دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

تا به حال به وظایف مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی فکر کرده‌اید؟ مدیر فنی بند ب در آژانس‌های مسافرتی چه وظایفی دارد و لازم است در چه زمینه‌هایی آموزش ببیند؟ مدیر یک دفتر مسافرتی بند ب باید دوره مدیر فنی بند ب را بگذراند و موضوعاتی مانند برنامه‌ریزی و طراحی پکیج‌های سفر، تعیین استراتژی‌های بازاریابی و فروش، مدیریت و رهبری کارکنان و قیمت‌گذاری تور‌ها را فرابگیرد.
اگر می‌خواهید مدیر یک آژانس خدمات مسافرتی شوید یا آرزو دارید ایده‌ها و روش‌های فروش و بازاریابی خلاقانه‌‌تان را در آژانس مسافرتی خود استفاده کنید، حتما باید دوره مدیریت فنی بند ب را بگذرانید. موسسه آموزشی آوای طبیعت گلستان با بهره‌مندی از اساتید مجرب و پشتیبانی آموزشی از فراگیران، شما را به یک مدیر فنی بند ب حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد. اما باید قبل از هر چیز بدانیم مدیر فنی بند ب کیست؟ دوره مدیریت فنی بند ب چه مزایایی دارد؟ آیا امکان شرکت در دوره مجازی مدیر فنی بند ب در موسسه آوای طبیعت گلستان وجود دارد یا خیر؟ در این مطلب، پاسخ این سوالات را خواهید گرفت.
دوره مدیریت فنی بند ب
«دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی» یا همان «دوره مدیریت فنی بند ب» از دوره‌های کوتاه‌مدت مصوت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که با هدف آموزش اصول و مبانی مدیریت امور فنی آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی طراحی شده است.

داشتن مدرک دوره مدیر فنی ب یکی از شروط اصلی تاسیس آژانس‌های مسافرتی است و هیچ آژانسی بدون داشتن یک مدیر فنی بند ب، اجازه فعالیت ندارد. در نتیجه، یک فرد با مدرک مدیریت فنی بند ب هم می‌تواند آژانس مسافرتی خود را تاسیس و مدیریت کند و هم مجاز است به‌ عنوان مدیر فنی بند ب در آژانس‌های دیگر استخدام شود.

موسسه آموزشی و گردشگری «آوای طبیعت گلستان» با برگزاری دوره مدیر فنی بند ب زیر نظر وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به متقاضیان سراسر کشور این امکان را می‌دهد تا به دو صورت حضوری و مجازی در دوره مدیریت فنی آژانس‌های مسافرتی شرکت کنند.

مدت زمان این دوره، حدود ۳ ماه‌ و نیم (معادل ۳۲۱ ساعت) است و فراگیران، علاوه بر آموزش دروس تئوری، باید به‌مدت ۶۰ ساعت کارورزی در یکی از آژانس‌های خدمات مسافرتی بگذرانند.

مدیر فنی بند ب کیست؟
هر آژانس مسافرتی که در زمینه طراحی و فروش تور‌های مسافرتی، رزرو هتل و سایر خدمات سفر فعالیت می‌کند، به یک مدیر فنی با مجوز فعالیت نیاز دارد. مدیر فنی بند ب در واقع همان مدیر آژانس خدمات مسافرتی است که با گذراندن دوره‌ مدیریت فنی بند ب، مهارت و توانایی لازم برای رهبری آژانس و مدیریت خدمات آن‌ را کسب کرده است. مدیران فنی آژانس‌ها، علاوه بر رهبری و مدیریت آژانس و کارکنان، برنامه‌ریزی و تعیین قیمت پکیج‌ها، انتخاب مقاصد گردشگری، انتخاب بازار‌های هدف و پیش‌بینی بودجه آژانس‌ بر عهده دارد.

آژانس مسافرتی بند ب چیست؟
آژانس مسافرتی بند ب که با عنوان «شرکت خدمات جهانگردی» نیز شناخته می‌شود، با کسب مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و تحت نظارت مستقیم این وزارتخانه فعالیت می‌کند. وظیفه اصلی آژانس مسافرتی بند ب، برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی، تورهای ورودی، رزرو هتل، اخذ ویزا و سایر خدمات گردشگری است. این آژانس‌ها برای فعالیت قانونی در حوزه سفر و گردشگری به استخدام مدیر فنی بند ب نیاز دارند یا دارندگان مدرک مدیر فنی بند ب می‌توانند به‌صورت شخصی اقدام به تاسیس یک آژانس خدمات جهانگردی کنند.
 

  • ۰۲/۰۴/۲۶
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی