دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

صندلی تاشو از انواع صندلی‌هایی است که به دلیل خاصیت تاشوندگی خود؛ جز لوازم کم جا و قابل حمل و نقل محسوب می‌شود. البته این صندلی‌ها در ابعاد مختلفی و معمولا از جنس چوبی یا فلزی با کفی و پشتی پلی استر یا برزنت تولید می‌شوند. صندلی‌های تاشو در مسافرت، به هنگام رفتن در پارک یا طبیعت، کوه و دشت، لذت بردن از مناظر زیبای کنار رودخانه بسیار می‌توانند همراه و همسفر خوبی باشند. از همین رو می‌توان گفت که صندلی تاشو مسافرتی یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین ملزومات سفر برای گردشگران و عاشقان سفر محسوب می‌شود.
امروزه برای این صندلی‌های تاشو؛ میزهای تاشوی کم جا؛ مناسب برای سفر و برای استفاده همزمان با صندلی هم تولید شده است که استفاده از میز و صندلی تاشو با هم در سفر؛ راحتی بسیاری برای مسافران و گردشگران به ارمغان آورده است. به همراه داشتن این میز صندلی مسافرتی به شما این امکان را می‌دهد که در هر جایی از سفر که دلتان خواست اطراق کنید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید.
کاربرد صندلی تاشو
یکی از مهم‌ترین کاربردهای صندلی تاشو در هنگام سفر و طبیعت گردی است؛ به این دلیل که وزن این صندلی سبک است و حمل آن نیز بسیار با سهولت انجام می‌گیرد. بر همین اساس این صندلی‌ها به نام صندلی تاشو مسافرتی یا صندلی پیک نیک هم شناخته می‌شوند. همان‌طور که اشاره شد عموما میز و صندلی تاشو در سفر استفاده می‌شوند و همچنین در هر جایی که امکان توقف به صورت موقت باشد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از این صندلی‌ها می‌توان در هر جایی که نیاز به انتظار باشد استفاده کرد؛ چون قابل حمل هستند و می‌توان با خود آن‌ها را به مکان مورد نظر برد و یا می‌توان در بالکن‌های کم جای آپارتمان‌ها و تراس خانه‌ها برای تماشای مناظر خیابان و بیرون از آن‌ها بهره برد و بعد از استفاده آن‌ها را جمع کرد که در معرض دست و پا و در مسیر رفت و آمد نباشند.
در هنگام خرید صندلی تاشو به چه نکاتی باید توجه کرد؟
صندلی‌ تاشو در ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند که بستگی به نوع و منظور استفاده از آن دارد. در هنگام خرید بایستی دقت کرد که بعضی از انواع این صندلی‌ها دارای تکیه‌گاه هستند و بعضی بدون تکیه‌گاه طراحی و ساخته شده‌اند. رویه پارچه‌ای این صندلی‌ها از نوع طبی، پارچه برزنتی و گاهی از نوع چرم مصنوعی است. استفاده از صندلی‌های تاشوی طبی بسیار راحت‌تر از انواع دیگر آن است و این به دلیل خاصیت نرم و طبی بودن رویه آن است. رویه این صندلی به قدری منعطف است که فرم بدن را به هنگام نشستن به خود می‌گیرد و راحتی زیادی به فرد در هنگام نشستن می‌دهد.

دقت داشته باشید که مدل‌های طبی اغلب دارای تکیه‌گاه هستند تا در هنگام نشستن به قسمت گودی کمر حالت راحتی بدهند. از دیگر مدل‌های صندلی مسافرتی می‌توان به مدل دسته‌دار اشاره کرد؛ این مدل‌ها به دلیل داشتن تکیه‌گاه برای دست‌ها؛ مانع از آویزان شدن دست‌ها می‌شوند و راحتی بیشتری برای مصرف کننده دارند. بعضی از انواع مدل‌های صندلی تاشو کمپ؛ دارای سایبان هستند که مانع از تابش مستقیم نور خورشید به سر و صورت فرد در هنگام استفاده و به خصوص در سفر می‌شوند؛ لازم به ذکر است که این سایبان قابلیت جدا شدن دارد و برای مواقعی که نور آفتاب اذیت کننده نباشد می‌توان آن‌را جدا کرد.
 

  • ۰۲/۰۴/۳۱
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی