دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

برای نصب این مراحل حتما به دقت بالایی احتیاج داریم. برای نصب اعلام حریق زیتکس بهتر می‌باشد که این مراحل به ترتیب از روی نقشه نصب تجهیزات انجام شود. اعلام حریق زیتکس حتی گاهی اوقات روی تلفن‌همراه شما می‌تواند نیز می‌تواند فعال سازی شود. 
 سیستم اعلام حریق زیتکس از سال ۱۳۸۶ فعالیت‌های خود را شروع و بهترین کیفیت را نسبت به سایر برندهای ایرانی دارد و توانسته است در مدت زمان کوتاهی تاییدیه های مختلفی را کسب کند که از آخرین تاییدیه ها می توان به دریافت تاییدیه آتش نشانی در سال۹۹ اشاره کرد.
نصب دتکتور زیتکس
نصب دتکتور اعلام حریق زیتکس یکی از مراحل نصب اعلام‌حریق زیتکس می‌باشد که نصب دتکتورها دو پایه برای ورودی و خروجی مثبت دارد و دو پایه برای ورودی و خروجی منفی و یک پایه برای چراغ ریموت اندیکاتور را شامل می‌شود.
 محدودیتی در تعداد زون‌ها در نصب وجود ندارد. نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که دتکتورها حتما به صورت موازی به یکدیگر متصل می‌شوند.
در ادامه پس از نصب دتکتور حرارتی برای اینکه تست کنید به درستی نصب شده است و کار می کند به جای اینکه زیر دتکتور آتش روشن نمایید که باعث آسیب به قطعه می گردد، کافی است از سشوار استفاده نمایید یا همچینین می توانید از اسپری دود نیز استفاده نمایید. برای نصب این دسته از دتکتور هایی که تصویر زیر نقشه آنها درج می شود می توانید از روش زیر استفاده کنید.
نصب شستی ZI-CP85 و ZI-CP86 زیتکس
در نصب شاسی نیاز است ۴ پایه مشخص شود. ۲ پایه برای ورودی و خروجی مثبت است و ۲ پایه دیگر برای ورودی و خروجی منفی است که به دقت با توجه به دفترچه راهنما به پایه‌های زون متصل می‌شود. 

در حالت عادی، شستی اعلام حریق باید مدار باز یعنی عدم وجود مقاومت را نشان داده و در حالت فعال، مقاومت بین ۴۷۰ تا ۶۸۰ اهم را باید نشان دهد، در صورت عدم تعبیه مقاومت برای شستی، یک مقاومت باید به صورت سری با شستی اتصال داده شود تا از رخ دادن شرایط اعلام خطر اطمینان حاصل شود.

شستی‌های اعلام حریق می‌بایست در کلیه مسیرهای خروجی به خصوص در پاگردها، راه‌پله‌ها و اطراف کلیه درب‌های خروجی نصب شوند. از یک محل معین در ساختمان تا شستی اعلام حریق نباید فاصله از ۳۰ متر فراتر برود.

در محل‌هایی که احتمال خطر بیشتری وجود دارد، این فاصله بایستی کمتر نیز باشد. این شستی‌ها می‌بایست به طور ایده آل با ۱ / ۴ متر فاصله از کف و در حالتی آشکار و در دسترس تعبیه شوند. برای تعداد شستی‌های تعبیه شده در یک زون محدودیتی وجود ندارد.
نصب آژیر زیتکس
برای نصب کردن آژیرها لازم است که پایه‌ها مشخص شود. دو پلاریته مثبت برای ورودی و خروجی منفی و دو پلاریته منفی برای ورودی و خروجی مثبت را شامل می‌شود. توجه کنید که آژیرها به صورت موازی نصب می‌شوند و این را بدانید که امکان گرفتن انشعاب از آن‌ها وجود ندارد. 

مقاومت دو سر مدار ابتدایی و انتهایی حتما یکسان باشد. باتری ۱۲ ولتی را به داخل دستگاه نصب کرده پس از آن سیم‌ها را به آن متصل کرده و برق را به آن وصل نمایید. اگر که باتری‌ها به درستی متصل نباشند چراغ مربوط به آن روشن می‌شود.

کمترین سطح صدای به وجود آمده از طریق آژیرها می‌بایست dB 65 یا dB 5 فراتر از سطح صدای پس زمینه باشد. آژیر شنیداری اعلام حریق نیز می‌بایست در کلیه قسمت‌های ساختمان شنیده شود.

سطح صدا برای بیدار نمودن افرادی که در اتاق‌های خواب قرار دارند، مطلوب است dB 75 تعیین شود. سطح صدا به هیچ عنوان از dB 120 نباید فراتر برود. دو مدار مختص آژیر در دستگاه مرکزی تعبیه شده است. تعداد آژیرهای به کار رفته در هر لاین می‌بایست حدوداً یکسان باشد. آژیر می‌بایست در کنار دستگاه مرکزی نصب گردد.
لینک های مرتبط:
نمایندگی زیتکس لاله زار
لیست قیمت زیتکس
قیمت اعلام حریق زیتکس
اعلان حریق زیتکس

 

  • ۰۲/۱۰/۱۷
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی