دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

یکی از لوازم چاه ارت صفحه ارت مسی می باشد که نقش هادی الکتریسیته را دارد و وظیفه دارد که جریان الکتریکی را به زمین انتقال دهد.

به عبارتی جریان بار اضافه را از دستگاه های الکترونیکی گرفته می شود و به وسیله سیم ارت و صفحه ارت به زمین منتقل می شود که نتیجه این کار این است که خطر برق گرفتگی و آسیب از افراد و دستگاه های الکتریکی دور می شود.

لازم است بدانید که مهم ترین کاربرد صفحه های که در ساخت آن ها مس با خلوص بالا استفاده شده است، استفاده به عنوان الکترود صفحه ای یا هادی ارت است که در نهایت بعد از حفر گودال این صفحه به شکل عمودی داخل چاه قرار می گیرد و بار اضافه را به زمین منتقل می کند.

توجه کنید که به میزانی که درصد خلوص مس و ضخامت و ابعاد صفحه مسی بیشتر باشد، کاربرد و تاثیر صفحه بیشتر خواهد بود.

در هنگام اجرای سیستم ارتینگ یکی از مشکلاتی که به وفور دیده می شود قیمت بالای فلز مس است که معمولا پیمانکاران با کوچک کردن ابعاد و یا کم کردن ضخامت این صفحه و زیر پا گذاشتن استاندارد های ضروری و لازم به صورت غیر اصولی، موجب کاهش هزینه ها می شوند.

این صفحه مسی در سیستم ارتینگ کاربرد های زیادی در صنایع ساختمان سازی دارد، تصور کنید که هنگام صاعقه چه مقدار انرژی به ساختمان وارد می شود که اگر این انرژی تخلیه نشود، صدمات جبران ناپذیری به تمامی ساکنین ساختمان و لوازم وارد می کند.

صفحه ارت مسی چیست؟

اما با استفاده از چاه ارت تمام این انرژی تخلیه می شود.

 

بنابراین وجود چاه ارت و صفحه مسی برای ایمنی ساختمان و افراد لازم است.

 

صفحه مسی متشکل شده از ورق هایی با متریال مس می باشد. پس از نصب و اجرای صفحه مسی، سیم ها را به صفحه جوش می دهند تا ولتاژ اضافی از وسایل الکتریکی به راحتی به زمین منتقل شود فراموش نکنید که این اتصال باید به وسیله جوش انجام شود تا ولتاژ به خوبی به زمین منتقل شود.

زمانی که می خواهید صفحه مسی را انتخاب کنید باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

صفحه مسی دارای ابعاد متفاوتی است که شکل آنها به صورت مربعی است. برخی از ابعاد پرکاربرد عبارت اند از: 30*30 و 40*40 و 50*50 و 70*70.

نکته دومی که نباید فراموش کنید ضخامت این صفحه ها می باشد که باعث افزایش طول عمر این صفحه می شود و سیستم ارتینگ را تعیین می نماید.

نکته سوم جنس صفحه است که بسیار در ماندگاری ارت و عملکرد ارت حائز اهمیت می باشد.

شما در بازار می توانید صفحاتی به نام روکش مس مشاهده کنید لذا فقط روکش آنها مس است به عبارتی محتوای صفحه و بقیه جنس صفحه غیر مسی است که در این صورت عمر و کیفیت چاه ارت کمتر از صفحه مسی خواهد بود.

صفحات دیگر صفحات غیر مسی می باشند که کیفیت آنها کمتر است و با اسپری رنگ شده اند پیشنهاد میکنیم از این صفحات استفاده نکنید.

  • ۰۲/۰۵/۱۶
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی