دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در شرکت‌های مختلف سیم و کابل‌های بسیاری تهیه می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای روکش‌های خاص با جنس‌های مختلفی هستند، اما از پرفروش‌ترین آن‌ها که دارای ویژگی‌های برتری نسبت به سایر سیم و کابل‌ها می‌باشد، سیم و کابل سیلیکونی است. این نوع سیم و کابل‌ها ترکیباتی مصنوعی‌اند که دارای تنوع زیاد در اشکال مختلف و کارایی‌های متفاوتی هستند. در بازار انواع سیم و کابل‌های موجود از روکش‌هایی از جنس سیلیکون و پی وی سی برخوردار اند؛ به گونه‌ای که هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشند، اما سیم و کابل‌هایی که دارای روکش سیلیکون‌اند دارای مزیت‌های بسیاری هستند؛ بنابراین استفاده از این نوع سیم و کابل‌ها در هر شرایطی ایمن‌تر است. سیلیکون معمولاً در صنایع مختلفی از جمله صنایع انرژی، لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع هوافضا، صنعت الکترونیک، وسایل آشپزخانه، ساختمان‌سازی و ساخت لوازم ورزشی کاربرد بسیاری دارد.
روکش سیم و کابل‌های نسوز سیلیکونی از عنصر سیلیسیم است. عنصر سیلیسیم به فلز شباهت بسیاری دارد و دارای مقاومت مناسبی در برابر حرارت‌های بالا و زیر صفر درجه است. این عنصر شیمیایی برای سیم و کابل‌های برق بهترین و مناسب‌ترین عایق محسوب می‌شود. سیم و کابل سیلیکونی می‌تواند از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار باشد. این نوع سیم و کابل‌ها دارای مقاومت مناسب و مطلوبی در محدوده دمایی منفی ۶۰ درجه تا مثبت ۳۰۰ درجه سانتی گراد هستند.
سیلیکون به دلیل ویژگی‌هایی که دارد خاصیت شیمیایی و فیزیکی خود را طی ده‌ها سال می‌تواند حفظ نماید و از دست ندهد. سیم و کابل سیلیکونی در برابر خطراتی از جمله شدت جریان بالا، افزایش ناگهانی حرارت مستقیم و غیر مستقیم مقاومت می‌کند. از دیگر مزیت‌های این نوع سیم و کابل‌ها می‌توان به مواردی چون عاری بودن از گازهای اسیدی، دارای مقاومت در برابر شدت جریان حاصل از ولتاژ بالای جریان الکتریسیته و نیز خاصیت الکتریسیته اشاره نمود.
ویژگی سیم و کابل سیلیکونی

از ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به مقاومت در برابر روغن‌های مختلف، آب و هوای متنوع و اشعه فرابنفش اشاره کرد؛ همچنین انعطاف‌پذیری بالا و قدرت کشسانی از ویژگی‌های دیگر این محصول به شمار می‌آیند؛ بنابراین در دماهای بالا و شرایط آب و هوایی متنوع، استفاده از کابل سیلیکونی انتخاب کاملاً مناسبی در نظر گرفته می‌شود.
لازم به ذکر است این نوع کابل از ویژگی‌های الکتریکی عالی برخوردار است؛ به همین دلیل در برابر گرما، آتش و شوک حرارتی مقاوم بوده و در سیم کشی تجهیزات الکتریکی مختلف، لوازم خانگی همانند جارو برقی، اجاق گاز، الکتروموتورها و تاسیسات حرارتی کاربرد دارد.
از جمله مزیت‌های مهم کابل نسوز سیلیکونی می‌توان به‌ عدم وجود هر گونه مواد شیمیایی سمی و مضر در این محصول اشاره کرد؛ همچنین در مقابل شدت جریان بالا و ولتاژهای غیر معمول مقاوم است.
درنظر داشته باشید این نوع از کابل به دلیل برخورداری از انعطاف‌پذیری بالا در تمامی پروژه‌ها و مکان‌های متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه فرمایید این محصول به دلیل مقاومت در برابر اشعه مادون قرمز، اشعه گاما و فرابنفش در صنایع غذایی و پزشکی به کار گرفته می‌شود.
 

  • ۰۲/۰۲/۲۷
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی