دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

تجهیزات مخابراتی به سخت افزاری اطلاق می شود که عمدتاً برای ارتباطات راه دور مانند خطوط انتقال، مالتی پلکسرها و ایستگاه های فرستنده گیرنده پایه استفاده می شود. انواع مختلفی از فناوری های ارتباطی از جمله تلفن، رادیو و حتی کامپیوتر را در بر می گیرد. از اوایل دهه 1990، خط بین تجهیزات مخابراتی و تجهیزات فناوری اطلاعات شروع به محو شدن کرد زیرا رشد اینترنت منجر به اهمیت فزاینده زیرساخت های مخابراتی برای انتقال داده شده است.
تعریف مدرن تجهیزات مخابراتی مترادف با تجهیزات شبکه در نظر گرفته می شود، زیرا هر دو به روش های بسیار مشابه عمل می کنند و اهداف آنها در هم تنیده شده است. هر دوی آنها اغلب به نرم افزار تکیه می کنند تا به درستی کار کنند و بنابراین به تکنسین هایی وابسته هستند که هم سخت افزار و هم نرم افزار را درک می کنند.
تجهیزات مخابراتی در ابتدا به تجهیزات مورد استفاده در یک شبکه تلفن اطلاق می شد، اما اکنون شامل تجهیزات مدرن IT است. این شامل دستگاه های تلفن همراه و ایستگاه های پایه، تجهیزات PBX برای مراکز تماس و حتی تلفن IP، و همچنین تجهیزات شبکه سنتی و سازمانی برای LAN و WAN است. تجهیزات شبکه مدرن سازمانی، سیستم‌ها و فناوری را در بخش‌های مصرف‌کننده و تجاری به هم متصل می‌کند و همچنین داده‌های خصوصی، شبکه‌های صوتی و شبکه‌های تلفن سوئیچ‌شونده عمومی (PSTN) را به هم متصل می‌کند.
انواع تجهیزات مخابراتی 
تجهیزات سوئیچینگ عمومی - تجهیزات آنالوگ و دیجیتال
تجهیزات انتقال - خطوط انتقال، ایستگاه های فرستنده گیرنده پایه، مالتی پلکسرها، ماهواره ها و غیره.
تجهیزات محل مشتری - سوئیچ های خصوصی، مودم ها، روترها و غیره.
نصب، پیکربندی، تعمیر تجهیزات
تولید کنندگان نه تنها خرید تجهیزات مختلف مخابراتی، بلکه خدمات نصب و اتصال آن را نیز به شرکت ها ارائه می دهند:
ایجاد زیرساخت مرکز داده؛
شبکه به طور گسترده در دسترس و مجهز به بازی Triple.
ایجاد یک شبکه بی سیم؛
اتوماسیون فرآیندهای سازمانی و صنعتی در شرکت ها، از جمله در صنعت انرژی؛
توسعه و اجرای ساختار ارتباطات شرکتی؛
طراحی و نصب شماتیک برای مدیریت انرژی
تعدادی سرویس دیگر نیز وجود دارد، اما مواردی که در بالا ذکر شد، از محبوب ترین آنها هستند. همچنین، تامین کننده، بسته به زمان خرابی از تاریخ خرید، شرایط خرابی، ماهیت آن، خدمات را تضمین می کند و تجهیزات را طبق شرایط توافق شده تعمیر می کند.
تجهیزات مخابراتی را می توان اجاره کرد. چنین خدماتی توسط شرکت هایی استفاده می شود که برای مدت کوتاهی به آن نیاز دارند یا برای آزمایش منطقی بودن یک خرید.
تقاضا برای تجهیزات مخابراتی به طور مداوم در حال افزایش است. در سال 2018، نرخ رشد 2.1 درصد بود. رهبران مصرف کننده اپراتورهای تلفن همراه، ارائه دهندگان اینترنت، خدمات پستی و تلفن ثابت و همچنین تلویزیون کابلی هستند.
 

  • ۰۲/۰۴/۰۴
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی