دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

هیتر المنت یخچال فریزر با تولید گرما سبب از بین بردن برفک و یخ زدگی محفظه داخلی یخچال فریزر می‌شود. به این صورت که در هنگام یخ زدن، هیتر با فرمان از برد الکتریکی و ترمودیسک، منجر به برفک زدایی می‌شود.

خرابی و فرسوده شدن این قطعه باعث ایجاد مشکل در یخچال شده است.

تفاوت یخچال فریزر نوفراست (بدون برفک) و دیفراست

به طور کلی دیفراست در یخچال و فریزر به معنای از بین بردن برفک به روی رادیاتور اواپراتور می‌باشد. در یخچال فریزرهای که دیفراست معمولی دارند یخ زدایی به صورت دستی انجام می‌شود. ولی در نوفراست به صورت اتوماتیک و توسط هیتر المنت تعبیه شده در یخچال امکان پذیر است.

دلایل برفک زدن یخچال فریزر نوفراست

عملیات برفک زدایی در یخچال های نوفراست به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. پس اگر در این نوع از دستگاه برفک به روی اواپراتور مشاهده بشود نشانه عدم عملکرد صحیح و خرابی هیتر المنت یخچال است. در صورت خرابی هیتر المنت، افزایش برفک ایجاد شده به روی اواپراتور  سرمای یخچال را کاهش می‌دهد.

انواع هیتر المنت یخچال

المنت لوله ای آلومینیومی

هیتر المنت های آلومنیومی بین یک تا چند متر طول داشته و توانی بین ۲۵ تا ۴۰۰ وات دارند. انتقال حرارت این نوع المنت بسیارخوب است و سریعا به دمای مورد نظر می‌رسد.

المنت میله ای فلزی

این المنت ها، از لوله های فولادی یا استیل و به شکل های گوناگون ساخته شده اند. توان آن ها نیز از ۱۵۰ تا ۱۰۰۰ وات متغییر می باشد. دمای این قطعه بسیار بالا است. این امر می‌تواند خطرناک باشد و باعث ذوب پلاستیک های بدنه شود.

المنت شیشه ای

هیتر المنت های شیشه در طول های متفاوتی ساخته می‌شوند. همچنین توان آن ها از ۵۵ وات تا ۲۰۰ وات است. این المنت ها، نسبت به دو نوع المنت دیگر مصرف برق بسیار پایینی دارند و به راحتی نصب می شوند.

عملکرد و استفاده تمامی المنت‌ها یکسان است و تفاوت آن‌ها تنها در شکل ظاهری و قدرت آن‌ها می‌باشد.

برای خرید انواع المنت و هیتر از جمله المنت فشنگی میتوانید به فروشگاه هیترکیان مراجعه کنید.

چه زمانی هیتر المنت در فیریزر شروع به کار میکند؟

کمپرسور مبرد یخچال را به سمت اواپراتور انتقال می‌دهد. اواپراتور گرما را  جذب و با استفاده از فن، گاز مبرد را به یخچال منتقل می‌کند. در این فرآیند اواپراتور مکرر برفک می‌زند و اگر این برفک ذوب  نشود اواپراتور نمی‌تواند به خوبی گرما را جذب کند . در چنین حالتی ترموستات سنسور های قرار گرفته در اواپراتور فرمان دیفراست یا برفک زدایی را صادر می‌کند. در این مرحله المنت روشن شده و شروع به برفک زدایی می‌کند. این چرخه ممکن است چند بار در روز تکرار شود.

المنت در کجای یخچال قرار دارد؟

در بعضی از مدل ها، المنت به صورت مارپیچ دور لوله های اواپراتور قرار گرفته است.

بعضی از مدل ها هیتر المنت یخچال، میله های مشکی یه تیکه هستن که در پایین اواپراتور قرار گرفته و مانند شکل u می‌باشند.

در بعضی از مدل ها به صورت استوانه ای یا مستقیم در پایین اواپراتور یخچال فریزر قرار دارد.

بنابراین هرکجا اواپراتور قرار بگیرد المنت هم همان جا تعبیه می‌شود. یخچال های مدل ساید بای ساید که دو اواپراتور دارند دارای دو المنت هستند.

همچنین در بعضی از مدل ها در کف یخچال نیز المنت تعبیه شده است. این المنت ها برای جلوگیری از یخ زدن آب های جمع شده در کف یخچال می‌باشد.

  • ۰۲/۰۵/۰۴
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی