دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

همان‌طور که همه می‌دانیم از دستگاه‌های جوش در جوشکاری فلزات استفاده می‌شود؛ از آن‌جایی‌که امروزه انواع مختلفی از دستگاه‌های جوشکاری ساخته و روانه بازار شده‌اند؛ به هنگام خرید یک دستگاه جوش مناسب بایستی به توانایی‌های دستگاه و تناسب با نوع مصرف توجه ویژه داشت. از این‌رو ضرورت دارد که با راهنمای خرید بهترین دستگاه جوش آشنا شوید تا بتوانید متناسب‌ترین آن‌ها را بر اساس نوع نیاز خود خریداری نمایید. آریسمان جوش نمایندگی فروش انواع تجهیزات مربوط به جوشکاری و دستگاه‌های جوش در تهران است؛ که برای اطلاع از انواع مدل‌ها، قیمت‌ها و کسب راهنمایی یا مشاوره می‌توانید با متخصصین ما در این گروه صنعتی و با شماره تلفن‌های مندرج در تارنما تماس حاصل فرمایید.
در ادامه لازم است متذکر شویم که یکی از بهترین دستگاه‌های جوشکاری؛ اینورتر جوشکاری است. در جوشکاری؛ دو فلز شبیه به هم از طریق ذوب هر دو؛ یا ذوب یک فلز دیگری به عنوان پر کننده و چسباننده دو قطعه به هم؛ اصطلاحا به هم جوش می‌شوند. در حقیقت جوشکاری عموما یک نوع اتصال دائم محسوب می‌شود؛ به این دلیل که دو قطعه با تغییر شکل خود در هم نفوذ می‌کنند و با هم ادغام شده و تشکیل یک اتصال دائمی جدید را می‌دهند. در مقاله پیش‌رو سعی ما این است که نکات مهم در ارتباط با جوش و جوشکاری را به عنوان راهنمای خرید بهترین دستگاه جوش برای علاقمندان بررسی کنیم.
نکات ایمنی استفاده از اینورتر جوشکاری
در ادامه مقاله پیش‌رو تحت عنوان راهنمای خرید بهترین دستگاه جوش؛ لازم است یادآور شویم که در زمان استفاده از دستگاه اینورتر قطعا باید به رعایت نکات ایمنی برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان توجه ویژه داشته باشید؛ این نکات عبارت هستند از:

۱- در زمان جوشکاری بایستی حتما از دستکش مخصوص این کار استفاده کنید؛ زیرا باید توجه داشته باشید که جوشکاری چیزی نیست جز یک مدار الکتریکی با شدت جریان بالا؛ که هر گونه تماس با این مدار موجب شوک الکتریکی شدید و حتی مرگ خواهد شد.

۲- در هنگام جوشکاری؛ میزان قابل توجهی دود و گاز به دلیل سوختن لایه محافظ الکترود در فضا منتشر می‌شود که باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌گردد؛ بر این اساس بهتر است از دستگاه جوشکاری در محیط‌های سر پوشیده استفاده نشود.

۳- به دلیل ایجاد اشعه ناشی از ذوب الکترود که به چشم و پوست آسیب می‌رساند؛ باید حتما از عینک و لباس مخصوص استفاده شود.

۴- به دلیل پرتاب شدن جرقه در محیط؛ در زمان جوشکاری باید توجه داشته باشید که در نزدیک محل جوشکاری مواد سوختنی و قابل اشتعال وجود نداشته باشد.
 

لینک های مرتبط:

 

دستگاه جوش آرگون

دستگاه جوش co2

  • ۰۲/۰۶/۱۸
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی