دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

تا به حال با ادکلن زنانه ترش آشنا شده اید؟ یا نمونه‌ای آن را امتحان کرده اید؟ شاید تصور کنید کلمه ترش برای خرید ادکلن زنانه کمی بد و غیر عادی به نظر رسد. در حالی که دسته‌ای از رایحه‌های ترش خوشبو و لذت بخش وجود دارد که بی‌تردید شما را شگفت زده می‌کند. در قلمروای از رایحه‌های ترش، لذت‌های دست نیافتنی و خوش طعمی وجود دارد که شما را به سرزمین آبنبات‌ها می‌برد و با رویای شیرین دوران بچگی را برایتان زنده نگه می‌دارد.
عطر زنانه ترش انتخابی متفاوت و منحصربه فرد است که با ترکیبی از رایحه‌های ترش مزه مانند مرکبات و آب نبات‌های ترش و خوشمزه تولید می‌شود. البته ممکن است در کنار دیگر رایحه‌ها مانند خنک، تلخ و… رایحه جدیدی بسازد. در این مطلب با چند نمونه از ادکلن‌های معروف و پرطرفدار زنانه ترش آشنا می‌شوید و تصوری از رایحه یک را در ذهن خود خلق می‌کنیم.
معرفی عطر و ادکلن زنانه ترش شاید کار دشواری باشد، زیرا معمولا تشخیص رایحه ترش در عطرها، کار دشواری است. به طور کلی جداسازی و دسته‌بندی عطرها براساس طعم رایحه، چندان آسان نیست، زیرا افراد مختلف با توجه به کم و زیاد بودن قدرت مشام خود، ممکن است در تشخیص طعم رایحه‌ها دچار مشکل شوند و نتوانند تشخیص درستی داشته باشند. 
رایحه یک عطر از ترکیب نت‌های مختلف با یکدیگر و تاثیری که این نت‌ها بر یکدیگر می‌گذارند، تشکیل می‌شود. در واقع نت‌های مختلف در ترکیب با یکدیگر باعث تغییر ساختار و رایحه اصلی و شناخته شده هر نت به صورت مجزا می‌شوند و حتی ممکن است، در ترکیب با یکدیگر رایحه جدیدی را ایجاد کنند که بسیار غافلگیر کننده باشد. 
همه این تغییرات باعث می‌شود که حس بوی ترش به صورت غالب در عطرها قابل تشخیص نباشد. همچنین از آنجایی که تشخیص افراد در مورد طعم رایحه‌ها متفاوت است، این احتمال وجود دارد، که عطری ترش معرفی شود، اما به نظر برخی از افراد طعم غالب ترش نداشته باشد و در مقابل برای بعضی دیگر، طعم ترش آزار دهنده‌ای ایجاد کند.
عموما نت‌های شناخته شده ترش از خانواده مرکبات یا میوه‌ها و در موارد بسیار کم از سبزیجات گرفته می‌شود و در ساختار عطر قرار می‌گیرد. البته این دسته از نت‌ها به علت این که از نظر مولکولی بسیار سبک هستند، رایحه‌های‌شان خیلی زودتر از سایر نت‌ها تبخیر می‌شود و نمی‌توانند از ماندگاری و نفوذ زیادی برخوردار باشند. 
در واقع، معمولا در ساختار عطرهایی که به عنوان عطری با بوی ترش معرفی می‌شوند، برای تامین ماندگاری و پخش بوی بهتر، از سایر نت‌ها با رایحه‌ای محکم‌تر و سنگین‌تر در نت‌های پایه استفاده می‌شود. به همین دلیل ممکن است، برخی از عطرها، در ابتدای راه طعم ترش قابل توجهی داشته باشند، اما در نهایت به شیرینی ختم شوند.
هر چند که پیدا کردن عطرهای ترش، به خصوص در بین عطرهای زنانه کار دشواری است، در عین حال می‌توان گفت، عطرهای زنانه خوشبویی که نت غالب آن‌ها مرکبات است، بهتر می‌توانند حس طعم ترش را در عطر ایجاد کنند.
جالب است بدانید که عطر ترش مردانه بیشتر از عطر و ادکلن ترش زنانه در بین عطرها وجود دارد. همچنین عطر زنانه با رایحه ترش معمولا به سمت خنکی تمایل دارند و به همین دلیل برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب‌تر هستند، اما با این حال، اگر سلیقه و انتخاب شما عطرهای ترش هستند، باید این نوید را به شما بدهیم، که از عطرهای ترش، می‌توان در هر چهار فصل سال استفاده کرد.
1-    ادوتویلت بولگاری اومنیا پینک سفیر Bvlgari Omnia Pink Sapphire
ادوتویلت زنانه اومنیا پینک سفیر، عطری زنانه و خاص از برند ایتالیایی بولگاری است، که رایحه‌ای خنک و ترش و شیرین دارد. این عطر پس از طراحی توسط عطرساز برجسته، یعنی آلبرتو موریاس Alberto Morillasاسپانیایی، در سال ۲۰۱۸ به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و در بازار عرضه شد.
ادوتویلت Bvlgari Omnia Pink Sapphire آفرینشی نو، مملو از روایح گلی و مرکباتی به شمار می‌رود. این عطر صورتی رنگ از برند عطر و ادکلن بولگاری، عطری است، که لحظات ناب زندگی را گرامی می‌دارد و نمایان‌گر هیجان و لذت از زندگی است.

 

بولگاری اومنیا پینک سفیر، به عنوان عطری شناخته می‌شود، که با الهام از یک زندگی شاد و جسور طراحی شده است. در واقع این عطر، با رنگ صورتی خاصی که دارد، نمایانگر دختری دوست داشتنی، فریبنده و بی پروا است. این عطر همانند اعلام یک جشن پر زرق و برق است که شما را به طراوت گل فرانچی پانی و هیجان وانیل و مشک دعوت می کند.
همانطور که گفتیم، ساختار و فرمول رایحه‌ای این عطر زنانه و دخترانه، در گروه بویایی آروماتیک آبی گل‌دار قرار دارد. این ادوتویلت با رایحه ترش و شیرین است و طبعی خنک دارد. به همین دلیل استفاده از آن در فصل تابستان و اواخر فصل بهار توصیه می‌شود.
از آنجایی که این ادوتویلت، سنگینی و وقار عطرهای رسمی زنانه را ندارد، بهتر است توسط دختران جوان‌تر و در مهمانی‌های خودمانی‌تر مورد استفاده قرار بگیرد. نت ابتدایی این عطر ترکیبی شگفت انگیز از رایحه ترش و مرکباتی با نت‌های گریپ فروت، پوملو و فلفل صورتی است. این آغاز هیجان انگیز، می‌تواند انرژی وصف ناپذیر، خنک و بی‌پایانی را در وجود انسان بیدار کند 

با گذشت زمانی اندک، رایحه‌ای گلی و گیاهی از ترکیب گل یاس و گل تیاره پدیدار می‌شود. ظهور این رایحه گلی و ملایم، باعث دل‌انگیزتر شدن روح درونی این عطر و منتقل شدن آن به روح زنانه می‌شود. به این ترتیب، احساس سرزندگی و جوانی را در وجود یک زن بیدار می‌کند.
در نهایت، این عطر با ترکیبی از رایحه‌های شیرین مشک، وانیل و نت چوبی، اثرگذاری خود را به اوج می‌رساند و رایحه این عطر را عاشقانه و فراموش نشدنی می‌کند.
2-    ادوپرفیوم دولچه اند گابانا لایت بلو ایو اینتنس Dolce & Gabbana Light Blue Eau Intense
عطر خوشبو و خنک زنانه بلو او اینتنس از برند ایتالیایی Dolce & Gabbana در سال ۲۰۱۷ به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. این عطر ترش زنانه با رایحه گل‌دار میوه‌ای خود بسیار جذاب و دوست داشتنی به نظر می‌رسد. برند دولچه اند گابانا، مخاطبان این ادوپرفیوم زنانه خوشبوی Light Blue Eau Intense را، زنان عاشقی دانسته است، که بسیار شاد و فعال هستند و به استفاده از رایحه‌های بسیار خنک در فصل‌های گرم علاقه زیادی دارند.
طراح هنرمند رایحه فوق‌العاده خوشبو و دلچسب عطر زنانه Light Blue Eau Intense، عطرساز مطرح دنیا، یعنی الیور کرسپ Oliver Crespاست. عطر زنانه لایت بلو ایو اینتنس دارای رایحه‌ای خنک و ترش و شیرین است که از ترکیب هنرمندانه سیب با لیمو ترش در نت اولیه، گل یاسمن سفید و گل همیشه بهار در نت میانی و عنبر درختی در نت پایانی تشکیل شده است. این ترکیب باعث شده است، که رایحه عطر زنانه جفت لایت بلو او اینتنس از برند ایتالیایی عطر و ادکلن دولچه اند گابانا، احساس سرزندگی و انرژی فراوانی را در اطراف خود ایجاد و پراکنده کند.
آکورد غالب در این ادوپرفیوم زنانه، ترکیبی از مرکبات، مشک و گیاهان سبز است. این عطر ترش زنانه برای آن دسته از خانم‌های جوانی پیشنهاد می‌شود، که به عطرهای ترش و بسیار خنک علاقمندی زیادی دارند و عادت کرده‌اند، که هر چند ساعت یک بار به طور مداوم، از عطر خود استفاده و رایحه آن را مجددا تازه کنند.
3- ادوتویلت دیور پویزن گرل Dior Poison Girl EDT
پویزن گرل، یک سری جذاب از عطرهای برند دیور است، که فلنکرهای مختلفی دارد. این ادوتیلت پویزن گرل، با طعم ترش و جذابی که دارد، بیشتر برای استفاده توسط خانم‌های جوان توصیه می‌شود. طراحی رایحه ادوتویلت پویزن گرل توسط عطرساز همیشگی برند عطر دیور، یعنی فرانسیس دماکی صورت گرفته است و در گروه بویایی شرقی وانیلی قرار می‌گیرد. دیور بهترین عطر زنانه دوست داشتنی است که در سال ۲۰۱۷ به بازار معرفی و عرضه کرد.
ساختار این عطر، در نت اولیه، کاملا مرکباتی است و از ترکیب پرتقال، نارنج و لیموترش زرد تشکیل شده است. این ترکیب ترش که در ابتدای رایحه عطر حس می‌شود و تا انتها نیز رد آن باقی می‌ماند، باعث ایجاد شور و نشاطی بی‌نظیر در وجود افرادی که رایحه عطر را احساس می‌کنند، می‌شود.
نت میانی این عطر، ترکیبی ساده و سبک از رایحه گل رز و شکوفه پرتقال است. این رایحه ملایم و دوست داشتنی، که هنوز طعم ترش نت اولیه را با خود به همراه دارد، در پایان به رایحه‌ای ملایم و کمی شیرین از ترکیب وانیل، کارامل، دانه تونکا، گل بهارنارنج، پشم کشمیر و گل ارغوان می‌رسد.
ساختار عطر Poison Girl از برند دیور، مانند یک رایحه اعتیادآور و شاد است، که ذره ذره شما را به خود عادت می‌دهد و در نهایت باعث شیفته شدن شما می‌شود، طوری که دوست دارید،‌ به هر جا می‌روید، رایحه این عطر به مشام‌تان برسد.


 

  • ۰۲/۰۱/۱۶
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی