دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

برق صنعتی چیست؟

برق صنعتی به کنترل و توزیع الکتریسیته در یک فرآیند صنعتی مرتبط است. برق صنعتی تنها به صنایع محدود نشده و در بخش های ساختمانی، تجاری، اداری یا بیمارستانی نیز کاربرد دارد. برق صنعتی شامل تکنیک های طراحی مدارالکتریکی، نقشه، نظارت، مفاهیم بنیادی مثل نمادهای برقی، قوانین و روابط ریاضیاتی و بررسی ماشین های الکتریکی، ترانسفرماتورها، منابع تغذیه و ژنراتورها می شود.

چرخه صنعت برق شامل تولید، انتقال، توزیع و مصرف می باشد که در مرحله توزیع و مصرف، برق صنعتی یکی از اصلی ترین و اساسی ترین شاخه های تقسیم بندی می باشد.

پارما الکتریک یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصولات و تجهیزات برق صنعتی و ساختمان شامل اینورتر، کنتاکتور، دژنکتور، کلید کمپکت، کلید اتوماتیک کلید مینیاتوری و غیره برای صنایع بزرگ و کوچک می باشد و با داشتن کارشناسان فنی با تجربه و کار آزموده، فعالیت های گسترده ای در زمینه طراحی، مشاوره و اجرای پروژه های صنعتی دارد.

انواع تجهیزات برق صنعتی

با رشد صنایع، ایجاد شهرک های صنعتی جدید و افزایش فعالیت های تولیدی، موضوع تامین فوری و کامل لوازم و تجهیزات مختلف این صنایع بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که توقف خطوط تولید به دلیل خرابی یک قطعه زیان های بسیاری را می تواند به صاحبان سرمایه و شرکت های صنعتی وارد نماید. پس لزوم داشتن قطعات یدکی برای استفاده در زمان های حساس برای جلوگیری از توقف خطوط تولید کاملا قابل درک است. در صنایع مختلف مجموعه ای از قطعات یدکی در زمینه های هیدرولیک و پنوماتیک، برق، مکانیک، الکتروموتور و گیربکس و غیره وجود دارد که تهیه یک جای همه نیاز ها از یک تامین کننده، می تواند راحتی و اطمینان را برای مدیران و صاحبان صنایع فراهم آورد.

انواع تجهیزات برق صنعتی

کنتاکتور کلید الکترومغناطیسی است که مهم ترین جز مدار فرمان الکتریکی را تشکیل می دهد و در صنعت برق به هیچ وجه نمی توان از آن چشم پوشی کرد اولین مزیت استفاده از کنتاکتور فرمان از راه دور است و همچنین اقتصادی و ایمن بودن مدار می باشد، عمر مکانیکی آن بیشتر از دیگر کلیدها نیز است و از کار افتادن تجهیزات بعد از قطع و وصل برق جلوگیری می کند که در دو نوع تک فاز و سه فاز مورد استفاده می باشند.

کلید مینیاتوری (MCB) اغلب در سیستم هایی با ولتاژ پایین مانند سیستم روشنایی خانگی و پنل های خورشیدی صنعتی برای محافظت از تاسیسات در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه استفاده می شود. این کلید می تواند مدار الکتریکی را در شرایط عادی و غیرعادی متصل یا قطع کند. به طور کلی از فیوز مینیاتوری پارس فانال برای محافظت از تجهیزات الکتریکی در ساختمان ها، راه آهن، UPS، پنل های خورشیدی، ماشین آلات OEM و پنل های صنعتی استفاده می شود.

بیمتال برای حفاظت از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار از رله های حرارتی بیمتال استفاده می شود که در مدار بعد از کنتاکتور قرار گرفته و به زیر آن متصل می شود.

اینورتر ها وسیله ی الکتریکی هستند که وظیفه ی آن ها به طور کلی کنترل دور سرعت الکتروموتورهای سه فاز می باشد که برق ورودی AC را ابتدا به DC و سپس به وسیله ی سوئیچینگ ها و متد PWM (مدولاسیون پهنای باند) به برق AC با فرکانس و ولتاژ مورد نظر تبدیل می کنند و با نام های کنترل دور موتور، فرکانس متغیر و VFD شناخته می شود.

  • ۰۲/۰۴/۳۱
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی