دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

دنیای دانش

به روزترین اخبار و اطلاعات در خصوص حوزه های روز دنیا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

در توزیع برق اولین گزینه ضروری کابل استاندارد است. کابل مسی پرکاربرد‌ترین کابل مورد استفاده در سیم کشی‌های ساختمانی به شمار می‌رود. در ابتدا باید بدانید دلیل انتخاب آلیاژ مس برای سیم و کابل رسانایی بالای آن است که در عین قیمت مناسب شرایط خوبی را برای تهیه مقدار مورد نیاز سیم فراهم می‌کند. چیزی که ما در کابل‌های آیفونی، مخابراتی و… می‌بینیم وابستگی عملکرد خوب جریان‌یابی به مس استفاده شده در این سیم‌ها است. به این موضوع نیز باید توجه داشته باشیم که اگر مس استفاده شده در این کابل‌ها نامرغوب و غیر اصل باشد ممکن است با ایجاد اتصالی و نوسان عملکرد سیم و در نهایت دستگاه‌های متصل به سیم را دچار مشکل کند.
علاوه بر این کیفیت بر سبکی و سنگینی سیم نیز تاثیر دارد. اگرچه سیم مسی از سیم آلومینیومی سنگین‌تر است اما جنس خوب و مرغوب آن دارای وزنی مناسب و استاندارد است. نه تنها جنس خوب آلیاژ بلکه جنس کاور و عایق سیم نیز در کابل‌های مسی دارای اهمیت است. با توجه به سایز مد نظر و نیاز مشتری در استفاده، هر مدل کابل مسی قیمتی متناسب خود دارد که البته این قیمت نسبت به جنس و کیفیت درجه یک آن بسیار به صرفه است! ممکن است ندانید که آیا نسبت به نیاز و کاربری این جنس خرید کابل مسی به کار شما می‌آید یا خیر؛ در صورتی که دچار تردید هستید می‌توانید با مشاورین مخصوص مشورت کرده تا بهترین مدل را برای استفاده در ساختمان خود انتخاب کنید.
کاربرد سیم مسی
سیم مسی کاربردهای بسیاری دارد و عمده‌ترین کاربرد سیم مسی در سیم کشی برق است. حتی در وسایل و تجهیزات برقی، سیستم‌های روشنایی نیز استفاده می‌شود. از مسی افشان برای سیم‌کشی ساختمان و از سیم مفتولی برای تابلو برق استفاده می‌شود. خوشبختانه در صنعت برق از سیم‌های مسی برای موارد مختلفی استفاده می‌شود. زیرا سیم مسی از مقاومت بالا برخوردار است و در صورتی که محیط دارای افزایش دما باشد، انبساط طولی نخواهد داشت و میزان مقاومت آن تغییر نخواهد کرد. سیم مسی با اهداف دیگری چون انتقال اطلاعات در سیستم‌های شبکه‌های نیز به کار گرفته می‌شود. سیم مسی در تمامی ساختمان‌ها و مراکز مختلف انتقال دیتا، خیابان‌ها، مراکز تجاری، انواع وسایل حمل و نقل، انواع ماشین‌های صنعتی، انواع سیستم‌های رایانه‌های، سیستم‌های اصفاء حریق و سیستم‌های امنیتی و تجهیزات هوشمند به کار برده می‌شود.
نمونه‌ای دیگر از سیم‌های مسی دارای عایق XLPE هستند و توانایی تحمل شرایط محیط سخت را دارند، در محیط‌هایی که امکان آسیب رسیدن به سیم مسی زیاد است استفاده می‌شود. به طور مثال در کارخانه‌های مواد شیمیایی، کارخانه‌های مواد آرایشی بهداشتی و محیط‌هایی با امکان وقوع آتش سوزی و دارای حرارت بالا به کار میروند. سیم‌های مسی تخت نیز در انتقال دیتا در سیستم‌های شبکه، سیستم‌های آسانسور و ماشین آلات صنعتی استفاده می‌شود. همین امر سبب شده انواع مختلفی از سیم‌های مسی در بازار موجود باشد و بتوانید به سادگی مناسب‌ترین مدل را انتخاب نمایید.

  • ۰۲/۰۲/۳۰
  • ساناز برکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی