دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

جک پنوماتیک ۴ میل به دلیل پاک بودن انرژی و صرفه اقتصادی در دنیای جک‌های صنعتی؛ از عمومی‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع جک‌های پروماتیک است. این مدل از جک چهار میل در کلیه مدارات پروماتیک و صنایع وابسته به آن به منظور کشیدن، هل دادن، فیکس کردن، کوپل کردن، نصب کردن و بسیاری وظایف دیگر در صنایع مختلف اعم از سالن‌های مونتاژ و خودروسازی گرفته تا صنایع غذایی و بسته بندی، حمل و نقل و حتی پرس‌های پنوماتیکی و کارگاهی مانند دستگاه‌های آپارات لاستیک در تعمیرگاه‌ها استفاده می‌شود. این جک‌های چهار میل پنوماتیک در واقع از انواع عملگرهای خطی پنوماتیک هستند که متشکل از چهار میله فولادی برای بستن و محکم کردن درپوش‌های ابتدا و انتهای سیلندر به پروفیل استوانه‌ای آن هستند و در واقع از همین جهت نیز به این نام شناخته می‌شوند.
در حال حاضر جک‌های پروماتیک در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به جک پنوماتیک کامپت، جک پنوماتیک قلمی، جک دو طرفه، جک میل مخفی، جک پروفیلی و جک چهار میل پنوماتیک سری SC اشاره کرد.
جک چهار میل چیست؟
جک پنوماتیک ۴ میل از دسته سیلندرهای پنوماتیک است که در کلیه امور ساده تا پیچیده صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیلندرهای پنوماتیک؛ دستگاه‌های مکانیکی هستند که به وسیله گاز فشرده یا هوای فشرده کار می‌کنند و برای ایجاد حرکت خطی به صورت رفت و برگشت استفاده می‌شوند. در انواع جک چهار میل پنوماتیک از یک پروفیل آلومینیومی جهت بدنه استفاده می‌شود و ضمنا دارای دو درپوش آلومینیومی یا استیل هستند که در ابتدا و انتهای آن به کمک میله‌های نصب Tie rod محکم بسته شده‌اند. در داخل این درپوش‌ها؛ پورت‌ها و مدار ضربه‌گیر قرار گرفته است.
جک پنوماتیک ۴ میل جز انواع پرفروش‌ترین جک‌های پروماتیک محسوب می‌شود که با برندهای مختلفی و با توجه به نوع مصرف؛ امروزه در بازار مصرف عرضه شده است؛ ولی با کیفیت‌ترین و مهم‌ترین برندهای مطرح در حوزه تولید جک چهار میل پنوماتیک اصل؛ برندهای فستو، پارکر، شاکو، متالورک، ایرتک، الیت، فوروارد، ال‌ام سی و اس‌ام سی هستند. از این نوع از انواع جک چهار میل در صنایع چوب، خودروسازی، صنایع غذایی، داروسازی و پرس‌کاری به میزان گسترده‌ایی استفاده می‌شود.
لازم به ذکر است که این جک‌ها دارای مزایای کاربردی متعددی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به چندین مورد ذیل اشاره کرد:
✔️ دوام و عمر مفید طولانی
✔️ گستردگی کاربرد
✔️ استهلاک کم
✔️ امکان نصب سنسور
✔️ قطر بزرگتر و در نتیجه ایجاد نیروی بیشتر
✔️ امکان تولید در کورس مورد نظر
نحوه عملکرد جک پنوماتیک چهار میل
همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد تبدیل نیروی پنوماتیکی به نیروی مکانیکی یا خطی؛ از وظایف این دسته از انواع جک ۴ میل است. این جک پنوماتیک ۴ میل در واقع با یک ساختار سیلندر پیستونی کار می‌کند و در ضمن سیلندر پنوماتیک چهار میل نیز مانند سایر انواع جک‌های مکانیکی در انواع یک طرفه و دو طرفه طراحی می‌شود. در این نوع از سیلندرهای پنوماتیک دو کاره؛ کنترل کامل حرکت پیستون بر عهده کاربر است.

نحوه عملکرد جک چهار میل پنوماتیک در دو مدل یک طرف و دو طرفه به شرح ذیل است:
۱- جک پنوماتیک ۴ میل یک طرفه: در یک سر پیستون قرار می‌گیرد؛ این جک به یک وسیله فنر مانند متصل می‌گردد و با هدایت پیستون به یک سمت دیگر باعث ایجاد حرکت می‌گردد. از این جک‌ها در صنعت برای پرس و فشرده‌سازی قطعات، پرتاب یا جداسازی قطعات از قالب ساخت و یا در ساخت گیره‌های پنوماتیکی استفاده می‌شود.

۲- جک پنوماتیک ۴ میل دو طرفه: در دو طرف پیستون قرار می‌گیرد؛ یکی از جک‌ها برای ایجاد نیرو، حرکت و هدایت پیستون به کار گرفته می‌شود و جک دیگر برای برگشت و ضربه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این مدل از جک‌ها برای برش زدن، سوراخ کردن، پرس کردن و حتی برای پایین آوردن قطعات استفاده می‌شود.
لینک های مرتبط:
قیمت جک پنوماتیک چهار میل
جک پنوماتیک چهار میل
جک چهار میل پنوماتیک

  • ۰۲/۰۷/۰۵
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی