دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

روکش های استخر بر دو نوع هستند: روکش های PE و روکش های PVC. روکش های پلی اتیلنی به روکش خورشیدی هم معروف هستند و ویژگی اصلی آنها، حبابدار بودن این روکش هاست که باعث می شود به خوبی روی آب شناور بمانند. علاوه بر این، حباب های روکش، مانع از هدررفت گرمای استخر شده و در عین حال، با جذب گرمای خورشید به گرمایش آب کمک می کنند. برای جمع کردن این روکش ها می توان از دستگاه جمع کننده استفاده کرد. روکش های PVC را به نام روکش زمستانی یا روکش ایمنی هم می شناسند. مشخصه ی اصلی این روکش ها این است که بسیار مستحکم بوده و وزن قابل توجهی را تحمل می کنند.
پوشاندن استخر با روکش، از هر نوعی که باشد، منجر به کاهش هزینه ها شده و در عین حال، نگهداری از استخر را آسان می کند. روکش استخری از ورود آشغال، شاخه و برگ، فضولات و پر پرندگان، برف و باران و سایر آلاینده ها به آب، جلوگیری کرده و بدین ترتیب، در کاهش مدت زمانی که باید صرف تمیز کردن استخر شود و همچنین در حفظ تعادل پارامترهای شیمیایی آب، موثر است. روکش استخری همچنین مانعی در برابر تبخیر سطحی آب است و بدین ترتیب، هدررفت گرما و مواد شیمیایی آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
رنگ روکش استخر و میزان انتقال گرما
رنگ روکش استخر، یکی از مواردی می باشد که تعیین کننده میزان انتقال گرما است. روکش هایی که شفاف تر هستند ۵ تا ۱۵ درصد بیشتر از روکشهای آبی انرژی خورشید را منتقل می کنند با این اوصاف استخر روباز با روکش شفاف گرم تر از استخر رو باز با روکشی به رنگ آبی است. از دیگر ویژگی های این محصول که افراد را به خرید آن ترغیب می کند می توان موارد زیر را نام برد.
تمیز نگه داشتن استخر
افزایش دمای آب استخر
کاهش مصرف مواد شیمیایی
کاهش هزینه های استخر
کاهش میزان تبخیر آب
افزایش ایمنی
کاور استخر و جلوگیری از غرق شدن
یکی دیگر از ویژگی های کاور استخر جلوگیری از در آب افتادن و غرق شدن اجسام و افراد می باشد تا جایی که وقتی کاور استخر روی آن کشیده می شود اگر جسم سبکی روی روکش بیافتد به زیر آب نمی رود. کاور استخر می تواند مانع از در آب افتادن کودکان و حیوانات خانگی و اجسام گران قیمت همچون گوشی موبایل شما شود. و اگر افراد بزرگسال روی آن بیافتند به آنها آسیبی نمی رسد. همین طور با ریختن برگ درختان و سایر اجسام روی کاور استخر به راحتی تمیز شده و از ورود آنها به آب استخر جلوگیری می شود.
کاور استخر و ویژگیهای آن
درباره کاور استخر و ویژگیهای آن، که در رنگ ها و انواع مختلف در بازار موجود است و از مهم ترین تجهیزات جانبی استخر، به حساب می آید مواردی را می توان ذکر کرد که در ادامه مطلب به توضیح آنها می پردازیم.
از ویژگی های کاور استخر وزن سبک و سهولت در باز و بسته شدن می باشد. این کاورها طوری ساخته شده اند که هزاران حباب هوا در آن ها وجود دارد. این حباب ها موجب می شوند که گرمای خورشید جذب روکش شود و بعد گرمای جذب شده به آب استخر منتقل شود. این حباب ها می تواند به عنوان عایق مورد استفاده قرار گیرند. این حباب ها از به هدر رفتن گرما در روزهای ابری جلوگیری می کند.
 

  • ۰۲/۰۱/۱۷
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی