دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

چشمان خود را بسته و تلاش کنید تا زندگی روزمره خود را بدون حضور یک یخچال در آشپزخانه‌تان، تصور کنید؛ شاید به تصویر کشیدن چنین دنیایی محال نباشد، اما قطعا زندگی در آن سخت، طاقت‌فرسا و عذاب‌آور خواهد بود. حال که از اهمیت یخچال‌ها بیش از پیش آگاه شدیم، زمان آن رسیده تا با بررسی یخچال‌های وایت هوس، برای این سوال پاسخی قانع‎کننده را جستجو کنیم؛ یخچال وایت هوس چه تفاوتی با دیگر یخچال‌ها داشته و چرا باید آن را بر دیگر لوازم نگهدارنده، ترجیح دهیم؟ در ادامه این مقاله به پرسش بالا پرداخته و همچنین مراکز نمایندگی یخچال وایت هاوس را از زوایای مختلف بررسی می‌کنیم.
مشکلات رایج یخچال‌های وایت هاوس
هرچند که اغلب مشکلاتی که در این یخچال‌ها به وجود می‌آید، توسط نمایندگی یخچال وایت هاوس رفع شده و می‌توان با مراجعه به این مراکز آن را از بین برد، اما باز هم دانستن این عیوب و تشخیص به موقع آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. مشکلات عمده‌ای که تا به حال از یخچال‎‌ها گزارش شده‌اند عبارتند از:
کار نکردن موتور
خرابی رله استارت: این قطعه وظیفه راه‌اندازی و منتقل کردن جریان برق به کمپرسور را دارد. اگر رله استارت خراب شود موتور نمی‌تواند کار کند و همچنین امکان تعمیر آن وجود ندارد و باید با نمایندگی یخچال وایت هاوس تماس حاصل فرماید.
مشکل اتصال به برق: خراب شدن دو شاخه برق، سیم‌های برق یا محافظ برق می‌تواند اتصال به برق یخچال را دچار اختلال کند و همین امر سبب کار نکردن موتور شود.
ایرادات مربوط به برد الکترونیکی: بردالکترونیکی موجود در یخچال‌های جدید وظیفه مدیریت و ایجاد ارتباط بین قطعات یخچال را دارد که بروز مشکل در این برد ممکن است سبب اختلال در کار کردن موتور یخچال وایت هاوس شود.
مشکل فن‌های داخل یخچال: مواردی همچون‌عدم روغن‌کاری، فرسوده شدن فن، ضربه خوردن فن سبب آسیب دیدن فن کمپرسور می‌شود و همین امر صدای غیر عادی در یخچال ایجاد می‌کند. البته در نظر داشته باشید که بقیه فن‌های یخچال نیز ممکن است دچار مشکل شوند.
خرابی کمپرسور و اتصالات آن: قرار گرفتن موتور یخچال به صورت نامناسب یا شل شدن پیچ‌های موتور می‌تواند سبب تولید صدا در یخچال وایت هاوس شود.
ایراد لرزشگیر کمپرسور: موتور یخچال هنگام کار کردن لرزش زیادی را ایجاد می‌کند که جهت رفع این لرزش‌ها از لرزشگیرهای پلاستیکی یا لاستیکی در حین ساخت یخچال استفاده می‌کنند. ممکن است با گذشت زمان لرزشگیرها فرسوده شوند و صدای غیرعادی در یخچال ایجاد شود.
خرابی رله استارت: خراب شدن رله استارت منجر به شنیده شدن صدای تق تق از یخچال می‌شود و در این حالت موتور روشن نمی‌شود.
ایرادات ایجاد شده توسط روغن کمپرسور: ممکن است حین جابجایی یخچال و یا دلایل دیگر، روغنی که درون کمپرسور وجود دارد وارد لوله‌های کندانسور یا اواپراتور شود و صدای قل قل یا جوشیدن از یخچال وایت هاوس تولید شود.
سیستم نوفراست: این سیستم در واقع به منظور برفک‌زدایی عمل میکند. در این فرایند المنت تعبیه شده در یخچال شروع به کار می‌کند و ممکن است در حین فعالیت دمای آن افزایش پیدا کند و به علت قرارگرفتن در بین برفک‌ها که دمای پایینی دارند موقتاً مقداری صدا از یخچال ایجاد شود.
 

  • ۰۲/۰۳/۰۳
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی