دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنعت، سیستم پنوماتیک بوده که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برای بررسی کاربرد پنوماتیک در صنایع مختلف همراه ما باشید.

 

سیستم های پنوماتیک سرعت و عملکرد بهتری نسبت به سیستم های هیدرولیکی و مکانیکی داشته و می توان در صنایع مختلفی استفاده قرار داد. عملکرد پمپ هیدرولیک تبدیل انرژی به نیروی مکانیکی بوده و در صنایع با توجه به نیاز کاربران و تجهیزات اتصالی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سیستم پنوماتیک در صنعت برق

 

پنوماتیک در صنعت برق کاربرد بسیاری داشته و امروزه گسترش یافته است. تجهیزات برقی بسیار حساس بوده و ممکن است در کمترین مدت زمان دچار ایراد یا اشکال شود اما تجهیزات پنوماتیکی از قدرت و دوام بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال می توانیم به کاربرد این دستگاه در صنایع برشکاری، صنایع چوب، ساخت کابینت و جوشکاری اشاره نماییم. در ادامه بیشتر در مورد کاربرد پنوماتیک در صنایع مختلف صحبت می کنیم.

 

سیستم پنوماتیک در صنعت برق

 

پنوماتیک در صنعت کشاورزی

 

یکی دیگر از امتیازات سیستم پنوماتیک در صنعت کشاورزی بوده و می ‌تواند باعث جا به جایی تجهیزات سنگین کشاورزی مانند انواع تراکتور و غیره شوید. امروزه انواع تجهیزات ساختمان سازی و کشاورزی از جمله بیل مکانیکی، ماشین حفاری، خرمن کوب و غیره را از سیستم پنوماتیک می سازند و به عنوان نسل جدید تجهیزات کشاورزی محسوب می شود. جهت آشنایی بیشتر با جزئیات تجهیزات پنوماتیک و کاربرد های آن به سایت فارکو پنوماتیک مراجعه کرده و با کارشناسان فنی سایت در ارتباط باشید.

 

پنوماتیک در صنایع غذایی

 

صنایع غذایی یکی دیگر از صنایع مهم در سیستم های پنوماتیکی محسوب می‌ شود و برای فعالیت‌ های مختلفی در خط تولید از این سیستم استفاده می شود که می توانیم به کنسرو سازی و ظروف یکبار مصرف اشاره نماییم. برای بررسی بیشتر کاربرد پنوماتیک در صنایع مختلف با ما همراه باشید.

 

پنوماتیک در تجهیزات ورزشی و باشگاهی

 

اگر به باشگاه های ورزشی تا به حال مراجعه کرده باشید، با تجهیزات ورزشی تخصصی رو به رو می شوید. بسیاری از تجهیزات برای کارکرد خود نیاز به عملگر های پنوماتیکی دارند به عنوان مثال می توانیم به دوچرخه ثابت و تجهیزات وزنه برداری اشاره نماییم.

 

پنوماتیک در تجهیزات ورزشی و باشگاهی

 

کمپرسور هوا

 

یکی از اصلی‌ ترین کاربرد های دستگاه پنوماتیک، کمپرسور هوا بوده که برای باد کردن انواع تایر ها و سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به تعمیرگاه ها یا تعویض تایر مراجعه کرده باشید، کمپرسور پنوماتیک را مشاهده می‌ کنید. برای باز و بسته کردن پیچ موتور، پیچ تایر و بالا بردن خودرو جهت تعمیر و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه بحث کاربرد پنوماتیک در صنایع مختلف، به بررسی این سیستم در صنعت خودرو سازی اشاره می کنیم.

 

برای خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی سیستم پنوماتیک از جمله شیر وکیوم پنوماتیک به فروشگاه های معتبر در لاله زار تهران مراجعه کنید.

 

پنوماتیک در خودروسازی

 

خودرو سازی یکی از کاربرد پنوماتیک بوده در فرایند تولید خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. در خودروهای امروزی برای باز و بسته کردن درب نیاز به نیروی پنوماتیک بوده و می توان برای مونتاژ خودرو از سیستم پنوماتیک استفاده کرد. جهت رنگ آمیزی خودرو نیز از سیستم پنوماتیکی مورد استفاده قرار می گیرد که با سیستم های خاصی این عمل انجام می شود.

 

طراحی تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی

 

در ساخت تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی سیستم پنوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد همچنین اگر تجربه مراجعه به پزشک جهت عصب کشی و پرکردن دندان را داشته باشید، با انواع مته برای سوراخکاری دندان مواجه می شوید. سوراخکاری دارای سیستم پنوماتیکی بوده و ترکیب فشار هوا به سیستم پنوماتیک باعث سوراخ کاری دندان برای عصب کشی یا پر کردن دندان می شود.

 

اگر قصد خرید تجهیزات پنوماتیکی موتور پنوماتیک و سایر اتصالات پنوماتیک را دارید، می توانید به سایت فارکو پنوماتیک مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را ثبت سفارش نمایید.

 

هزینه های طراحی و تولید سیستم پنوماتیک

 

تجهیزات پنوماتیک قیمت نسبتا پایینی در مقایسه با تجهیزات برقی و هیدرولیکی داشته و می توانید به آسانی نصب نمایید و نیاز به تکنسین ماهر جهت نصب وجود ندارد. این محصول را می توانید در انواع سایز و قدرت با توجه به نوع پردازشگر ها و عملگر ها خریداری نمایید. در نظر داشته باشید عملگر های پنوماتیکی در انواع خطی دورانی محدود و دورانی نامحدود طراحی می‌ شود. بحث امروز ما در مورد کاربرد پنوماتیک در صنایع مختلف بود. امیدواریم مطالب منتشر شده مورد رضایت شما واقع شده باشد.

  • ۰۲/۰۵/۰۱
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی