دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

عوامل متعددی در انتخاب جعبه آتش نشانی تاثیر دارد از جمله این عوامل می توان به جنس و ضخامت ورق جعبه آتش نشانی اشاره کرد. زیرا برای یک جعبه آتش نشانی این امر بسیار ضروری است که در اثر فشار و آسیب مکانیکی تغییر شکل نبیند و مستحکم باشد. ضخامت این ورقه باید بین 1 تا 2 میلی متر باشد. اگر از این عامل به دلیل کاهش هزینه چشم پوشی کنیم با عواقب سنگین تری از قبیل باز نشدن درب جعبه آتش نشانی، عدم کارایی مناسب شیر آلات، قطع مسیر آب به دلیل آسیب به شیلنگ مواجهه می شویم.

مورد بعدی در انتخاب جعبه فایرباکس آتش نشانی سایز آن می باشد که باید با توجه با محیط و محتویات مورد نیاز آن و محل نصب انتخاب شود.

عامل بعدی در انتخاب جعبه آتش نشانی جنس آن است. زیرا مواد بکار رفته در ساخت جعبه آتش نشانی به طور مستقیم بر استحکام آن تاثیر دارد. جعبه های آتش نشانی چوبی و یا پلاستیکی و موادی که ممکن است در اثر آتش آسیب ببینند اصلا مورد تایید سازمان آتش نشانی نیستند و بهترین نوع جعبه آتش نشانی از جنس فولاد به خصوص استنلس استیل است که در برابر خوردگی و اکسید شدن مقاوم هستند.

مورد بعدی که در رابطه با جعبه های آتش نشانی مد نظر قرار داد مربوط به قفل و لولا جعبه آتش نشانی است. قفل و لولا جعبه آتش نشانی باید به گونه ای باشد که با گذشت زمان خشک و یا مستهلک نگردد و برای هر فردی با هر توان جسمی قابل باز و بسته شدن باشد.

آخرین موردی که باید مد نظر قرار داد فرایند ساخت جعبه آتش نشانی می باشد که بهتر است از روش های اتوماتیک استفاده شود.

ساخت جعبه آتش نشانی

فرایند های تولید جعبه‌ های آتش نشانی در عملکرد آن بسیار مهم است. در گذشته ورقکاری و آهنگری به صورت دستی و سنتی انجام می شد اما برای ساخت جعبه آتش نشانی با تعداد زیاد که با جان و مال افراد ارتباط دارد نمی توان از روش های سنتی استفاده کرد و باید از سیستم های جوشکاری اتوماتیک با استفاده از دستگاه استفاده کرد. برای رساندن درصد خطا های انسانی به صفر در ساخت جعبه آتش نشانی استفاده از دستگاه های برش، پانچ و CNC لازم است. در جوشکاری جعبه آتش نشانی باید به حرارت نامتوازن و غیر یکنواخت نیز دقت کرد.

تعداد جعبه آتش نشانی مورد نیاز ساختمان

از آن جایی که در جعبه آتش نشانی شیلنگ وجود دارد و طول شیلنگ هم معمولا بین 30 تا 40 متر است تعداد جعبه آتش نشانی باید به گونه ای باشد که تمام ساختمان را پوشش دهد.

استاندارد های جعبه آتش نشانی طبق استاندارد NFPA14

طول شیلنگ موجود در جعبه آتش نشانی نباید بیش تر از 30 متر باشد.

دیوار محل نصب جعبه آتش نشانی باید مستحکم مستحکم باشد و عمق آن باید حداقل 10 سانتی متر باشد.

در فاصله 120 تا 130 سانتی متری از زمین نصب شود.

محل نصب نزدیک درب خروجی، راه پله ها و پاگرد ها سهولت در باز و بسته شدن درب جعبه آتش نشانی

حداقل فاصله شیلنگ و قرقره با دیواره جعبه آتش نشانی 5 سانتی متر

انواع برندهای قابل تامین جعبه آتش نشانی

قیمت جعبه آتش نشانی

قیمت جعبه آتش نشانی به عوامل متعددی بستگی دارد این عوامل شامل قطر و نوع ورق مورد استفاده در ساخت جعبه آتش نشانی، نحوه ساخت و جوشکاری جعبه آتش نشانی، کیفیت تجهیزات درون جعبه آتش نشانی می گردند. اما نکته مهم دیگر که باید در قیمت جعبه آتش نشانی مد نظر قرار داد مواد اولیه ساخت جعبه آتش نشانی می باشد که با افزایش قیمت دلار افزایش می یابند.

  • ۰۲/۰۵/۱۹
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی