دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

ترکیب مناسب کابل ها تداخل الکتریکی را کاهش می دهد. هنگامی که یک یا چند کابل شبکه با کیفیت پایین در کنار یکدیگر قرار می گیرند. سیگنال الکتریکی یک کابل می تواند به کابل دیگر نفوذ کند و باعث کاهش سرعت، خطا و تاخیر شود. انواع مختلفی از کابل های ارتباطی وجود دارد و نوع مناسب برای استفاده به ساختار و توپولوژی معماری کلی سیستم بستگی دارد. متداول ترین انواع کابل های ارتباطی که از آن به عنوان “کابل زوج بهم تابیده” یاد می شود، غالب هستند. در شبکه های محلی؛ معمولاً محیط‌های اداری، سایت‌های خرده‌فروشی و تجاری، کابل‌کشی مسی، به عنوان مثال، کابل زوج هم تابیده، متداول‌ترین نوع کابل است.
لگراند یکی از بزرگ ترین و معروف ترین تولید کنندگان لوازم جانبی و تجهیزات شبکه در دنیا می باشد و محصولات آن کیفیت ساخت بالایی دارند.روکش های استفاده شده در این کابل شبکه از دو نوع PVC  و LSZH می باشد. در مراحل تولید Legrand استاندارد های لازم به صورت دقیق و پیوسته انجام گرفته است. لگراند کارایی محصولات تولیدی اش را ضمانت می کند. با محصولات این برند انتقال دیتا با بالا ترین کیفیت ها امکان پذیر و در دسترس می باشد. که امری مهم و قابل توجه برای افراد است زیرا در کار های کامپیوتری سرعت یکی از مهم ترین ملاک ها می باشد.
محصول لگراند، محیط شما را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و بدون زحمت در فضاهایی که در آن کار می‌کنید، به اشتراک می‌گذارید و متصل می‌شوید، جا می‌شود. کابل های ما برای کار با اکثر رایانه های شخصی رومیزی، لپ تاپ ها، مانیتورها، اسکنرها و چاپگرها و همچنین کنسول های بازی، تجهیزات صوتی و تصویری طراحی شده اند.
علت پر طرفدار بودن کابل شبکه لگراند CAT6 چیست؟
متخصصان و کارشناسان راه اندازی شبکه کابلی که در زیر ساخت استفاده می‌کنند معمولا  کابل شبکه Cat6 است، لذا در هنگام پیاده سازی یک شبکه باید دقت کنیم که کابلی که قرار است در زیر ساخت شبکه یک پروژه استفاده شود از چه نوعی می‌باشد. هر چقدر تعداد پیچش در زوج‌های درهم تنیده بیشتر باشد میزان تداخل سیگنال در زمان انتشار کمتر خواهد بود و این تعداد پیچش‌های بیشتر این امکان را به ما می‌دهد که سیگنال بیشتر در مسافت طولانی حرکت کند. بدون اینکه نرخ از دست رفتن داده ها به مشکلی برخورد کند و سیگنال‌های بالایی به شبکه تحویل داده می شود. در کابل‌شبکه Cat6 برای اینکه پیچیدگی میان زوج ها در وضعیت ثابت قرار گیرد یک تفکیک کننده پلاستیکی در بین آن ها تعبیه شده است.
به طور کلی کابل‌ شبکه Cat6 با توجه به موارد ذیل شدت سیگنال انتقالی کم یا زیاد خواهد شد:
جنس مغزی
ضخامت مغزی
مقدار پیچش هر دو رشته
مقدار پیچش چهار زوج در هم تنیده
معمولا در کابل شبکه Cat6 فرکانس 250 مگاهرتز را ساپورت می کند کاهش سیگنال آنها برابر با 19.8dbاست و پهنای باند / مسافت 1Gbs/100m تا 10Gpbs/55m را پشتیبانی می‌کند. همچنین در این کابل شبکه Cat6 که باید به آن دقت کافی داشته باشیم نوع روکش به کار رفته در مدل sftp است. کابل‌های sftp دارای لایه محافظتی هستند که به خوبی می‌توانند مانع از ورود نویزهای محیطی شوند. همچنین در برابر جریانات الکترومغناطیس مقاوم باشند. لذا این کابل شبکه می‌تواند گزینه مناسبی برای بکارگیری در فضاهای بیرونی هستند. به ویژه محیط‌‌ هایی که ممکن است خطر صدمه و یا نفوذ کابل را تهدید کند. بنابراین به طور معمول کابل‌هایی که جنس روکش و محافظ آن از نوع PVC است مقاومت خوبی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارند ولی در هنگام آتش سوزی از خود دود سمی و شعله زیادی ساطع می کنند. در واقع برخی از کمپانی‌ها ترجیح می دهند از کابل شبکه Cat6 با روکش LSZH استفاده نمایند. با این تفاوت که کابل LSZH از کابل PVC قیمت بیشتری دارد.
 

  • ۰۲/۰۳/۱۰
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی