دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

5 کابل پرفروش بازار

بسیاری از افراد گاها کابل و سیم را با هم یکسان می‌دانند ولی در واقع این دو وسیله باهم تفاوت دارند. کابل از چند رشته سیم تشکیل می‌شود و سیم متشکل از یک یا چند رشته مواد الکتریکی هادی مانند مس یا آلومینیوم است که دامنه کاربردی وسیع‌تری دارد. از دیگر تفاوت‌های کابل و سیم می‌توان به این موضوع اشاره نمود که سیم‌ها قابل مشاهده‌اند اما کابل‌ها عموما عایق‌بندی می‌شوند، شناخت انواع کابل و سیم می‌تواند شما را در هنگام خرید بی‌نیاز از حضور متخصصین برق کند.
انواع کابل موجود در پاسارگاد نوین
در پاسارگاد نوین شما می‌توانید انواع بسیاری از کابل را مورد بررسی قرار دهید و بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری نمایید، انواع کابل موجود در پاسارگاد نوین عبارتند از:

کابل آلومینیوم، کابل مسی، کابل خودنگهدار، کابل زمینی و کابل تلفن که همگی جزو کابل‌های پرکاربرد در صنایع مختلف هستند.

کابل آلومینیوم
کابل آلومینیوم همواره از گذشته تا به امروز در تأسیسات برقی، خطوط انتقال و پست‌های توزیع برق مورد استفاده قرار گرفته‌است اما امروزه استفاده از آن رو به افزایش است، چرا که قیمت مس بسیار افزایش یافته است و استفاده از کامل از کابل مسی در تجهیزات برقی صرفه اقتصادی ندارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فلز آلومینیوم مقاومت الکتریکی بسیار بالایی دارد و نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای مس باشد اما در واقعیت چنین نیست و عملکرد هادی‌های آلومینیومی و هادی‌های مسی تفاوت زیادی ندارد.

کابل مسی
به کابل‌هایی که هادی آن‌ها از جنس مس باشد، کابل مسی گفته می‌شود. امروزه از فلزات زیادی همچون آلومینیوم، نقره، فولاد، سرب و … به عنوان هادی در کابل‌ها استفاده می‌شود اما مس محبوبیت بیشتری دارد چرا که مس ساختار فیزیکی و شیمیایی خاصی دارد. فلز مس در حال حاضر بهترین رسانای الکتریکی در بین بسیاری از فلزات می‌باشد.

کابل خودنگهدار
کابل خودنگهدار از انواع کابل است که هادی‌هایی از جنس آلومینیوم دارد و در حال حاضر جایگزین سیم و کابل مسی شده است. کابل خودنگهدار به منظور انتقال و توزیع نیروی برق در خطوط هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد آن در مسیرهای کم عرض بیشتر است. کابل خودنگهدار نیز همانند دیگر انواع کابل از سه بخش اصلی هادی، عایق و روکش تشکیل می‌شود و در ساختار آن از عایق پلی اتیلن کراس لینک استفاده می‌گردد.

کابل زمینی
کابل زمینی همان طور که از نامش مشخص است، کابلی است که برای استفاده در زیر زمین کاربرد دارد. از این نوع کابل‌ها با هدف ایجاد محل عبوری امن برای بارهای الکتریکی در زیر زمین استفاده می‌شود. از آن جایی که زمین دارای بار الکتریکی منفی است، در نتیجه بارهای مثبت را به سمت خود جذب می‌کند و کابل زمینی کمک می‌کند تا بارهای مثبت با ایمنی بیشتر، به شکل کنترل شده و مستقیم از داخل زمین عبور کنند. کابل زمینی کاملا مقاوم در برابر عوامل بیرونی است و تحمل ضربه، فشار و رطوبت را دارد چرا که از ورقه‌های فولادی و غلاف سربی در ساختار کابل زمینی استفاده می‌شود.

کابل تلفن
یکی از مهم‌ترین اجزا در برقراری ارتباطات، کابل تلفن است که از گذشته تا به امروز تغییرات چشم‌گیری کرده است. کابل تلفن (سیم رانژه) از کنار هم قرار گرفتن دو رشته سیم نازک مسی یا آلومینیومی ساخته می‌شود و وظیفه و کاربرد اصلی آن، انتقال اطلاعات و دیتا است. از این کابل در برقراری ارتباط بین خطوط تلفن ثابت یا آیفون‌های درب منازل استفاده می‌شود.لینک های مرتبط:
خرید کابل آلومینیوم
خرید کابل آلومینیومی
کابل آلومینیومی

 

  • ۰۲/۰۶/۲۲
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی