دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۱

شنا یکی از لذت بخش ترین تفریحات تابستانی می باشد؛ اما با فرا رسیدن فصل زمستان، شاید فکر کنید که کارکرد استخر شما به پایان رسیده، اما اینطور نیست. اگر شما نیز به تازگی یک استخر خانگی برای تفریحات خود ساخته اید، بهتر است به فکر روش های گرم کردن آب استخر نیز باشید، چرا که شنا در آب گرم در فصل زمستان، می تواند بسیار نشاط آور و لذت بخش باشد. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چگونه آب استخر را گرم کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که روش هایی مختلفی برای گرم کردن آب استخر وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، اما استفاده از روش های اصولی گرمایش آب استخر، می تواند هزینه مقرون به صرفه تری را برای شما به بار آورد.

البته از میان روش هایی که برای گرم کردن استخر در دسترس است، باید با توجه به اندازه استخر، نوع استخر و هزینه، تصمیم گیری نهایی را انجام دهید. در ادامه برخی از محبوبترین سیستم ها برای گرم کردن استخر را معرفی کرده ایم که با توجه به متغییر های موجود برای گرمایش استخر، می توانید از آنها استفاده کنید.

چگونه آب استخر را گرم کنیم؟

مزایا استفاده از استخر با دمای مناسب

یکی از ویژگی های یک استخر خوب، دمای مناسب آب استخر است. اگر آب استخر، از حد استاندارد گرمتر یا سردتر باشد، می تواند باعث بروز آسیب هایی شود؛ البته موضوع بحث ما بیشتر روش گرم کردن اب استخر است، که برای بسیاری از کاربران استخر، مشکل بزرگی به حساب می آید. هدف ما در این مطلب، بررسی روش های گرمایش اب استخر بوده، که در ادامه به صورت کلی این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم.

چگونه آب استخر را گرم کنیم

انواع روش ها برای گرم کردن آب استخر

در گذشته برای گرم کردن آب استخر از نور خورشید استفاده می کردند، که بازدهی لازم را نداشت؛ بعدها ساخت موتورخانه به عنوان یکی از روش های گرم کردن آب استخر مورد استفاده قرار گرفت، که به خاطر دردسرهایی که داشت، خیلی مورد استقبال واقع نشد؛ اما با پیشرفت تکنولوژی، روش های مختلفی برای گرم کردن آب استخر به وجود آمد، که با اضافه کردن برخی تجهیزات، می توانید حتی در فصل زمستان نیز از شنا کردن لذت ببرید. گرم کردن آب استخر و روش هایی که می توانید برای آن در نظر بگیرید عبارتند از:

استفاده از نور خورشید

پنل خورشیدی

تشک خورشیدی

استفاده از برق

پمپ حرارتی

هیتر گازی

دیگ بخار

روش های بسیار زیادی برای گرم کردن آب استخر وجود دارد که در ادامه همه آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

استفاده از انرژی خورشید برای گرم کردن استخر

در حالی که برخی از ابزارهای کمکی می توانند گرما را در استخر شما نگه دارند، هنوز هم باید به فکر یک سیستم گرمایشی برای استخر خود باشید. چگونگی گرم کردن آب استخر می تواند با توجه به نیاز شما متفاوت باشد و با ابزار های مختلفی انجام بگیرد که نور خورشید یکی از بهترین انتخاب ها، برای این کار است.

گرمایش استخر با پنل خورشیدی

از پنل های خورشیدی برای تبدیل انرژی گرمایی به انرژی الکتریکی استفاده می شود؛ که می توانید با برق تولید شده از آبگرمکن های مختلف، برای تامین گرمایش آب استخر استفاده کنید و در مدت کوتاهی آب را به دمای مورد نیاز خود برسانید. برخلاف برخی دیگر از روش های گرم کردن آب استخر، برای استفاده از پنل های خورشیدی باید هزینه بالایی را بپردازید، که مقدار و تعداد پانل ها نیز، با توجه به ابعاد استخر شما تغییر می کند.

گرم کردن استخر با پنل خورشیدی

همچنین پنل های خورشیدی برای گرم کردن آب استخر، نیاز به فضای مناسبی دارند تا به خوبی نور را دریافت کرده و فعالیت خود را انجام دهند. البته می توانید از بخاری برقی های ساده هم برای گرم کردن آب استفاده کنید، که معمولا این مورد نیز می تواند برای شما هزینه بالایی داشته باشد؛ به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان معمولا تامین برق با پنل های خورشیدی را ترجیح می دهند.

گرم کردن آب استخر با تشک خورشیدی

از تشک های خورشیدی نیز مانند پنل های خورشیدی استفاده می شود. اما برخلاف صفحات خورشیدی، تشک های خورشیدی از نور، گرما می گیرند و آبی که از درون آنها عبور می کند را گرم می کنند. استفاده از این سیستم برای گرم کردن اب استخر، به یک پمپ نیز احتیاج دارد. همچنین این سیستم برای استخر های کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن نیز پمپ شدن تمام آب در درون آن می باشد.

گرم کردن آب استخر با تشک خورشیدی

برای گرم کردن استخر با استفاده از تشک، باید تشک هایی به اندازه استخر خود تهیه کنید. برای مثال اگر از یک استخر ۶ در ۶ متر استفاده می کنید، ابعاد تشک شما نیز باید ۶ * ۶ باشد. با اینکه استفاده از انرژی خورشیدی می تواند از نظر محیط زیستی انتخاب بسیار خوبی باشد، ولی معمولا هزینه و جای زیادی را اختیار می کنند که ممکن است کمی مشکل ساز شود.

چگونه با برق اب را گرم کنیم؟

بیشتر روش های گرم کردن آب استخر که در این مطلب به آنها پرداختیم، معمولا با محیط زیست سازگاری دارند، اما برای گرمایش استخر تنها از این روش ها استفاده نمی شود، و شما می توانید از گاز و سوخت های فسیلی نیز در سیستم گرمایش استخر خود استفاده کنید. یکی از متداول ترین سوالات چگونگی گرم کردن آب استخر با برق است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

پمپ حرارتی آب

پمپ حرارتی یکی از روشهای اصولی گرمایش آب استخر خانگی می باشد. پمپ های حرارتی شباهت زیادی به تشک های خورشیدی دارند، با این تفاوت که وابسته به انرژی خورشیدی نیستند. همچنین از این دستگاه می توان در هوای گرم استفاده کرد، زیرا گرما را از هوا گرفته و به آب پمپ شده می دهد. از معایب پمپ های حرارتی، این است که تنها می توان آنها را در آب و هوای گرم استفاده کرد. البته این تجهیزات از نظر هزینه مقرون به صرفه هستند و به راحتی می توان آنها را نصب و استفاده کرد.

فروشگاه آذران استور تولید کننده و فروشنده انواع پکیج گرمایشی استخر در کشور

گرمایش استخر با پمپ حرارتی

هیتر گازی استخر

از روش های گرم کردن آب استخر، استفاده از هیتر های گازی می باشد، که راحت ترین و سریعترین راه برای گرم کردن استخر به شمار می روند. با اینکه در کشور های اروپایی استفاده از این نوع هیترها به دلیل هزینه بالای گاز، محبوبیت زیادی ندارند، اما در کشور ما از این نوع هیتر برای تامین گرمایش استخر در فصل سرما استفاده می شود. همچنین برای استفاده از این نوع هیتر ها، محدود به آب و هوا نیستید، و در تمامی نقاطی که گاز طبیعی وجود داشته باشد می توانید با استفاده از این ابزار ها گرمای استخر را تامین کنید.

دیگ بخار

می توان گفت دیگ های بخار نیز، امروزه به دلیل آلودگی زیادی که در سطح محیط زیست ایجاد می کنند، محبوبیت خود را از دست داده اند. از معایب این نوع سیستم های گرمایشی، نیاز به محلی مناسب برای ایجاد موتورخانه می باشد که معمولا بسیار جاگیر است.

عایق حرارتی استخر

اگر قصد دارید پیمانکاری ساخت استخر خود را به یک مجموعه متخصص بسپارید، بهتر است تا سفارش یک نوع عایق حرارتی را نیز به آنها بدهید؛ تا اتلاف گرما در سازه شما کمتر شود. معمولا عایق های حرارتی را در قمقمه ها و یا فلاسک مشاهده می کنید که باعث می شوند تا نوشیدنی های شما تا مدت طولانی تری گرم و یا سرد بمانند. در برخی از کشور ها مانند ایالات متحده و یا کانادا، میانگین دمای زمین ثابت می باشد. البته این میانگین دما، معمولا پایین تر از مقداری است که انسان بتواند در آن از شنا کردن در استخر خود لذت ببرد.

عایق حرارتی برای گرم کردن آب استخر

به همین دلیل معمولا باید دمای استخر را مقداری بالاتر از دمای معمولی نگه دارید، تا در هنگام نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. برای تغییر دما استخر، ابتدا باید از عایق های سفت در بخش زیرین استخر استفاده شود. این عایق ها باعث ایجاد فاصله ای میان زمین و استخر شده، که همین امر باعث حفظ گرمای آب استخر می شود. با اینکه استفاده از پنل های عایق باعث افزایش هزینه ساخت استخر شده، ولی در مصرف انرژی استفاده شده برای گرم کردن استخر، صرفه جویی می شود.

  • ۰۲/۰۵/۲۸
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی