دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کاربرد گیربکس‌های صنعتی

انواع کاربرد گیربکس صنعتی یکی از روش‌های نامگذاری این قطعه پرکاربرد است. به عبارت دیگر، با توجه به نوع کاربرد گیربکس‌های صنعتی در صنایع مختلف، آنها را گروه بندی می‌کنند. بر این اساس انواع آنها را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

·  صنعت تولید شکر

آشنایی با گیربکس ‌های صنعتی قابل کاربری در صنعت تولید شکر جهت دریافت راندمان مناسب، اتلاف کمتر انرژی و افزایش درصد بهره وری مهم تلقی می‌شود. در این صنعت دو گیربکس خورشیدی و هلیکال گزینه‌های کاربردی معرفی می‌شوند. با استفاده از این نوع گیربکس‌ها می‌توان گشتاور و سرعت نیروی تولید شده توسط موتور را مدیریت کرد.

· فولادسازی

در صنعت تولید فولاد ویژگی‌های مهمی چون قدرت و ظرفیت و دقت بالای گیربکس‌ها مهم تلقی می‌شوند. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، گیربکس‌های خورشیدی و پینیون انواع مفید این قطعات برای صنعت فولادسازی معرفی می‌شوند. با کاربری این نوع گیربکس‌ها می‌توان عملکردی پایدار و حرکتی نرم را ایجاد کرد.

·  سیمان سازی

در صنعت تولید سیمان از گیربکس‌های بسیار قوی استفاده می‌شود که گشتاور زیادی را تحمل می‌کنند. از این رو آشنایی با گیربکس‌ های صنعتی با ویژگی کارایی بالا در این صنعت ضرورت دارد. با توجه به اندازه و قدرت بسیار بالای موتورهای مورد استفاده در این صنعت، گیربکس‌های هلیکال و شافت مستقیم انواع مفیدی در صنعت سیمان به شمار می‌آیند. با استفاده از این نوع گیربکس‌ها می‌توان از گشتاور تولیدشده در موتور بهترین خروجی را دریافت کرد.

·  صنعت تولید کاغذ

به طور معمول در صنعت تولید کاغذ گیربکس‌ها جهت کنترل نیرو و سرعت ماشین تولید کاغذ کاربرد دارند. گیربکس‌های خورشیدی بهترین نوع این قطعات برای صنعت ذکر شده تعریف می‌شوند.

SEW انواع مختلفی از گیربکس را با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده است که میتوانید برای خرید و همچنین استعلام قیمت گیربکس sew به بازار لاله زار تهران مراجعه کنید.

اصطلاحات مربوط به گیربکس صنعتی

برای خرید یک قطعه صنعتی لازم است تا درباره اجزای مختلف آن قطعه و عملکرد هر یک اطلاعات کافی داشت. این موضوع در مورد خرید گیربکس‌های صنعتی نیز می‌تواند مفید باشد. بنابراین، بهتر است تا ضمن آشنایی با گیربکس‌ های صنعتی درباره اجزا و اصطلاحات فنی این قطعه دانش کافی داشت.

شافت ورودی، شافت خروجی و نسبت تبدیل کل گیربکس از جمله آیتم‌های قابل توجه در ارتباط با این قطعه صنعتی هستند. شافت ورودی بخشی از گیربکس‌های صنعتی است که عملکرد آن به ورود نیرو از موتور به محفظه چرخ دنده‌ها مربوط می‌شود. شافت خروجی نیز بخشی است که در انتقال قدرت نقش دارد. این شافت در مقایسه با شافت ورودی سرعت چرخش کمتری دارد.

نسبت تبدیل، کمیتی است که با توجه به دو ویژگی دور ورودی و خروجی گیربکس تعیین می‌شود. این کمیت از دو طریق قابل محاسبه است. در روش اول، نسبت تبدیل از طریق شمارش تعداد دندانه‌های چرخ دنده ورودی و خروجی محاسبه می‌شود. برای محاسبه این کمیت باید تعداد دندادنه‌های خروجی گیربکس را به تعداد دندانه‌های ورودی آن تقسیم کرد.

روش دوم محاسبه نسبت تبدیل با اندازه گیری قطر چرخ دنده ورودی و خروجی انجام می‌شود. در این روش هم باید قطر دندانه خروجی را به قطر چرخ دنده ورودی تقسیم کرد.

روش دوم محاسبه نسبت تبدیل با اندازه گیری قطر چرخ دنده ورودی و خروجی انجام می‌شود. در این روش هم باید قطر دندانه خروجی را به قطر چرخ دنده ورودی تقسیم کرد.

انتخاب گیربکس صنعتی

پارامترهای انتخاب گیربکس ‌های صنعتی

فاکتورهای مهم جهت افزایش راندمان گیربکس‌های صنعتی کدامند؟

یکی از نکات مهم جهت افزایش راندمان و دوام و کارایی مفید دستگاه‌های صنعتی، انتخاب گیربکس مناسب است. در این گزینش پارامترهای زیر را باید مورد توجه قرار داد:

توان مورد نیاز

شرایط محیط کاری (رطوبت، دما)

نوع ماشین مورد کاربرد

 مشخصات فنی موتور محرک

 آرایش محورهای انتقال قدرت

نحوه انتقال دور بین گشتاور و موتور

  • ۰۲/۰۵/۲۵
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی