دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

یکی از مهم‌ترین مراحل خدمات شبکه که باعث نصب و حفظ سیستم‌های امنیتی و اتوماسیون اداری می‌شود، داکت کشی شبکه است. داکت نوعی کانال از جنس پلاستیک یا PVC است که دارای درب است و برای کابل‌های روکار کاربرد دارد. داکت‌ها بر روی سقف، کف و دیوارها نصب می‌شوند و هدف استفاده آن‌ها، آرایش کابل‌های عبوری است. داکت باعث می‌شود که مسیر کابل کشی منظم گردد و کابل‌ها دچار آسیب نشوند؛ علاوه بر این باعث زیبایی محل عبور کابل نیز می‌گردد. از این وسیله می‌توان برای عبور انواع مختلف سیم و کابل مانند کابل تلفن، برق، شبکه، فیبر نوری و غیره در کارخانه‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده کرد.
امروزه داکت‌ها در انواع مختلف و با جنس‌ها و کیفیت‌های متنوعی در بازار موجود هستند. نحوه داکت کشی شبکه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. داکت را باید بر اساس اصول و بسیار محکم به محل مورد نظر پیچ کنید و از وسایل غیر استاندارد مانند میخ یا چسب استفاده نکنید؛ چرا که می‌توانند کیفیت نهایی را کاهش دهند. نحوه داکت کشی شبکه در گوشه‌ها و زاویه‌ها مسئله بسیار مهمی است و باید مراقب باشید که سیم‌ها در این قسمت از داکت بیرون نزنند. در زمان نصب، ایمنی را رعایت کنید و تا حد ممکن از یک نصاب ماهر کمک بگیرید.
مزایای داکت برق
داکت برق امروزه به میزان زیادی استفاده می‌شود و این مسئله به دلیل مزایای بی‌شمار آن است. در ادامه به مزیت‌های این ابزار کاربردی اشاره می‌کنیم:
محافظت در برابر آسیب دقت در نحوه داکت کشی شبکه باعث می‌شود که به خوبی بتوان از کابل‌ها و سیم‌ها در صنایع و کارگاه‌های مختلف استفاده کرد. داکت همانند یک پوشش اضافه عمل می‌کند و از رسیدن هر گونه آسیب فیزیکی به سیم‌ها و کابل‌ها جلوگیری می‌نماید.

افزایش طول عمر کابل و سیم
داکت‌ها کابل و سیم را از آتش‌سوزی، رطوبت و زنگ‌زدگی محافظت می‌کنند؛ به همین دلیل طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهند و از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری خواهند کرد. علاوه بر این استفاده از داکت از جویده شدن بخش بیرونی کابل توسط جوندگان خودداری می‌کند.

تنوع رنگ و طرح

داکت‌های برق در ساختمان‌سازی به میزان زیادی استفاده می‌شوند؛ از این رو انواع مختلفی از آن‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید شده است. این ویژگی باعث شده است که بتوان رنگ داکت را با دکوراسیون اداره یا منزل هماهنگ کرد.

مدیریت سیم و کابل

با استفاده از داکت می‌توانیم سیم‌ها و کابل‌ها را مدیریت کنیم؛ به این صورت که آن‌ها را درون محفظه داخلی داکت بر اساس نیاز طبقه‌بندی کنیم. البته نحوه داکت کشی شبکه در این مورد حائز اهمیت خواهد بود.
 

  • ۰۲/۰۴/۲۶
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی