دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزاتی که برای هدایت بهتر سیم و کابل‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌شود و بهره‌گیری از آن موجب یکسان‌سازی و فرم‌دهی انواع سیم و کابل می‌شود، سینی کابل است. این وسیله نقش پر رنگی را در سیستم کابل کشی ساختمان‌ها داشته و از ایجاد مشکلات خطرناک از جمله اتصالی سیم‌ها و برق‌گرفتگی افراد جلوگیری کرده و دسترسی ساده‌تر به سیم و کابل را فراهم می‌کنند. برای اینکه بتوانید بهترین نوع این تجهیزات را خریداری کنید در ابتدا باید به استاندارد سینی قابل‌توجه کرده که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این تجهیزات در اختیار شما قرار می‌دهیم.
کاربرد سینی کابل استاندارد
سینی کابل دارای کاربردهای مهم و گسترده‌ای است، از این تجهیزات برای هدایت و نگهداری بهتر کابل‌های برق جهت ایجاد ارتباط، کنترل و توزیع مناسب برق استفاده می‌شود. به‌نوعی می‌توانیم این تجهیزات را جایگزین مناسب برای سیستم‌های لوله‌کشی برق یا سیم‌کشی باز در نظر بگیریم که نقش مهمی در مدیریت و هدایت بهتر کابل‌ها در ساخت‌وسازهای صنعتی و تجاری دارند.

به‌طورکلی می‌توانیم سینی کابل را یک سیستم ساختاری سخت معرفی کنیم که از آن برای بستن کابل‌ها، نگهداری بهتر و افزایش ایمنی آنها استفاده می‌شود. درصورتی‌که هنگام کابل کشی از سینی کابل استفاده نشود، این کار سبب ایجاد مشکلات خطرناک برای افراد یا کاهش ایمنی سیم و کابل‌ها می‌شود و مسیر هدایت کابل را به‌خوبی مشخص نمی‌کند. بسیاری از مهندسین پس از درنظرگرفتن استاندارد سینی کابل، از این محصولات به دلیل داشتن قیمت مناسب و اقتصادی و کاربرد مفید، استفاده می‌کنند.
متریال به کار رفته در سینی کابل استاندارد
موضوع مهمی که باید در مورد استاندارد سینی کابل بررسی شود، متریال‌های به کار رفته در ساخت این محصولات است. در ادامه مهم‌ترین متریال‌هایی که جهت تولید و ساخت سینی کابل مورداستفاده قرار می‌گیرند را معرفی می‌کنیم:

۱. فولاد ضدزنگ

سینی کابل‌هایی با جنس فولاد ضدزنگ گزینه مناسبی برای مکان‌هایی با میزان حرارت بالا، مواد شیمیایی زیاد و حرارت بالا هستند. در این سینی‌ها فولاد به‌وسیله کروم پوشانده شده و همین لایه‌نازک سبب افزایش مقاومت فولاد در برابر ورود اکسیژن و خوردگی آن می‌شود.

۲. فولاد گالوانیزه

در این نوع سینی‌های کابل یک‌لایه آهن روی سطح فولاد قرار گرفته و از این طریق از خوردگی فلز فولاد توسط رطوبت و اسید و بازها جلوگیری می‌کند. معمولاً از سینی‌هایی با متریال فولاد گالوانیزه برای محیط‌هایی با آب‌وهوای معتدل و خشک استفاده می‌شود. البته سینی‌های کابل گالوانیزه در دو نوع گالوانیزه‌ی سردوگرم تولید می‌شوند که مدل‌های گالوانیزه گرم به‌خاطر برخورداری از لایه ضخیم‌تر گالوانیزه، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت داشته و برای محیط‌های خارجی و با رطوبت نسبی نیز مناسب هستند.

۳. آلومینیوم

درصورتی‌که می‌خواهید سینی کابل‌ها را در محیطی قرار دهید که میزان اکسایش و فرسایش در آن زیاد است، می‌توانید از متریال آلومینیوم استفاده کنید. به طور معمول آلومینیوم یک فلز مقاوم، سبک و قابل‌انعطاف است که می‌تواند در برابر خوردگی از خود استحکام بالایی نشان دهد. آلومینیوم به دلیل به‌وجودآوردن یک‌لایه اکسیدی محافظ و ضخیم روی خود می‌تواند از تاثیر مواد اسیدی و بازی و رطوبت زیاد در امان باشد.

۴. پلاستیک تقویت شده

در محیط‌هایی که نیاز به سینی کابل‌هایی با عایق برقی و مقاومت حرارتی و شیمیایی زیاد است، می‌توان از این متریال استفاده کرد. این متریال‌ها دارای استحکام فراوان و وزن کمی هستند. همچنین برای نقاطی که رطوبت هوا زیاد است، سینی‌های کابل پلاستیکی، کاربرد دارند.
لینک های مرتبط:
قیمت سینی کابل گالوانیزه گرم
قیمت سینی برق گالوانیزه
تجهیزات سینی کابل
خرید سینی کابل
انواع سینی کابل

 

  • ۰۲/۱۰/۰۹
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی