوندگان خودداری می‌کند.

تنوع رنگ و طرح

داکت‌های برق در ساختمان‌سازی به میزان زیادی استفاده می‌شوند؛ از این رو انواع مختلفی از آن‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید شده است. این ویژگی باعث شده است که بتوان رنگ داکت را با دکوراسیون اداره یا منزل هماهنگ کرد.

مدیریت سیم و کابل

با استفاده از داکت می‌توانیم سیم‌ها و کابل‌ها را مدیریت کنیم؛ به این صورت که آن‌ها را درون محفظه داخلی داکت بر اساس نیاز طبقه‌بندی کنیم. البته نحوه داکت کشی شبکه در این مورد حائز اهمیت خواهد بود.
 

  • ساناز برکت