دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

شرکت پارس فانال تجهیزات متفاوتی در صنعت برق را تولید می‌کند که یکی از آن‌ها کلید مینیاتوری پارس فانال است. با استفاده از این کلید می‌توان که تمام تجهیزات الکتریکی را در برابر اضافه بار محافظت کرد. به عبارت ساده‌تر اگر جریان بیشتر از حد تعریف شده باشد این کلید وارد عمل می‌شود. زمانی که می‌خواهید این کلید را تهیه و خریداری کنید بایستی به منحنی قطع، حداکثر جریان و حداکثر جریان لحظه‌ای آن توجه کنید.لازم به اشاره است طراحی کلید یا فیوز مینیاتوری پارس فانال به صورتی منسجم است به راحتی می‌توانید آن را نصب کنید البته یکی دیگر از ویژگی‌های این کلیدها این است که روی ریل ۳۵ میلی‌متری نصب می‌شود.

قطر سیمی که برای ورودی و خروجی این کلید مینیاتوری استفاده می‌شود 16mm2 (میلی‌متر مربع) است. رنج جریانی و منحنی‌های قطعی که برای کلیدهای مینیاتوری پارس فانال در نظر گرفته شده است متفاوت است و با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
توجه کنید که این کلید مینیاتوری نسبت به اضافه بر و تحمل جریان اولیه به سرعت عکس العمل نشان می‌دهد. یعنی این که باعث قطع شدن مدار برق به صورت خودکار می‌شود. جریان در نظر گرفته شده برای فیوزهای مینیاتوری حداکثر ۱۰۰ آمپر است البته جریان قطع این کلید قابلیت تنظیم شدن ندارد.

گفتنی است که فیوزها یا کلیدهای مینیاتوری که توسط شرکت پارس فانال ارائه می‌شوند امنیت پویسته‌ای دارند و در عین حال از دقت بسیار بالایی هم برخوردار هستند. در تمامی صنایع و حتی مصارف خانگی می‌توانید از این کلیدها استفاده کنید. این مدل کلیدها یک حفاظ برای انسان در برابر تماس‌های غیر مستقیم با سیستم‌های زمین IT و NT هستند. در واقع کلیدهای مینیاتوری پارس فانال می‌توانند انواع مدارهای الکتریکی، موتورها، ترانسفورماتورهای الکتریکی را محافظ می‌کنند یعنی عملیات قطع خودکار را انجام می‌دهد.
موارد استفاده از کلید های مینیاتوری
تابلو برق صنعتی
منازل مسکونی
شرکت ها و ادارات
بیمارستان ها
بخش های صنعتی
کلید مینیاتوری پارس فانال از نظر سرعت عملکرد
کلید مینیاتوری از نظر سرعت عملکرد به دو دسته تقسیم می‌ شوند:

کلید های کند کار که با تاخیر عکس العمل نشان می دهند  جریان برق را قطع می کنند

کلید های تند کار که در زمان کمتری و به سرعت عکس العمل نشان می دهند و جریان برق را قطع می کنند.

جریان فیوز های مینیاتوری
در فیوز های مینیاتوری دو نوع جریان وجود دارد: جریان نامی و جریان لحظه ای

جریان نامی کلید مینیاتوری
هر کلید مینیاتوری یک جریان نامی مخصوص به خود را دارد. به بیشترین مقدار جریان مجاز که یک فیوز مینیاتور می تواند تحمل کند بدون این که قطع شود را جریان نامی می گویند. در صورتی که جریانی بیشتر از این مقدار از کلید مینیاتوری عبور کند کلید واکنش نشان داده و جریان برق را قطع می کند. جریان نامی  فیوز های مینیاتوری به صورت اعداد یک رقمی یا دو رقمی حک شده است.

جریان لحظه ای کلید مینیاتوری
روی کلید مینیاتوری معمولا یک عدد بزرگی مثل 6000 یا 3000 حک می شود که نشان دهنده جریان است و در یک کادر مستطیل قرار می گیرد و نشان دهنده مقدار جریانی است که کلید در یک لحظه یا یک ثانیه می تواند تحمل کند.
 

  • ۰۲/۰۵/۲۹
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی