دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

رولینگ کاری یکی از فعالیت های مهم صنعتی می باشد، ساخت انواع پیچ های دنده کبریتی بدون محدودیت طول که معمولا از تولید پنچ متری دنده میلی متر و کبریتی تا 6 مترشروع می شود و همچنین تولید پیچ های چند راه و چپ دنده که در تولید جک های ساختمانی و صنعتی و آسانسور ، ماشین های صنعتی و کارگاهی مورد مصرف قرار می گیرد از فعالیت های کاربر ماشین رولینگ می باشد، که بیشتر کاربرد پیچ های گفته شده در صنعت رباتیک، شیرها و فلنج ها و اتصالات سیالات در صنایع پتروشیمی ، ساخت پل ها ، ساخت خطوط راه آهن و تونل ها ،گاز، کشاورزی و صنایع آب و فاضلاب می باشند.

به طور کلی می توان گفت پیچ های دنده کبریتی از قطر 12 تا 100 میلی متر (tr12,14,16…100  ) در گام های 2.5 ,3 , 4 , 5 , 6 , 8 , 10ساخته می شوند. پیچ های دنده ذوزنقه ای یا دنده کبریتی به پیچ های حرکتی گفته می شود که حرکت دورانی پیچ را به کمک مهره به حرکت خطی مبدل ساخته است مانند پیچ میله ی هدایت ماشین تراش و جک های بالابر یا پیچ گوشت اتوماتیک.

انواع گیربکس ها در ساخت و تولید رولینگ مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانید الکترموتور الکتروژن را به عنوان یکی از بهترین مدل های گیربکس در بازار خریداری کنید.

ماشین رولینگ

کاربرد ماشین رولینگ

عملکرد رولینگ بدین گونه است که یک فرم دهی سرد همراه با فشار یکنواخت به کمک غلطک های فرم دهنده بدون هیچ براده برداری از سطح قطعه، رزوه مورد نظر را بر روی قطعه ایجاد می کند. هنگام تولید رزوه بوسیله ماشین های تراش معمولی، گسستگی در بافت فلزات صورت می گیرد که این امر باعث از بین رفتن وقت و انرژی زیاد و از همه مهمتر کاهش کیفیت خروجی محصول می شود.

ماشین رولینگ لوله آب گاز

دستگاههای رولینگ در سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تعبیه شده اند از این رو قادر به تولید انواع رزوه بر روی مقاطع مختلف فلزی در ابعاد و اندازه های مختلف و سایز سفارش شده هستند، جهت چنین عملکردی کافی است غلطکهای فرم دهنده را تعویض کرد.

از مزایای دستگاه رولینگ که باعث افزایش پرفروش بودن این محصول در سال های اخیر شده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه رولینگ مقرون به صرفه است.

ماشین رولینگ دارای عمر طولانی است.

دارای افزایش سرعت ساخت و ساز می باشد.

به دلیل داشتن طراحی ساده تعمیرات و تعویض قطعات آن نیز بسیار آسان است.

با این دستگاه روش سنتی اورلپ با روش اتصال مکانیکی جایگزین شده است.

مزایای کاربرد ماشین رولینگ

از دیگر کاربرد دستگاه رولینگ می توان به ایجاد رزوه بر روی مفتول آجدار اشاره کرد که در صنعت ساختمان کاربرد گسترده ای دارد. قطعه گفته شده به عنوان انکل بولت شناخته شده است، در این روش ابتدا مفتول آجدار تراشیده می شود سپس بر روی آن رزوه زده میشود البته اگر بخواهیم این کار را به روش معمولی انجام دهیم شاید کمی طول بکشد که کیفیت رزوه ایجاد شده هم مطلوب نخواهد بود. اما تولید انکل بولت بوسیله دستگاههای مخصوص و پیشرفته در زمان بسیار کوتاه با کیفیت مطلوب آماده می باشند. مهمترین ویژگی دستگاه های پیشرفته رولینگ توانایی تراش میلگرد در بازه وسیعی از محصولات استاندارد با کیفیت و یکنواختی تولید می باشد .

در ماشین رولینگ طول مورد نیاز جهت ایجاد رزوه بوسیله کنترلر PLC تنظیم می شود و عمل تراش به طور کامل اتوماتیک طی می شود. کار با دستگاه رولینگ آن قدر ساده و بی خطر است که می توان آن را به نیروی تازه کار سپرد. این مسئله نیز حائز اهمیت است که پس از تراش قطعات، بوسیله دستگاه رولینگ رزوه مورد نظر بر روی میلگرد صورت میگیرد که فرآیند تولید شده  قطعه ای با کیفیت و ارزش افزوده اقتصادی خواهد بود.

کاربرد ماشین رولینگ

ماشین رولینگ مخصوص لوله های آب و گاز

 همانطور که پیشترگفته شد یکی از کاربرد ماشین رولینگ در صنعت آب و گاز می باشد، انواع رزوه لوله های آب و گاز عبارتند از:

الف ) دستگاه رولینگ جهت رزوه  لوله    ½ الی  1  اینچ

ب ) ماشین رولینگ  جهت رزوه   لوله   1  الی 2  اینچ

ج)  دستگاه رولینگ  جهت رزوه   لوله ½ 2  الی  4 اینچ

ماشین رولینگ در سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک رزوه ایجاد میکند .موارد گفته شده با  ماشین رولینگ نیمه خودکار قابل انجام می باشد. از مزایای این نوع ماشین رولینگ می توان به عمل گرفتن رولینگ لوله با کولت اشاره کرد که باعث می شود لوله به هیچ عنوان بیضی نشود همچنین کاربر خیلی آسان و با سرعت بالا عمل باز و بست کردن رزوه را انجام خواهد داد. د راین روش لوله با طول 3.5سانتی متر قابل رزوه کردن می باشد. البته کار با ماشین رولینگ اتوماتیک به مراتب بسیار راحت تر می باشد زیرا با کمک یک اره هیدرولیک، برش و رزوه لوله ایجاد خواهد شد. در ماشین رولینگ اتوماتیک کیفیت سطح رزوه بسیار بالاست.

  • ۰۲/۰۶/۲۶
  • ساناز برکت

نظرات (۱)

  • وارد کننده رولبرینگ در تهران
  • سلام و احترام ممنونم از اینکه دانش خودتون رو با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک گذاشتید. ممنون از مطالب مفید و ارزندتون امیدواریم همیشه موفق باشین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی