دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کنتاکتورها یکی از پرکاربردترین قطعات الکتریکی در جهان محسوب می‌شوند. از آن‌ها برای قطع یا وصل کردن جریان در مدار الکتریکی استفاده می‌گردد. کنتاکتورها عموما از دو هسته تشکیل شده‌اند که یکی از آن‌ها ثابت و دیگری متحرک است. یکی از بهترین و معروف‌ترین انواع کنتاکتور، کنتاکتور اشنایدر نام دارد. برند اشنایدر که بسیاری از افراد آن را به خاطر کنتاکتورهای با کیفیتش می‌شناسند، سالیان زیادی است که در زمینه لوازم و قطعات برقی در حال فعالیت است. عموما از کنتاکتورها در دستگاه‌ها و مدارهایی استفاده می‌شود که جریان به صورت مکرر در آن‌ها قطع و وصل می‌شود. قسمت متحرک هسته در کنتاکتورها با جا به جا شدن، می‌تواند منجر به اتصال کنتاکت‌ها به یکدیگر شده و یا آن‌ها را از هم جدا کند.
کنتاکت‌های دیگری نیز در این دستگاه وجود دارند که به صورت ثابت متصل بوده و با خاموش یا روشن شدن دستگاه، جا به جا نمی‌شوند. زمانی که کنتاکتور متصل است، قطعات متحرک تحت تاثیر نیروی الکترومغناطیس هستند و با لمس قطعات ثابت، منجر به فعالیت دستگاه می‌شوند. کیفیت کنتاکتورها از این منظر اهمیت دارد که به دلیل وجود قطعات متحرک و ریز در این دستگاه، کیفیت پایین می‌تواند منجر به خرابی زودهنگام دستگاه شده و یا از عملکرد آن بکاهد. کنتاکت‌های موجود در کنتاکتور اشنایدر باید از انعطاف بالایی برخوردار باشند تا در طی مسیر رفت و آمد قطعه متحرک، دچار فرسودگی نشده و از بین نروند. همچنین قطعات ثابت نیز باید در رسانا بودن موثر واقع شوند و بتوانند اتصال را به خوبی در تمام مدت فعالیت کنتاکتور، حفظ نمایند.
کاربرد کنتاکتور اشنایدر
همانطور که می‌دانید، کنتاکتورها عموما برای اتصال و قطع جریان برق در مدار استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها تفاوت‌هایی با کلید و رله دارند که منجر می‌شود تا بسیاری از افراد به جای استفاده از رله و کلید، از کنتاکتور برای دستگاه‌های خود استفاده نمایند. به عنوان مثال کنتاکتورها هنگام قطع یا وصل شدن، هیچگونه ساییدگی مکانیکی ندارند و این مسئله می‌تواند از بروز هرگونه فرسایش و فرسودگی زود هنگام در دستگاه جلوگیری کرده و عمر مدار را افزایش دهد؛ در نتیجه زمانی که قطع و وصل شدن بیشتر از حد عادی در مدار اتفاق بیوفتد، استفاده از کنتاکتور تصمیمی منطقی‌تر نسبت به کلید و رله به شمار می‌رود.
کنتاکتورها نگهبان و محافظ بهتری از کلیدها هستند و استفاده از کنتاکتور در یک دستگاه، می‌تواند مفیدتر از باقی لوازم مشابه باشد. پس اگر احساس می‌کنید که وسیله شما بیش از حالت عادی نیاز به مراقبت دارد، بهتر است تا استفاده از کنتاکتور و البته کنتاکتور اشنایدر را در دستور کار خود قرار دهید. رله نیز یک نوع سوئیچ الکتریکی محسوب می‌شود که استفاده‌های زیادی از آن در صنایع الکتریکی مختلف می‌شود. تفاوت اصلی میان رله و کنتاکتور این است که رله برای ولتاژهای پایین مناسب بوده و نمی‌تواند عملکرد مناسبی را در ولتاژهای بالا از خود نشان دهد؛ در نتیجه استفاده از کنتاکتور انتخابی مطمئن‌تر برای ولتاژهای بالا خواهد بود.
نمایندگی کنتاکتور اشنایدر
شرکت اشنایدر یک شرکت فرانسوی است که عمده فعالیت آن در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی است. این شرکت سپس در طی چندین سال با تاسیس شعب و نمایندگی‌های متعدد در سراسر جهان و علی الخصوص در ایران؛ توانست نظر مشتریان زیادی را به خود جلب نماید. هم اکنون این شرکت یکی از بهترین‌های صنعت برق در جهان محسوب می‌شود. برای قیمت کنتاکتور اشنایدر؛ نمایندگی‌های متعددی در سراسر کشور وجود دارد؛ یکی از این نمایندگی معتبر نمایندگی لاله زار صنعت تهران است. هدف این نمایندگی همواره ارائه محصولات اصل با کیفیت عالی، متنوع، همگام با دانش روز دنیا، مطابق با نیازهای مشتریان و متقاضیان بوده است.

این شرکت با کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای خود در زمینه محصولات اشنایدر از جمله کنتاکتور اشنایدر؛ قادر است نیاز صنعت‌کاران به این تجهیزات خاص را تامین کند. صنعت‌کاران عزیز می‌توانند با شماره‌های درج شده در تارنمای شرکت تماس گرفته و از راهنمایی و پشتیبانی ۲۴ساعته کارشناسان ما بهره‌مند گردند. کارشناسان نمایندگی لاله زار صنعت تهران می‌توانند در خصوص مشاوره، طراحی، تامین قطعات، ارائه اطلاعات فنی و کارشناسی، نحوه خریداری و راه اندازی محصولات اشنایدر همراه شما باشند. این نمایندگی در تهران کلیه محصولات اصل و اورجینال خود را با گارانتی به مشتریان تحویل می‌دهد.
 

  • ۰۲/۰۳/۰۸
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی