دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

استفاده از کابل‌ و سیم‌ها امروزه تبدیل به بخشی جداناشدنی از زندگی ما انسان‌ها شده و ما هر روزه بدون آن که متوجه اهمیت این موضوع باشیم، در حال استفاده کردن از این لوازم و وسایل هستیم. به جرئت می‌توان گفت ۷۰ درصد لوازمی که ما استفاده می‌کنیم یا در ساختار خود از کابل استفاده کرده‌اند و یا برای ادامه فعالیت، به کابل نیازمندند.
جنس کابل‌ها و مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها، می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی کیفیت تجربه ما گذاشته و تجربیات ما را در بسیاری از موارد کاملا دگرگون سازد. نوع هادی به کار رفته در سیم‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و انتخاب کابل با هادی مناسب، بر روی میزان و کیفیت جریان برق تاثیر زیادی خواهد داشت.
خرید کابل آلومینیومی
کابل آلومینیومی یکی از کالاهای مهم و کاربردی است که در سایزها و برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. از آنجایی که این محصول از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان یک کابل پرمصرف به شمار می‌آید، به همین جهت فروش بسیار بالایی دارد. کابل‌های آلومینیومی به شکل زمینی، هوایی و خودنگهدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی از مواردی که باید در زمان انتخاب اندازه مناسب کابل‌های آلومینیومی درنظر بگیرید این است که هدایت الکتریکی آن‌ها در مقایسه با کابل‌های کمتر است؛ از این رو هنگامی که برای خرید کابل آلومینیومی اقدام می‌کنید، باید سایزی را انتخاب نمایید که به اندازه یک تا دو سایز از کابل‌های مسی بیشتر باشد تا ولتاژ در مسیر کاهش پیدا نکند؛ علاوه براین برای انتخاب بهترین محصول باید براساس مشخصات فنی پروژه‌ها از قبیل مکان نصب، میزان ولتاژ و … سایز مناسب را محاسبه نمایید.
کابل خود نگه‌ دار
در مواقعی استفاده می‌‌شوند که استفاده از خطها با هادی‌های عریان سبب رخ دادن اتفاق یا خطر جانی می‌شود و یا موقعی که رعایت کردن حریم خط های برق و دیگر نکات فنی و امنیت شبکه برق امکان‌پذیر نباشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب این نقاط به مسیر‌هایی مربوط است که عرض کم دارند یا در مسیرشان مانعی همچون درختان یا چیزهایی دیگر وجود دارد. توجه داشته باشید که ضریب هدایتی آلومینیوم به نسبت مس کمتر بوده و با استفاده از آلومینیوم در کابل‌های خودنگهدار، آسیب و خطرات در کمین هستند. همچنین به دلیل در معرض آب و هواهای مختلف بودن این نوع کابل‌ها که مداوم در برابر گرما، سرما، آفتاب و باران هستند، ترک بر می‌دارند و در هنگام بارش باران نیز به شدت آسیب پذیر هستند.
کابل آلومینیوم فشار قوی
کابل‌های فشار قوی کابل‌هایی هستند که می‌توانند ولتاژ بیشتر از ۳۰ کیلو ولت را تحمل نمایند. این کابل‌ها می‌توانند انرژی الکتریکی را در ولتاژهای بالا منتقل نمایند و از دو بخش رسانا و عایق تشکیل شده‌اند. این کابل‌ها معمولا هسته فولادی دارند و‌ هادی رسانای آن‌ها از جنس آلومینیوم می‌باشد. طول این کابل‌ها از یک متر شروع می‌شود و تا چند صد متر هم می‌رسد. از کابل‌های کوتاه برای دستگاه‌ها و از کابل‌های بلند برای ساختمان‌ها و کارخانه‌های صنعتی بهره می‌گیرند. کابلی که طول بسیار زیادی داشته باشد برای انتقال نیرو به زیر اقیانوس و دریاها به کار می‌رود.
کابل‌های زمینی
نوعی از کابل‌ها هستند که نصب ثابت و فیکس دارند. از این نوع کابل‌ها در کابل کشی های زیر زمین استفاده می‌شوند. طراحی کابل‌های زمینی به شکلی است که بایستی در فضا و محل‌هایی جای بگیرند که حرکت‌های زیادی برای کابل در آن مکان وجود نداشته باشد. کاربرد آنها درون زمین یا در دیوارهای ساختمانی است.
 

  • ۰۲/۰۴/۱۸
  • ساناز برکت

نظرات (۱)

سلام مطلب جالبی بود دوست عزیز

به منم سر بزن خوشال میشم

 

healthtools/DR-Salamatx

healthtools/Salam-Salamati

healthtools/Simaye-Salamat

healthtools/Payame-Salamat

healthtools/basalamat

healthtools/salamatbashim

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی