دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کابل‌های هادی هوایی از دو جنس متفاوت مس و آلومینیوم ساخته شده است که بیشترین کاربرد آن در محیط‌های خارج از خانه و فضاهای باز می‌باشد. به لحاظ ساختار به دو دسته کابل روکش‌دار و بدون روکش تقسیم می‌شود. این کابل یکی از مهم‌ترین اجزای خطوط سربار است و جهت انتقال سیگنال‌های مخابراتی استفاده می‌شود. این محصول که به کابل برق هادی نیز معروف است که در انواع مختلفی توسط کارخانه تولید کابل هادی هوایی تولید می‌شود.

سیم و کابل الوم کابل کاوه تولید کننده انواع هادی های هوایی با بهترین کیفیت در ایران است که برای خرید میتوانید به نمایندگی های معتبر آن در بازار لاله زار تهران مراجعه کنید.

انواع کابل برق هوایی

کابل برق هوایی در انواع مختلفی تولید می‌شود که به لحاظ ساختمان کابل و روکش تقسیم بندی می‌گردند. در اکثر مدل‌ها آلیاژ به کار رفته از جنس آلمینیوم می‌باشد که نوع مسی آن نیز در بازار وجود دارد که کابل برق هوایی مورد تأیید توانیر است. اگر به دنبال خرید کابل هادی هوایی آلمینیومی هستید، به سیگما مراجعه کنید. در ادامه انواع مختلف این محصول توضیح داده شده است.

کابل هوایی با هادی لخت

این نوع کابل نیز مانند سایر کابل‌ها انواع مختلفی دارد و به لحاظ جنس هادی، به دو دسته آلمینیوم و مسی تقسیم می‌شود. هادی آلمینیومی در مدل‌های AAC، ACSR و AAAC تولید می‌شود که در خطوط توزیع انرژی ولتاژ متوسط و ضعیف کاربرد دارد. در صورتی که مایل هستید تا در رابطه با انواع کابل هادی با هادی لخت اطلاعات بیشتری کسب کنید، با کارشناسان متخصص ما در این زمینه مشورت نمایید.

هادی هوایی AAC

هادی هوایی AAC  ساخته شده از رشته‌های آلومینیوم EC 1350 و با خلوص درجه بالاتر از 99.5 ساخته می‌شود. این کابل به دلیل ساختار مناسبی که دارد، در برابر خوردگی مقاومت می‌کند. میزان کشسانی این کابل نسبت به سایر کابل‌ها کمتر است و به همین دلیل باعث کاهش اسپن دکل و هزینه‌های اجرا  بهره‌برداری می‌شود. جا به جایی و نصب آسان آن سبب شده تا این محصول به عنوان یک انتخاب مقرون به صرفه محسوب شود.

هادی هوایی ACSR

این کابل ترکیبی از آلمینیوم 1350-H19 می‌باشد که در قسمت مرکزی آن فولاد به کار رفته است. علت استفاده از فولاد در مرکز این محصول سبب افزایش مقاومت مکانیکی آن شده است. با توجه به مقاومتی که هادی هوایی ACSR دارد، به عنوان سیم گارد نیز استفاده می‌شود و در کلاس‌های مختلفی موجود است.

هادی هوایی AAAC

این کابل نسبت به مدل قبلی، از 6 رشته سیم اضافه برخوردار است. هادی هوایی AAAC دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها است؛ به این دلیل که مدل AAAC دارای طول عمر بیشتر، استحکام، یراق آلات ساده‌تر، مقاومت نسبت به سایش، تداخل امواج کمتر، وزن کمتر و … است. شما قادر هستید تا از این کابل در محیط‌هایی که افزایش دما زیاد است نیز استفاده کنید.

مزایای کابل هوایی با هادی لخت

احداث خطوط هوایی با کمک کابل هوایی با هادی لخت، مزایای زیاد از جمله موارد زیر را دارد:

نصب آسان جهت احداث شبکه

سهولت در زمینه انشعاب ‌گیری با هزینه و زمان کمتر

عیب یابی و رفع عیب سریع و آسان

رفع اختلالات با هزینه‌های معقولانه

کم هزینه در مقایسه با شبکه‌های زیر زمینی

نقاط ضعف سیم لخت در خطوط هوایی

نداشتن پایداری در مقابل باد و طوفان

امکان قطع شدن کابل‌ها هنگام برخورد شاخه‌های درختان

وجود احتمال آتش‌سوزی هنگام برخورد کابل با درختان

احتمال پارگی سیم در اثر انشعابات غیر مجاز

امکان به وجود آمدن خطرات ناشی از جریان نشتی در تجهیزات شبکه

به وجود آمدن اختلال در صورت برخورد پرندگان یا اشیاء به کابل‌ها

خطر جانی برای افراد در صورت برخورد

تخریب محیط زیست بر اثر بردن شاخه‌ها و نصب کابل

احتمال انشعابات ‌گیری غیر مجاز برق

از بین رفتن مبلمان شهری و زیبایی محیط

آسیب دیدن شبکه در برابر شرایط نامطلوب جوی

  • ۰۲/۰۷/۱۸
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی