دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

هر کارگاهی نیاز به ابزار آلات تجهیزات صنعتی متفاوتی را دارد. از ابزار دستی گرفته تا ابزار برقی و بعضی از ماشین آلات وابسته به فعالیت و کارکرد کارگاه شما که در ابتدا می‌توانید این ابزار مورد نیاز را خریداری کنید.برخی از انواع ابزار کارگاهی عبارتست از:

آشنایی با انواع ابزار کارگاهی

موتور برق

یکی از انواع ابزار کارگاهی بدون شک موتور برق است. ژنراتور یا مولد الکتریکی یک دستگاهی است که انرژی ناشی از سوختن گاز و گازوئیل را به انرژی الکتریسیته مبدل می‌کند. موتور برق مقیاس کوچک شده دیزل ژنراتور است.

اندازه و سایز مولد الکتریکی بر حسب اندازه جریان الکتریکی خروجی آن کیلو وات (KW)، متغیر است. موتور برق در سه مدل موتور گازسوز، موتور بنزینی و موتور دیزلی در بازار موجود است.

از با کیفیت ترین برندهای موتور برق می‌توان به هیوندای، دوو، اگروماشین، المکس، روبین، رونیکس، گرین پاور، هوندا، کنزاکس، آروا، کرون، دوکار، آینهل و آنتور نام برد. این ابزار کارگاهی یکی از اولین و مورد نیازترین ابزار ها در لیست خرید شما است.

دریل برقی

دریل برقی یک ابزار کاربردی، مقرون به صرفه و قدرتمند در فعالیت های کارگاهی به شمار می‌رود. با این که دریل‌های شارژی از کاربرد و قابلیت جابه جایی مناسب تری برخوردار هستند و امکان مانور بیشتری دارند، اما دریل های برقی ارزان قیمت تر هستند.

در زمان تهیه دریل برقی به چند مورد بایستی دقت داشته باشید، که این موارد عبارتند از: جنس و سایز سه نظام دریل و آچار خور بودنش، ساده یا چکشی بودن دریل و… .

تجهیزات جوش

یکی از پر متدوال ترین ابزار های کارگاهی مورد احتیاج فعالان، صنعتگران و مهندسان دستگاه و تجهیزات جوش است. کارآیی این دستگاه جوش دادن و وصل دائمی انواع فلزات به یکدیگر است.

دستگاه‌های جوشکاری در مدل‌های متعددی در بازار موجود هستند. ترانسفورماتور یا ترانس جوشکاری، دستگاه جوش اینورتر و دستگاه جوش CO2بعضی از این مدل‌ها هستند.

تجهیزات جوش از انواع ابزار کارگاهی

کاربرد تجهیزات جوش

اره عمود بر یا اره چکشی

یکی از انواع ابزار کارگاهی جهت برش کاری چوب در تولید مصنوعات چوبی، نصب کابینت، برش منحنی و قوس‌ها، ویترین سازی و نمونه‌های مشابه، اره عمود یا اره چکشی است.

این ابزار با توجه به سلیقه شخص مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان گونه که می‌دانید این ابزار کارگاهی برقی قابل حمل است و همچنین با قدرت و موتورهای مختلف در بازار یافت می‌شود. از این ابزار جهت برش انواع چوب، فلزات، پلاستیک و صفحات مرکب چوبی استفاده می‌گردد.

تیغه اره چکشی عمود بر سطح قطعه کار در جهت بالا و پایین حرکت کرده و در زمان بالا آمدن برش مدنظر را به وجود می‌آورد. اضافه بر برش‌های عمود، برش‌های تحت زاویه میان ۱۵ تا ۹۰ درجه را نیز با این دستگاه می‌توانید انجام دهید.

نردبان از انواع ابزار کارگاهی

نردبان یک ابزار کارگاهی ساده‌ جهت دسترسی به ارتفاعات و سطوح بالاتر کار است که اگر از آن‌ها به صورت صحیح استفاده و نگهداری کنیم برای سال‌های بسیاری با ما همراه خواهد بود.

 

نردبان‌ها در سه مدل: چوبی، فایبرگلاس و آلومینیومی تولید می‌شوند. نردبان‌های فایبرگلاس اغلب در طول‌های بلند موجود نیستند. از آن‌جا که فایبرگلاس از چوب فشرده تر است، در یک سایز مشابه، نردبان فایبرگلاسی از نردبان چوبی سنگین‌تر است.

نردبان‌های آلومینیومی نیز در دو مدل با ریل‌های یکپارچه و ریل‌های نواری ساخته می‌شوند. نردبان‌های یکپارچه، یک نوع از نردبان‌های ناشی از ریلهای یکپارچه آلومینیومی به همراه پله‌هایی از جنس آلومینیومند که با اتصالاتی در فواصل منظم به ریل‌ها وصل شده‌اند.

نردبان از انواع ابزار کارگاهی

جارو برقی صنعتی

دستگاه‌ جاروبرقی صنعتی، ابزاری مناسب جهت امور نظافت در کارگاه‌های متعدد است. از این دستگاه در کارخانه‌ها و اغلب محیط‌های صنعتی دیگر جهت جمع آوری و انتقال انواع آلودگی‌های خشک و مرطوب استفاده می‌گردد.

دستگاه‌های مکنده صنعتی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. با این حال، پر کاربردی‌ترین نوع آن‌ها دستگاه‌های جارو برقی صنعتی آب و خاک است که می‌توانند انواع آلودگی‌های خشک و مرطوب را به سادگی از روی سطح و تجهیزات در صنایع متفاوت جمع آوری کنند.

تفاوت جارو برقی صنعتی و معمولی در این است که در مدل صنعتی با قصد استفاده جهت مصارف صنعتی، احتیاج به کارآیی سنگین داریم یا اینکه بایستی در مکان‌ها و مراکز خرید بزرگ از آن استفاده کنیم.

جاروبرقی های صنعتی از ۲ و یا ۳ موتور مکنده برخوردار هستند .به صورتی که هر موتور، مکشی به مقدار یک جاروبرقی معمولی دارد.

سندان یکی از ابزارهای کارگاهی آهنگران

یکی دیگر از انواع ابزار کارگاهی سندان می‌باشد. آهنگران، مسگران و نعلبندان اشیاء را بر سندان می‌کوبند یا آهن‌پاره‌ها را با پتک بر روی این ابزار صاف می‌کنند. به کمک این ابزار می‌توان فلزات را به ظاهر مورد نیاز آهنگری کرد. بعضی سندان‌ها نیز از دو دماغه تولید می‌شوند.

میخ‌کوب یکی از انواع ابزار کارگاهی

از دستگاه یا تفنگ میخکوب جهت پرتاب میخ به هدف وصل کردن دو صفحه یا لایه سخت مثل فلز و بتن به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این ابزار کارگاهی مشهور، میخ‌های معمولی جهت این امر مطلوب نیستند.

بعضی از بهترین برندهای میخکوب موجود در بازار و مطلوب جهت خریداری عبارتند از: میخکوب الیت، رونیکس، ماکیتا، هیوندای، توسن و کرون.

از تفنگ میخکوب بتنی برای اتصال پلیت‌ها و صفحات متفاوت به بتن و جهت قرار دادن میخ در بتن و یا انواع مواد متعدد سخت نیز استفاده می‌شود.

میخ‌کوب

بررسی میخ‌کوب یکی از انواع ابزار کارگاهی

اورفرز نجاری

یکی دیگر از انواع ابزار کارگاهی برای هر فرد نجار، اورفرز نجاری است. اورفرزها در دو نمونه ثابت و قابل حمل ساخته می‌شوند. پیشنهاد ما به شما انتخاب یک نمونه قابل حمل است که وظایف متفاوتی را مطلوب‌تر انجام می‌دهد.

 

توصیه می کنیم در زمان خرید اورفرزی را انتخاب کنید که از موتور پرقدرت، قابلیت تنظیم دور دستگاه و از پشتیبانی حداقل ۲ سایز فرزکاری نیز برخوردار باشد.

معرفی دیگر ابزار مورد استفاده در کارگاه

برخی دیگر از انواع ابزار کارگاهی مورد نیاز عبارتند از:

ابزار آلات اندازه گیری و زاویه سنج دیجیتال، گونیا مرکب

سنباده چوب و گیره قطعات چوبی، میله چوبی بلند

اره رومیزی و اره نواری، رنده دستی

کمپرسور باد صنعتی

، انواع سنگ فرز

انواع پیچ‌گوشتی و آچار برقی، قلم‌ها و انواع پیچ‌گوشتی

چکش‌ها، انبرهای دستی، آچارها

انواع پرچ

انواع بست‌ها شامل: میخ‌ها، پیچ‌ها و مهره‌ها، رول پلاگ‌ها، پرچ و پانچ و…

ابزار مورد استفاده در کارگاه

ابزار پرکاربرد کارگاهی

سخن پایانی

ما همواره در این مقاله به معرفی انواع ابزار کارگاهی و بررسی کارکرد هر یک از این ابزارها پرداختیم و امیدواریم شما همراهان گرامی با خواندن این مقاله بیشتر با ابزار های مورد نیاز کارگاهی آشنا شده باشید.

  • ۰۲/۱۰/۱۹
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی