دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کفش ایمنی ازجمله اصلی‌ترین لوازم حفاظت فردی هستند که در مقابل افتادن اجسام سنگین و سفت از پا حفاظت می‌نمایند. تقسیم‌بندی کفش‌ و پوتین ایمنی شامل گروه‌های گوناگون مهندسی و کارگری، عایق برق، اداری و پرسنلی است.
کفش های ایمنی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و عملکرد عالی خود توجه بسیاری را به خود جلب می کنند. مهم نیست شغل شما چیست، استفاده از یک کفش مطمئن و مطمئن می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند. استفاده از کفش های نامناسب در طول زمان می تواند خطرات جدی برای شما به همراه داشته باشد.
💠 انواع زیره
کفش‌ها برحسب طریقه‌ی ساخت و مصرف گوناگونی که دارند، دارای زیره‌های مختلفی هستند که در ادامه انواع آن‌ها را نام خواهیم برد:
♦️ زیره پلی اورتان یا PU: این مدل زیره دارای خواص ضد‌ اسید، ضد‌ روغن و ضد‌سایش است.
♦️ زیره ترمو پلی اورتان یا TPU: این زیره دارای خواص ضد‌ روغن، ضد لغزش، ضد اسید و ضد سایش است.
♦️ زیره RUBBER: این زیره دارای خواص ضد روغن، ضد سایش، ضد لغزش و ضد اسید و نیز مقاومت بالایی دارد و ارتجاعی است.
نکات مهم هنگام خرید کفش کار طبی سبک
از آنجا که بر همه انسان‌ها واضح هست، پا قلب دوم انسان‌هاست و در محیط‌های کار اکثر آسیب‌هایی که به پا وارد می‌شود متاسفانه به علت نپوشیدن کفش ایمنی مناسب است. بر اساس استاندارد HSE، در محیط‌‌های کاری پر خطر کارگران و کارکنان مجبور به پوشیدن کفش ایمنی استاندارد هستند. در انتخاب و خرید کفش ایمنی حتما به نوع کاری که انجام می‌دهید دقت کنید، زیرا عدم توجه به این نکات به احتمال زیاد خطرآفرین خواهد‌شد:
» ایمنی کفش
شرط اول هر کار، ایمنی آن کار است، در نتیجه انتخاب و خرید کفش مناسب و استاندارد می‌تواند انگشت، پا یا حتی زندگی شما را نجات دهد.
» پشتیبانی
در هنگام خرید حتما مواردی همچون؛ داخل کفش، کفی کفش، قسمت بیرونی، ساقه کفش و… را در نظر داشته باشید. تمامی این موارد پشتیبانی مطمئنی را برای شما ارائه می‌دهند.
» سبکی وزن و منعطف بودن
» ضد آب و عایق بودن آن
» استحکام کفش
نکات مهم در انتخاب کفش ایمنی مناسب
جنس کفشی که برای کار استفاده می‌شود می‌بایست ارگونومی بوده و در مسائل بهداشتی مربوط به پا و یا تنفس آن مشکل ایجاد نکند. ازجمله پیامدهای توجه نکردن به این فاکتور می‌تواند بروز مشکلاتی نظیر بوی ناخوشایند پا، قارچ و یا میخچه باشد.
کفش کار، بسته به نوع محیط کار باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد و از خطرات و تهدیداتی که در محیط کار وجود خواهد داشت به‌صورت کامل جلوگیری نماید. به‌عنوان‌مثال در محیط‌های کاری فاقد اصطکاک می‌بایست از کفش ایمنی‌ای استفاده نمایید که از لغزش شما جلوگیری کند و یا برای اشخاصی که در محیطی فعالیت می‌کنند که با برق سروکار دارد، باید از کفش ایمنی‌ای استفاده نمایند که فاقد بخش فلزی بوده و رسانا نباشد و برای محیط‌های کاری که اسید، رنگ و یا مواد شیمیایی در آن وجود دارد، کفش ایمنی می‌بایست از جنس پی‌وی‌سی بوده و از رسیدن این‌گونه مواد به داخل کفش جلوگیری نماید.

نکات مهم درباره کفش کار اصل
انتخاب کفش نامناسب می تواند مشکلات موجود مانند درد یا آرتروز را نقاط مختلف بدن شما مخصوصا در ناحیه پای شما به وجود اورد. کفش کار اصل به دلیل اینکه از وزن استاندارد برخوردار است روی نحوه راه رفتن شما تاثیر می‌گذارد. راه رفتن پاهای شما در طول هر مرحله بر نحوه حرکت بدن شما تأثیر می‌گذارد. زمانی که درست و صحیح حرکت می‌کنید، باید ابتدا پاشنه پا با زمین تماس پیدا کند. بعد از ان قوس پایتان کمی به سمت داخل بچرخد.

همچنین بعد از ان پاشنه از زمین جدا می‌شود. اگر کفش کار اصل نباشد و از استانداردهای لازم برخوردار نباشد هنگام جدا شدن پاشنه از زمین از انعطاف پذیری لازم برخوردار نخواهد بود و باعث افزایش خستگی پا می‌شود یا قوس‌ پا در برخی افراد بیش از حد به داخل می‌چرخد یا به اندازه کافی نمی‌چرخد که این امر می‌تواند در هنگام خرید کفش کار مورد توجه قرار بگیرد. حتی ممکن است فشار اضافی روی مفاصل دیگر ایجاد کند. شما با انتخاب کفش کار اصلمی‌توانید به بهبود آسیب‌های رایج مانند آتل‌های ساق پا و درد تاندون آشیل، ناخن‌های فرورفته یا مشکلات وضعیتی و کمردرد کمک کنید. وجود این آسیب‌هایی ممکن است به طور قابل توجهی کار شما را محدود یا متوقف کند. و شما را از کار کردن باز دارد. به صورت کلی نکاتی که هنگام انتخاب کفش کار اصل باید در نظر گرفت شامل موارد زیر است:

✅ از استانداردهای سایز بندی برخوردار است.
✅ هنگام شست و شو رنگ نمی‌دهد.
✅ به خوبی جریان هوا را از داخل کفش عبور می‌دهد و از عرق کردن پا جلوگیری می‌کند.
✅ به میزان کافی انعطاف پذیری دارد.
✅ به خوبی از پا در مقابل ضربه زدن و برخورد با اجسام سنگین جلوگیری می‌کند.
✅ این کفش‌ها دارای کیفیت بالا و مقاومت مناسب هستند.
 

  • ۰۲/۰۳/۱۶
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی