دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کیستون شبکه چیست؟

کیستون Keystone نام دیگر پریز شبکه است که در امور مربوط به تجهیزات الکتریکی؛ بسیار پرمصرف و از انواع تجهیزات برقی پسیو محسوب می‌شود. در برقراری اتصالات؛ کیستون شبکه واسطه ارتباط تجهیزات مختلف با هم است. ضمنا کیستون شبکه علاوه بر اتصال تجهیزات به همدیگر؛ ارتباط بین دو نقطه از شبکه را از طریق کابل با هم تسهیل می‌کند. در تعریف دیگر کیستون شبکه در واقع رابطی است که از یک طرف به کابل و از طرف دیگر به دستگاهی که دارای یک پورت مادگی است وصل می‌شود و به تلفن یا شبکه هم محدود نیست. در یک کلام کیستون شبکه برای برقراری ارتباط کابل‌ها با همه تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در مورد تاریخچه اولیه اختراع کیستون می‌توان گفت که کیستون‌هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در سال ۱۹۹۵ و توسط ICC طراحی شدند. ولی اولین زمان استفاده از کیستون شبکه به سال ۱۹۷۹ برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که برند AMP برای انجام کابل کشی‌های تلفن برای اولین بار از این قطعه بهره گرفت. در مورد مکان استفاده از کیستون شبکه باید گفت که کیستون‌ها در نصب در کف به صورت کف خواب، باکس روکار روی دیوار، باکس توکار داخل دیوار، پچ پنل و فیس پلیت روی ترانکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر کیستون‌های موجود دارای انواع فلزی و پلاستیکی هستند.
انواع کیستون شبکه بر اساس جنس بدنه
یکی از انواع تقسیم‌بندی کیستون شبکه طبقه‌بندی بر اساس جنس بدنه کیستون است که بر همین اساس نوع کاربری و استفاده از آن هم متفاوت می‌شود. کیستون‌ها بر اساس جنس بدنه به دو دسته کیستون‌های فلزی و کیستون‌های تمام PVC تقسیم‌بندی می‌شوند؛ که کیستون‌های پلاستیکی اغلب مصارف خانگی و ساده‌تر دارند و از کیستون‌های فلزی زمانی که کابل‌های شبکه از محل جریان برق عبور می‌کنند تا در سراسر شبکه؛ سیستم ارتینگ به طور صحیحی برقرار گردد استفاده می‌شوند. بر این اساس سیستم ارت کابل شبکه؛ به بدنه فلزی کیستون متصل می‌شود تا از این طریق؛ عبور جریانات القایی به چاه ارت به صورت کامل صورت پذیرد.

انواع قیمت کیستون شبکه لگراند بر اساس نوع شیلد
کیستون‌ها هم مانند کابل‌های شبکه می‌توانند از نوع بدون شیلد UTP یا شیلدار SFTP باشند. شیلد در واقع نوعی لایه حفاظتی است که در شبکه؛ برای جلوگیری از ایجاد، انتقال نویز و برای کاهش آن به کار گرفته می‌شود. از این‌رو کیستون‌های شیلددار نسبت به انواع بدون شیلد در برابر نویز و تداخلات الکترومغناطیسی مقاوم‌تر هستند. لازم به ذکر است که علاوه بر شکل ظاهری؛ موارد استفاده از این دو نوع کیستون هم با هم متفاوت است. کیستون شبکه بدون شیلد بیشتر در مصارف خانگی استفاده می‌شود؛ ولی کیستون‌های شیلددار در موقعیت‌هایی که تراکم کابل و تجهیزات به کار گرفته شده زیاد است استفاده می‌شوند؛ تا شبکه کیفیت مطلوب‌تری داشته باشد. لازم به ذکر است که شیلددار بودن یا نبودن کیستون شبکه بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد.
کاربرد کیستون شبکه
شایان ذکر است که از کیستون ها می توان برای اتصال کل دستگاه های فکس، مودم در کامپیوتر به خط تلفن استفاده می شود.  علاوه بر این نکات ذکر شده باید به سراغ مزیت های کیستون برویم. یکی از مزیت های کیستون تنوع آن است و شما می توانید از گونه های مختلفی از آن استفاده کنید. علاوه بر این ها قابلیت تعویض از دیگر مزیت های آن است . شما می توانید هر وقت که خواستید می توانید از گونه های مختلفی استفاده کنید و در صورتی که قطعه مورد نظر خراب شد آن را عوض کنید
لینک های مرتبط:
قیمت پریز شبکه لگراند
 

  • ۰۲/۰۶/۱۸
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی