دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در توزیع برق اولین گزینه ضروری کابل استاندارد است. کابل مسی پرکاربرد‌ترین کابل مورد استفاده در سیم کشی‌های ساختمانی به شمار می‌رود. در ابتدا باید بدانید دلیل انتخاب آلیاژ مس برای سیم و کابل رسانایی بالای آن است که در عین قیمت مناسب شرایط خوبی را برای تهیه مقدار مورد نیاز سیم فراهم می‌کند. چیزی که ما در کابل‌های آیفونی، مخابراتی و… می‌بینیم وابستگی عملکرد خوب جریان‌یابی به مس استفاده شده در این سیم‌ها است. به این موضوع نیز باید توجه داشته باشیم که اگر مس استفاده شده در این کابل‌ها نامرغوب و غیر اصل باشد ممکن است با ایجاد اتصالی و نوسان عملکرد سیم و در نهایت دستگاه‌های متصل به سیم را دچار مشکل کند.
علاوه بر این کیفیت بر سبکی و سنگینی سیم نیز تاثیر دارد. اگرچه سیم مسی از سیم آلومینیومی سنگین‌تر است اما جنس خوب و مرغوب آن دارای وزنی مناسب و استاندارد است. نه تنها جنس خوب آلیاژ بلکه جنس کاور و عایق سیم نیز در کابل‌های مسی دارای اهمیت است. با توجه به سایز مد نظر و نیاز مشتری در استفاده، هر مدل کابل مسی قیمتی متناسب خود دارد که البته این قیمت نسبت به جنس و کیفیت درجه یک آن بسیار به صرفه است! ممکن است ندانید که آیا نسبت به نیاز و کاربری این جنس سیم به کار شما می‌آید یا خیر؛ در صورتی که دچار تردید هستید می‌توانید با مشاورین مخصوص مشورت کرده تا بهترین مدل را برای استفاده در ساختمان خود انتخاب کنید.
قیمت کابل مسی
به طور دقیق در خصوص قیمت سیم مسی نمی‌توان نظر داد. قیمت سیم مسی روکش دار بر اساس المان‌هایی همانند نوع روکش، سطح مقطع، ضخامت روکش، وزن، برند و … مشخص می‌شود. وزن سیم بدون روکش اغلب قیمت آن را مشخص می‌کند. قیمت کابل مسی بر پایه قیمت مواد اولیه مصرفی در تولید آن مثل خود فلز مس و مواد پلیمری همانند پی وی سی تعیین می‌گردد. البته قیمت فلز مس همیشه در قیمت کابل‌ها موثر است.
البته موارد دیگری همچون استانداردهای جهانی، تنوع محصولات و غیره نیز می‌تواند در قیمت سیم و کابل‌ها تاثیرگذار باشند. در تازه‌ترین گزارش پیش بینی موسسه متال بولتن که به رسم هر سال با مشخص شدن داده‌های دسامبر منتشر می‌گردد. روند قیمتی مس بر مبنای دوره‌ سه ماهه چهارم تا سال ۲۰۲۳ پیش بینی شده است. بر این اساس تحلیلگران موسسه اس پی انجل، بانک مسقط، ای بی ان آمرو، اینوستک و متال بولتن بر این باور هستند که روند قیمت مس تا سال ۲۰۲۳ صعودی می‌باشد.

لینک های مرتبط:
قیمت کابل مسی
قیمت انواع کابل برق مسی
خرید کابل مسی
انواع کابل مسی

 

  • ۰۲/۰۹/۲۲
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی