دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کنتاکتورها یکی از پرکاربردترین قطعات الکتریکی در جهان محسوب می‌شوند. از آن‌ها برای قطع یا وصل کردن جریان در مدار الکتریکی استفاده می‌گردد. کنتاکتورها عموما از دو هسته تشکیل شده‌اند که یکی از آن‌ها ثابت و دیگری متحرک است. یکی از بهترین و معروف‌ترین انواع کنتاکتور، کنتاکتور اشنایدر نام دارد. برند اشنایدر که بسیاری از افراد آن را به خاطر کنتاکتورهای با کیفیتش می‌شناسند، سالیان زیادی است که در زمینه لوازم و قطعات برقی در حال فعالیت است. عموما از کنتاکتورها در دستگاه‌ها و مدارهایی استفاده می‌شود که جریان به صورت مکرر در آن‌ها قطع و وصل می‌شود. قسمت متحرک هسته در کنتاکتورها با جا به جا شدن، می‌تواند منجر به اتصال کنتاکت‌ها به یکدیگر شده و یا آن‌ها را از هم جدا کند.

کنتاکت‌های دیگری نیز در این دستگاه وجود دارند که به صورت ثابت متصل بوده و با خاموش یا روشن شدن دستگاه، جا به جا نمی‌شوند. زمانی که کنتاکتور متصل است، قطعات متحرک تحت تاثیر نیروی الکترومغناطیس هستند و با لمس قطعات ثابت، منجر به فعالیت دستگاه می‌شوند. کیفیت کنتاکتورها از این منظر اهمیت دارد که به دلیل وجود قطعات متحرک و ریز در این دستگاه، کیفیت پایین می‌تواند منجر به خرابی زودهنگام دستگاه شده و یا از عملکرد آن بکاهد. کنتاکت‌های موجود در کنتاکتور اشنایدر باید از انعطاف بالایی برخوردار باشند تا در طی مسیر رفت و آمد قطعه متحرک، دچار فرسودگی نشده و از بین نروند. همچنین قطعات ثابت نیز باید در رسانا بودن موثر واقع شوند و بتوانند اتصال را به خوبی در تمام مدت فعالیت کنتاکتور، حفظ نمایند.
کنتاکتور سری D اشنایدر الکتریک
کنتاکتور سری D اشنایدر الکتریک دارای دوام مکانیکی ۱۵ Mcycles است و از جمله با کیفیتترین و با دوامترین محصولات این برند محسوب می‌شود. این کنتاکتور در رنج جریان ۹ آمپر تا ۱۵۰ آمپر وجود دارد.

ولتاژ بوئیین این نوع کنتاکتورها بسته به مدل محصول متفاوت است و از 24VAC/DC، 48VAC/DC، 110VAC/DC، 220VAC/DC، 230AC/D، 380VAC/DC میباشد. کنتاکتور اشنایدر الکتریک سری D برای قطع و وصل، کنترل و فرمان مدار استفاده میشود و هنگام خرید بهتر است به میزان توان مصرفی و نوع مقدار ولتاژ تغذیه توجه نمایید.

کنتاکتور سری F اشنایدر الکتریک
معمولا کنتاکتور اشنایدر الکتریک در موتورهایی که ولتاژ ۳۸۰-۴۰۰ دارند، تک فاز یا سه فاز هستند و توان آن‌ها بین ۴ تا ۷۵ کیلووات است از کنتاکتور اشنایدر سری D استفاده می‌کند. در توان ۵۵ تا ۴۵۰ کیلووات نیز از کنتاکتور اشنایدر سری F استفاده می‌شود.

کنتاکتور اشنایدر سری F دارای شین است و اتصال به شین‌ها انجام می‌شود. این در حالیست که کنتاکتور اشنایدر سری D دارای یک سری ترمینال‌های پیچی است. از نظر قیمت، کنتاکتور سری F قیمت بسیار بالاتری نسبت به سری F دارد. بسته به کاربردی که مد نظرتان است، می‌توانید نوع خاصی از کنتاکتور اشنایدر را انتخاب کنید. کنتاکتور سری F در دامنه آمپر ۱۱۵ الی ۸۰۰ آمپر تولید می‌شود. برای این که کنتاکتور مورد نظرتان را انتخاب کنید باید دو نکته را مد نظر داشته باشید:

1. ولتاژ و نوع تغذیه بوبین کنتاکتور
2. جریان (توان مصرفی)

اگر دامنه جریان مدار بالاتر از ۱۱۵ بود، باید کنتاکتور سری F را انتخاب کنید. این کنتاکتورها با دو نوع بوبین عرضه می‌شوند: 110VAC/DC و 220VAC/DC.
 

  • ۰۲/۰۳/۰۹
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی