دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

قیچی کروز: قیچی کروز ابزاری بسیار کارآمد از تجهیزات مخابراتی برای اتصال درست زوج سیم ها به پورت های ترمینال کروز است. این قیچی ها کمک می کنند تا سرعت اتصالات روی پست های مخابراتی بیشتر شود و در نهایت کار سریع تر صورت می گیرد. قیچی های کروز بصورت کلی وظیفه لخت کردن سیم و جازدن سیم ها در ترمینال را دارد.

کار با قیچی باید دقیق صورت بگیرد و مواظب باشید که قسمتی از سیم اشتباهی بریده نشود. در واقع قیچی کروز کمک می کند تا زوج سیم ها به پورت مورد نظر وصل شوند و زمانی که پانچ صورت گرفت زوج سیم ها می بایست روی پورت ها قرار بگیرند.

آچار شبکه: یکی از ابزارهای مهم که برای نصب دستگاه های سانترال مدنظر است، آچار سوکت یا آچار شبکه است. این آچارها برای اتصال انتهای کابل به کانکتور استفاده می شود و مدل بندی های مختلفی دارد البته سیم چین و فازمتر هم برای راه اندازی دستگاه سانترال نیاز است و باید سیم های رانژه نیز استفاده شود تا ارتباط بین ترمینال ها و پریز به خوبی صورت بگیرد.

گوشی تست ابزار دیگری است که جهت کار با ترمینال کروز نیاز میباشد. گوشی تست در مراحل مختلف نصب دستگاه و همینطور سیم بندی یک ابزار فوق العاده کاربردی محسوب می شود. در صورتی که خطوط تلفن یک مجموعه دچار اختلال شود، گوشی تست کمک می کند تا عیب یابی سریع تر صورت بگیرد. این گوشی ها ظاهری مثل گوشی آنالوگ بیسیم رومیزی دارند و برای انتقال دیتا استفاده می شوند. پس از انجام سیم بندی ترمینال کروز، دو فیوز وجود دارد که باید به گوشی تست وصل شود و در نهایت به پورت های مختلف متصل شود.

حال اگر اتصال پورت و سیم بندی درست باشد اطلاعات روی نمایشگر گوشی تست دیده می شود و در غیر این صورت گوشی تست هیچ عکس العملی ندارد و باید مجدد خطوط خود را بررسی کنید.

مزایای استفاده از ترمینال کروز

آنچه که کمک می کند مزایای ترمینال کروز مشخص شود، نوع اتصال زوج سیم ها به ترمینال است:

نظم بالا اگر به ترمینال های پیچی دقت کرده باشید، یک نقطه ضعف برای آنها عدم نظم بین زوج سیم ها بوده و معمولاً اتصال زوج سیم ها به پورت های ورودی و خروجی به سختی مشخص می شود و این کار باعث می شود که محیط های داخلی پست های تلفن شدیداً بهم ریخته و شلوغ باشند اما در مورد ترمینال کروز شرایط فرق می کند به طوری که هر زوج سیم به پورت مخصوص وصل می شود و زمانی که مشکل و ایراد و نقص مطرح بود، شرایط باری تشخیص خطا و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

امنیت بالا: طراحی ترمینال کروز به صورتی است که خطرات مدل پیچی را ندارد و امنیت بالایی برای کار دیده می شود، حقیقت اینکه این قطعه برای کاهش خطرات اتصال تعبیه شده است.

سرعت بالا: در ترمینال های پیچی، برای یافتن پورت و اتصال زمان زیادی نیاز بود اما شرایط اجرایی ترمینال کروز به صورت رنگ بندی و شماره گذاری بوده و سرعت کار را بیشتر می کند.

یکی از کاربردهای ترمینال های کروز استفاده در دستگاه های سانترال است که بخوبی میتوانند ارتباط خطوط داخلی و شهری را برقرار کنند.

پرتقاضاترین مدل های ترمینال کروز

در این بخش دوست داریم، برخی از پر تقاضا ترین مدل های ترمینال کروز را با هم بررسی کنیم:

جنس ترمینال کروز از پلی کربنات یا پی سی است. تیغه ماژولی که برای آن استفاده شده است از جنس فسفر برنز با پوش نقره ای است و معمولاً برای محیط های داخلی مانند ام دی اف گزینه بسیار عالی است و البته که برای محیط های بیرونی که در راستای اتصال کابل های مسی فعالیت می کنند نیز به خوبی اجرا می شود. از سوی دیگر ارتباط مستقیم خطوط تلفن به هم در ترمینال های نرمالی کلوز نیز وجود دارد و استفاده آن به صورت کاملاً ایزوله برای قطع خطوط صورت می گیرد.

ترمینال کروز از نوع 10 زوج کاربرد بسیار زیادی دارد به طوری که علاوه بر صنایع مخابراتی، در شبکه، چاپگرها و همینطور ایستگاه های کاری نیز استفاده می شود. این ترمینال ها برای برقراری ارتباط مستقیم خطوط تلفن با یکدیگر اجرا می شود و سبب می شود که اتصالات مخابرایزوله شوند.

جنسی که برای ماژول ترمینال کروز در نظر گرفته می شود از پلی کربنات است و پین های محصول نیز از جنس فسفر برنزی هستند که دارای آبکاری نقره خواهند بود. این ترمینال ها از نظر ابعاد معمولاً 25 در 35 در 125 میلیمتر هستند و وزنی که برای آنها در نظر گرفته شده است 50  گرم تقریبی است. رنگ های متفاوتی از آن عرضه می شود اما رنگ سفید آن بهترین گزینه است.

معمولاً ترمینال کروز 10 زوج قهوه ای و 10 زوج سفید پرفروش ترین گزینه هستند به طوری که قابلیت رانژه نمودن سیم ها بر اساس قطر 6/0 و 4/0 ارزیابی می شود. ارتباط خطوط تلفن برای این ترمینال ها با نصب فیوز کروز صورت می گیرد و همینطور شرایط برای نصب فیوز برق گیر نیز فراهم است. برای استفاده از ترمینال کروز نیاز به یک جعبه تقسیم است به طوری که همه کابل های ورودی و خروجی زیر آن فرم می شود و هر ترمینال نیز به میزان ده ورود زوج سیم از بالا و همینطور ده خروج زوج سیم از پایین دارد. کابل های ورودی و خروجی ساختمان نیاز به تغییر ندارد و از سمت بابا به صورت فیکس روی ترمینال متصل می شود و در نهایت زوج سیم ها در داخل جعبه تقسیم به هم ارتباط داده می شوند.

  • ۰۲/۰۵/۱۶
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی