دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

جعبه‌ تقسیم - که جعبه‌ی الکتریکی، جانکشن باکس و یا جعبه‌ی ترمینال نیز نامیده می‌شود، یک جعبه‌ی محافظتی است که سیم‌ها در آن به هم متصل می‌شوند. جعبه‌های تقسیم غالباً در گچ دیوار، در سقف، یا بتن کار گذاشته می‌شوند. این جعبه‌ها در اکثر خانه‌ها، ساختمان‌ها، و کارخانه‌ها رایج هستند.
جعبه‌های تقسیم هم در جای سرپوشیده و هم در محیط روباز یافت می‌شوند و به صورت توکار یا روکار مورد استفاده قرار می گیرند. جعبه‌های تقسیم ضد آب معمولاً در فضای بیرونی استفاده می‌شوند. جعبه‌های تقسیم معمولاً از فلز یا پلاستیک ساخته می‌شوند.
کاربرد جعبه تقسیم
در بیشتر جاهایی که برق باشد جعبه تقسیم گالوانیزه نیز پیدا می‌کنید. جعبه تقسیم روکار و جعبه تقسیم توکار کارهای مختلفی انجام می‌دهد:
افراد را از تماس و برخورد با سیم‌های برق‌دار محافظت می کند.
سیم‌های شما را از گرد و غبار و رطوبت محافظت می کند.
از اینکه جوندگان کوچک (موش‌ها) سیم‌های شما را بجوند جلوگیری می‌کند.
نقشه‌ی الکتریکی ساختمان را به چند واحد سازمان‌دهی می‌کند.
از انتشار آتش درون جعبه‌ی تقسیم جلوگیری می‌کند. (اگر به درستی پوشانده شده باشد)
به طور خلاصه این جعبه‌های تقسیم از اینکه چیزهای ناخواسته مانند آب، موش، و دست شما با سیم‌های برق‌دار تماس داشته باشد جلوگیری می‌کنند. اگر به درستی پوشانده شوند، از انتشار آتشی که درون جعبه‌ی تقسیم شروع شده به بیرون جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، جعبه‌های تقسیم به ساده‌سازی کلیه‌ی سیم‌کشی‌های برقی داخل ساختمان کمک می‌کنند. معمولاً هر جعبه تقسیم در یک ساختمان بخش متفاوتی از سیم‌کشی نقشه‌ی کلی ساختمان را نشان می‌دهد. جعبه‌های تقسیم بزرگتر نیز می‌توانند حاوی محافظ تغییر ولتاژ کل خانه باشند. این نوع آرایش سازمان یافته انجام هر نوع کار برقی را بسیار ساده تر می‌کند (درست مانند استفاده از مجموعه‌ای از ابزارهای برقی مناسب). اگر جعبه تقسیم نبود، کار برقکار بسیار سخت‌تر می‌شد.
انتخاب جعبه تقسیم مناسب
جعبه‌های تقسیم برق انواع مختلفی دارند، و از نوعی فلز یا پلاستیک ساخته می‌شوند. جعبه تقسیم مناسب برای شما به این بستگی دارد که شما آن را برای چه کاری لازم دارید. آیا جعبه تقسیم ضد آب (واترپروف) نیاز دارید؟ آیا جعبه تقسیم برای استفاده در فضای باز یا فضای سرپوشیده می‌خواهید؟ آیا جعبه‌ی 4 یا 8 ترمینالی است؟ این فهرست سؤالات ادامه دارد.
انتظارات خود از جعبه تقسیم الکتریکی را در ذهن خود مجسم کنید و بر اساس خواسته‌ها، نیازها، و خدمات آن محصول را انتخاب کنید. از آنجا که هر نوع جعبه تقسیم الکتریکی دارای مزایا و معایب متفاوتی است، انتخاب جعبه تقسیم عالی و مناسب بستگی به این دارد که شما آن را برای چه کاری نیاز دارید.
اجازه دهید انتخاب جعبه تقسیم را خلاصه کنیم. هنگام انتخاب جعبه تقسیم این چهار عامل مهم را باید در نظر بگیرید:
امتیاز حفاظت جعبه تقسیم
نحوه اتصال سیم‌ها در داخل جعبه تقسیم (نوع و تعداد ترمینال‌ها)
اندازه و شکل جعبه تقسیم
جعبه تقسیم از چه ماده‌ای ساخته شده است

  • ۰۲/۰۹/۰۸
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی