دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کابل شبکه یا کابل لن LAN به مجموعه سیم‌هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات بین کامپیوترها و روترها و سوییچ‌ها و شبکه‌های استورج SAN (به طور کلی بین اجزا و مولفه های شبکه) استفاده می‌شود. پس این کابل ها بستری هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌شود. در گذشته این محصولات وارداتی بودند. امروز شما می توانید با بررسی قیمت و خرید کابل شبکه ایرانی هزینه ی کمتری برای کالایی با کیفیت پرداخت نمایید.
کابل های مذکور انواع متفاوتی دارد. تشخیص اینکه کدام یک برای پروژه شما مناسب است بدون اینکه زیاده‌روی کنید کار سختی است. اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ما راهنمای مفیدی را گردآوری کرده‌ایم که شامل جدول، واژه‌نامه و سایر نکات خرید است. مزایا و معایب کابل‌های شبکه مختلف را با هم مقایسه می‌کند. در زیر توضیحاتی پیرامون انواع گونه های متفاوت آنها و نحوه انتخاب بهترین کابل شبکه برای خانه یا محیط کارتان ارایه شده است.
کابل شبکه CAT5
کابل شبکه Cat5 سال ها به عنوان پرکاربردترین کابل در شبکه های کابلی مورد استفاده قرار می گرفتند و انتقال اطلاعات تا سرعت 100مگابیت بر ثانیه تا طول 100 متر انجام می گرفت. در حال حاضر، از این نوع کابل در شبکه‌ ها استفاده نمی‌شود و بسیاری از شرکت‌های تولید کننده نیز دیگر آن‌ها را تولید نمی‌کنند.

کابل شبکه Cat5e که حرف e مخفف “Enhanced” است. هیچ تفاوت فیزیکی بین کابل های Cat5  و  Cat5e وجود ندارد. با این حال، سازندگان این نوع کابل با پسوند E آن را تحت استانداردهای تست دقیق‌تر می‌سازند تا انتقال سیگنال ناخواسته بین کانال‌های ارتباطی (crosstalk) را حذف کنند.  این رده از کابل در حال حاضر بسیار رایج است که عمدتاً به دلیل هزینه تولید پایین و پشتیبانی از سرعت های بالاتر از کابل های نسل قبل خود است. این کابل توسط TIA/EIA به رسمیت شناخته شده است. دارای مشخصات فرکانس کمی بالاتر از کابل Cat5 است زیرا کارایی آن تا 125 مگابیت در ثانیه افزایش می یابد. به طور کلی استاندارد  این کابل با پسوند E بهبود یافته است و نوعی کابل Cat5  است که با مشخصات بالاتر ساخته شده است، اگرچه از نظر فیزیکی مشابه نسل قبلی  است. لذا در هنگام خرید این محصول به مطالب مذکور دقت نمایید.

کابل شبکه CAT6 ایرانی 
نسل بعدی، کابل Cat6 است که از پهنای باند بالاتری نسبت به کابل های Cat5  و  Cat5e  پشتیبانی می کند. این نوع از کابل شبکه با روکش PVC و LSZH و pe در دو مدل شیلددار و بدون شیلد قابل تولید است. کابل Cat6  از نظر فنی تا 10 گیگابیت بر ثانیه تا فاصله 55 متر را پشتیبانی می کنند. این امر به این معنی است که سرعت انتقال اطلاعات در این کابل نسبت به نسل‌های پیشین خود افزایش چشم گیری داشته است. اما این سرعت تنها تا طول 55 متر قابل استفاده است. و پس از آن سرعت آن افت خواهد کرد و به سرعت نسل‌های پیشین خود نزدیک می‌شود. با این حال، افزایش سرعت انتقال اطلاعات و تکنولوژی ساخت کابل با افزایش قیمت همراه است، بنابرایت کابل Cat6  گرانتر از انواع Cat5  و Cat5e  است.
لینک های مرتبط:
قیمت انواع کابل شبکه
قیمت کابل شبکه
فروش کابل شبکه

  • ۰۲/۰۶/۱۲
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی